Games for Windows får prenumerationsavgift?

Inaktiv

Sonys e ju gratis iaf lol Lätt att jag lirar ps3 istället för 360 och Pc

Medlem
Skrivet av dosman:

Blir ju kul för dom spelar MMO-spel. Tre avgifter
1. MMO
2. Microsoft
3. Internetuppkoppling

4. Elräkning?

Nej, Microsoft har jag riktigt börjat ogilla. Vista verkar riktigt hemskt och är något jag med största sannolikhet aldrig kommer att köra. Enda anledningen att jag har Windows på min desktop är att man i praktiken måste ha det för att spela alla roliga spel.

När XP sjungit sin sista vals så får jag hålla mig till de äldre spelen är jag rädd för.

Medlem
Skrivet av Captain_Rage:
Skrivet av dosman:

Blir ju kul för dom spelar MMO-spel. Tre avgifter
1. MMO
2. Microsoft
3. Internetuppkoppling

4. Elräkning?

Nej, Microsoft har jag riktigt börjat ogilla. Vista verkar riktigt hemskt och är något jag med största sannolikhet aldrig kommer att köra. Enda anledningen att jag har Windows på min desktop är att man i praktiken måste ha det för att spela alla roliga spel.

När XP sjungit sin sista vals så får jag hålla mig till de äldre spelen är jag rädd för.

Jag spelar nog wii eller ps3 om detta stämmer.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Mahone, det finns sätt att spela utan att betala Guld medlemskap. Inget jag använder eller jag skulle rekommendera (det är värt att betala 500kr om året för Live) men det finns.

Om de är XBC du menar så visst går de, men de är ju som sagt inget att rekommendera. Använde de till Xbox1 men de stöder ju inte ens 10 titlar till 360n. Pingen är ofta värdelös då de är flest amerikanska servrar som är uppe och de har en benägenhet att krascha väldigt ofta, de hade det då jag använde de iaf.

Inaktiv

Ofta man vill betala extra för att få spela mot xbox 360 spelarna.

Jag kommer ha som jag har nu vista på ena partitionen och xp på den andre och kommer bara ha vista till dem nyare spelen. Sen kommer jag bara spela fritt mellan dem som har vanlig pc.

Medlem

På xbox live kan man spela mot andra utan guld abbonemang, det enda egentligen som skiljer sig mellan guld och silver är att dem med Guld får tillgång till spel-demos,spel-trailers, m.m före alla andra. Förut kunde bara guld medlemmar spela online, men dem har ändrat det nu.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det är mycket stort misstag av Microsoft att ta betalt för online multiplayer. Det är inget fel att tjäna pengar men när det gäller multiplayer kommer folk att minska på grund av att det kostar blir mindre spelare online.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

På xbox live kan man spela mot andra utan guld abbonemang, det enda egentligen som skiljer sig mellan guld och silver är att dem med Guld får tillgång till spel-demos,spel-trailers, m.m före alla andra. Förut kunde bara guld medlemmar spela online, men dem har ändrat det nu.

När? Källa?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

[http://www.xbox.com/en-US/live/memberships/default.htm]

Som jag förstår det är det bara MMO som man får spela på silver.

Har aldrig förstått varför det ska kosta någonting att spela online.
Sony är helt inne på rätt väg med sin konsol.

Vem skulle betala för att spöa xbox användare från datorn... visst är det lockande men inte värt så mycket pengar per år.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

På xbox live kan man spela mot andra utan guld abbonemang, det enda egentligen som skiljer sig mellan guld och silver är att dem med Guld får tillgång till spel-demos,spel-trailers, m.m före alla andra. Förut kunde bara guld medlemmar spela online, men dem har ändrat det nu.

I så fall har dom varit väldigt tysta om det, för du är nog den enda i hela världen som vet om det.

Inaktiv

Men herregud, kunde ni väll räkna ut med arslet att det skulle kosta att använda live även på PCn om det kostar på Xboxen, vem är förvånad?

Antar dock att om man har xbox live gold så behöver man inte betala för att skaffa games for windows gold, isf är det ju inte aktuellt för mig iaf.

Om games for windows får alla features som xbox live har så är det ju helt klart värt pengarna, vad är 50kr i månaden liksom?
Dessutom gratis med silver och då kan PC mot PC spela om jag fattat rätt?

Och för er som inte fattar varför man måste betala så är det precis som med ett MMO du spelar ju genom Microsofts server där de innhåller allt från matchmaking, stats/rankings, gamerpoints, voice och videochat, email, se vad andra spelar skicka invites jämnföra achivements etc etc etc etc.
Sitter ganska ofta å snackar med poolarna över live utan att vi spelar, kanske spelar olika saker t.om.

PS3ans nättjänst är ju inte i närheten av live där är ju spelen isolerade från varandra, och för er som är tycker det är bättre med gratis fine själv har jag inga problem alls att betala för live med tanke på allt jag får i en enda tjänst.

12
Skriv svar