Games for Windows får prenumerationsavgift?

Robot
Games for Windows får prenumerationsavgift?
Medlem
Games for Windows får prenumerationsavgift?

Herregud...

Medlem

Om det stämmer att MS kommer ta betalt för tjänsten så kan de glömma att jag kommer använda den på PC, tänker ju knappast betala två konton.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Men måste man ha detta konto för att spela alla spel eller är det bara dom som kopplas upp mot Xbox360?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Games for Linux


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

Hah. Jag visste allt att det var något lurt med "Games for Windows". Vad är nästa steg? Ska MS ha en hundring/spel för royalties också som det är för konsolspel?

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Men måste man ha detta konto för att spela alla spel eller är det bara dom som kopplas upp mot Xbox360?

Det verkar vara isånnafall om du ska spela över nätet mot Xbox360-spelare.

Medlem

MS era idioter....


signatur

Bara gör det.

Medlem

Vem har påstått egentligen att ett goldkonto kommer kosta på Windows Live? Att det kostar på Xbox är inte så konstigt med tanke på vad man får för pengarna men att de kommer kosta på Windows tvivlar jag på, det är nog bara ett missförstånd.

Och Kotaku måste fan vara spelvärldens skvallerblaska, va de inte dom som va i blåsvädret med Sony för bara några dagar sen?

Inaktiv

Mjölka , mjölka Men det är klart...de vill väl tjäna pengar på sina tjänster som alla andra.


signatur

War never changes.

Medlem

Taget från Wikipedia

Citat:

Corporate vice president of Microsoft Game Studios Shane Kim hinted recently that there will no "Xbox Live Gold" equivalent as PC gamers just will not pay to play online when it is, and always has been free.

Att det kommer krävas ett Guldkonto är väl kanske inte så konstigt då Live kommer koppla ihop PC-spelare och 360-spelare i vissa spel, och som alla Xbox Live användare känner till så krävs de ett Guldkonto för att spela online, men det betyder ju inte att det kommer vara en avgift för PC-användare för de.

Medlem

vilket skämt isf..vafan är poängen ? vi betalar redan för spelen räcker inte det..

Medlem

Dom har redan sagt att Windows användare INTE ska behöva betala avgift, dom sa det tydligt i någon intervju att dom inte ville tvinga pc användare till det.
För som rätt logiskt sa dom, ingen vill betala för det på en PC.

Medlem

Skulle inte förvåna mig

Medlem

Om det är sant så har nog MS nått ännu en ny botten, herregud, vad pysslar dom med?...

Skrivet av Mahone:

Taget från Wikipedia

Citat:

Corporate vice president of Microsoft Game Studios Shane Kim hinted recently that there will no "Xbox Live Gold" equivalent as PC gamers just will not pay to play online when it is, and always has been free.

Att det kommer krävas ett Guldkonto är väl kanske inte så konstigt då Live kommer koppla ihop PC-spelare och 360-spelare i vissa spel, och som alla Xbox Live användare känner till så krävs de ett Guldkonto för att spela online, men det betyder ju inte att det kommer vara en avgift för PC-användare för de.

Seriöst så kan vem som helst, inkl du ha skrivit det som du citerade till, Wikipedia är inte en pålitlig källa, utan snarare en information sida med uppgifter som man bör ta med en skopa salt.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Blir ju kul för dom spelar MMO-spel. Tre avgifter
1. MMO
2. Microsoft
3. Internetuppkoppling

Medlem
Skrivet av Mahone:

Att det kostar på Xbox är inte så konstigt med tanke på vad man får för pengarna

Vad får man för pengarna då? Jag tycker bara det verkar som att man får betala för att få hosta sina egna p2p servrar, vilket är sjukt snålt.

Medlem

Om nu MS skulle ta betalt för det här på pc, pc som är redan nästan döende i USA som spel plattform, så lär det inte bli bättre av att MS försöker mjölka folk även ännu mera på det här sättet?? Visst att MS kanske har sagt att dem inte ska ta betalt, men vi alla vet att det MS säger, nödvändigtvis behöver inte alls stämma när det väl gäller??!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av wiseguy:

Games for Linux

Klockrent!

N3m35i5, jag tror Wikipedia är minst lika pålitligt som National Encyclopedin eller liknande. Bara för vem som helst kan redigera betyder det inte att det folk lägger in ligger kvar. Har för mig jag läste några tester där man t.o.m. kom fram till att Wikipedia hade bättre precision med sin info än vad National Encyclopedin har.

Tror inte Microsoft är så dumma att dom inför en avgift. Om de gör det... heh, får då en till anledning att kalla dem för idioter.

Medlem

Det skulle inte funka att ta en avgift till PC då de fortfarande kommer finnas möjlighet att spela andra spel online, vilket du inte har på en Xbox, där måste du välja om du vill köra alla spel online eller inget spel online. Att ta en avgift till PC vore ologiskt på alla sett pga detta och jag tvivlar på att Microsoft kommer ta en avgift.

Skrivet av Latex:
Skrivet av Mahone:

Att det kostar på Xbox är inte så konstigt med tanke på vad man får för pengarna

Vad får man för pengarna då? Jag tycker bara det verkar som att man får betala för att få hosta sina egna p2p servrar, vilket är sjukt snålt.

För 50kr/mån så får du först och främst tillgång till att spela online, du får tillgång till videochat och sist men inte minst så får du en massa exklusiva fördelarna som att ladda ner demos tidigare än silveranvändarna samt vara med i tävlingar och roliga event. Jag anser att 50kr/mån är mer värt för de man får som guldmedlem jämfört med alla MMO-spel som tar över 100kr/mån för ett enda spel

Medlem
Skrivet av Mahone:

Det skulle inte funka att ta en avgift till PC då de fortfarande kommer finnas möjlighet att spela andra spel online, vilket du inte har på en Xbox, där måste du välja om du vill köra alla spel online eller inget spel online. Att ta en avgift till PC vore ologiskt på alla sett pga detta och jag tvivlar på att Microsoft kommer ta en avgift.

Skrivet av Latex:
Skrivet av Mahone:

Att det kostar på Xbox är inte så konstigt med tanke på vad man får för pengarna

Vad får man för pengarna då? Jag tycker bara det verkar som att man får betala för att få hosta sina egna p2p servrar, vilket är sjukt snålt.

För 50kr/mån så får du först och främst tillgång till att spela online, du får tillgång till videochat och sist men inte minst så får du en massa exklusiva fördelarna som att ladda ner demos tidigare än silveranvändarna samt vara med i tävlingar och roliga event. Jag anser att 50kr/mån är mer värt för de man får som guldmedlem jämfört med alla MMO-spel som tar över 100kr/mån för ett enda spel

Men för ett MMO betalar man ju för servrar och uppdateringar till spelet.
Såvitt jag vet så finns det inga dedikerade servrar till något xbox spel och Ms lär ju inte betala utvecklarna för att släppa gratis extra grejer till spelen, då man måste betala för 98% av allt av det.

Det enda som verkar vara någorlunda acceptabelt att ta betalt för av dom saker som du räknar upp är ju tävlingar och event.

Medlem

Mahone, det finns sätt att spela utan att betala Guld medlemskap. Inget jag använder eller jag skulle rekommendera (det är värt att betala 500kr om året för Live) men det finns.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Mahone, det finns sätt att spela utan att betala Guld medlemskap. Inget jag använder eller jag skulle rekommendera (det är värt att betala 500kr om året för Live) men det finns.

Hur?

Medlem

Jag tror att prenumerationen gäller enbart spelandet mellan Xbox 360- och PC-ägarna, då detta sker på Microsofts servrar.

Jag hoppas dock att man får möjlighet att sätta upp en egen server vilket i sådana fall bara är dedikerad åt PC-spelarna och på så sätt slipper man prenumerationen.

Medlem

Antingen det eller så garanterar dem en snabb död på korsplattforms lirande mellan visa och xboxen heh... då det inte direkt är särskilt många spel som har den möjligheten till att börja med så betala extra för att spela shadowrun känns ju inte direkt värt det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Fuck d, snart ska de väl ta betalt för att man spelar valfritt MP-spel på en Vista-maskin. WANKERS.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Nu har MS gått för långt om detta stämmer.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

KROSSA M$ :evil:


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Jag fick intrycket då jag hört om det här innan, att om man vill spela med xbox 360 användare så behöver man en liknande avgift som xbox live. Dock så borde denna avgift inte gälla om man redan har ett xbox live gold konto.

Medlem

mmo-spel kostar ~500 :- för spelet, ~130:- per månad, M$ avgift ~500:- per år.

= 2560:- för ett spel.... kan ju köpa sig en Wii istället...

12
Skriv svar