Film: DICE om Battlefield: Bad Company
Samma visa igen "att man skall kunna spränga allt i luften!", de lovade oss detta i bf2 också, men det visade sig efter 10 mins speltid var man ute på ett fält istället för i en stad så den idén skrotades.
Klart, de kanske har hittat på något nytt? Kanske en support-klass som får bygga upp banan åt resten av oss
Tänk på att DICE/EA vill SÄLJA sina spel - så många exemplar som möjligt. Det är inte annat än naturligt att spelutvecklare och deras PR-människor hajpar upp sina produkter. Man får ta allt med en nypa salt helt enkelt.
Om man ser det på ett annat sätt, att de skulle vara 100% ärliga, så skulle nog 70% färre människor köpa spelet. Jämför "this is just another FPS" med "this is a new groundbreaking FPS with AMAZING graphics".
"When corporations create the music we all lose."
Skulle vara ruggigt najs om det var lika stort som Operation Flashpoint också.
Älskar idén med att saker går att spränga i bitar, DOCK är jag lite fundersam över fysiken kring det hela. Dvs kommer hus kollapsa rätt?
Första liret där man kunde spränga bort bitar av banan var Red Faction, men sprängde man bort allt förrutom en pytteliten del så föll inte klippan eller vad man nu sprängde, utan det hängde kvar tills man pajjade den sista lilla biten.
Hur kommer det vara i det här liret? Om man spränger bort nedre främre delen av huset, kommer huset tippa och kollapsa framåt?
Kommer liret dra nytta av ett fysikkort?
Frågorna är många!
Många stora ord, vi får se vad som händer. Hoppas det blir som vi har önskat i många år nu. Att man kan "förstöra" allt man vill, och inte bara förstöra allt det som utvecklarna/bandesigners tillåter dig att förstöra.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Jaha, Vad hände med Dice o PC? varför ska allt släppas till Xbox/PS osv. Inget ont om konsoler. Men jag vill lira MP på PC.
Spränga saker är som du säger inte nytt. Redfaction hadde det och det var förvånansvärt bra gjort. MEN förstörbar miljö som påverkas av fysik skulle vara något som inte tidigare gjorts, och skulle vara rätt trevligt. Dock har jag lite svårt att se datorer och servrar palla med så många fysikberäkningar när man spränger bort nedervåningen av ett hus, om det nu inte är förscriptade saker som går sönder. Då är det tyvär helt meningslöst och något som funnits länge.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Spränga saker är som du säger inte nytt. Redfaction hadde det och det var förvånansvärt bra gjort. MEN förstörbar miljö som påverkas av fysik skulle vara något som inte tidigare gjorts, och skulle vara rätt trevligt. Dock har jag lite svårt att se datorer och servrar palla med så många fysikberäkningar när man spränger bort nedervåningen av ett hus, om det nu inte är förscriptade saker som går sönder. Då är det tyvär helt meningslöst och något som funnits länge.
Titta på Lucas Arts filmer om deras nästa Star Wars spel så ser du förstörbara saker med fysik...
Till er som snackar om att det är tråkigt att spela på ett slagfält när allt är jämnat med marken... Bad Company är single player först och främst!
Titta på Lucas Arts filmer om deras nästa Star Wars spel så ser du förstörbara saker med fysik..
Allt är animerat
I alla fall det där med gubben som fightas med massa Stormtroopers och sen slänger in nå rör eller nått i Tiefightern.
Varför skriver Fz alltid fel på Bice?
Tänk på att DICE/EA vill SÄLJA sina spel - så många exemplar som möjligt. Det är inte annat än naturligt att spelutvecklare och deras PR-människor hajpar upp sina produkter. Man får ta allt med en nypa salt helt enkelt.
Om man ser det på ett annat sätt, att de skulle vara 100% ärliga, så skulle nog 70% färre människor köpa spelet. Jämför "this is just another FPS" med "this is a new groundbreaking FPS with AMAZING graphics".
Exakt. Så enkelt är det.:)
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Titta på Lucas Arts filmer om deras nästa Star Wars spel så ser du förstörbara saker med fysik..
Allt är animerat
I alla fall det där med gubben som fightas med massa Stormtroopers och sen slänger in nå rör eller nått i Tiefightern.
Varför skriver Fz alltid fel på Bice?
Det är inte den videon han menar.
Titta på Lucas Arts filmer om deras nästa Star Wars spel så ser du förstörbara saker med fysik..
Allt är animerat
I alla fall det där med gubben som fightas med massa Stormtroopers och sen slänger in nå rör eller nått i Tiefightern.
Varför skriver Fz alltid fel på Bice?
jepp det är animationer men det är dock inte statiska utan dynamiska
prova Endorphin 2.7 LE så fattar du precis hur Euphoria funkar
Bengebolle
jepp det är animationer men det är dock inte statiska utan dynamiska
prova Endorphin 2.7 LE så fattar du precis hur Euphoria funkar
nej dom är inte dynamiska
för att citera "we have no idea of how to recreate this ingame", filmen var typ ett concept på "sånt här vill vi kunna göra, sånt här vill vi att spelaren ska kunna göra i spelet"..typ Killzone2 trailern
jag vet hur endorphin fungerar
någon som har nån aning vad man kallar sån musik som rullar så härligt i bakgrunden?
tTAkc
Det är en låt av Angelo Badalamenti.. Han som gör de flesta soundtracksen till David Lynch's filmer.. (Twin Peaks, Lost Highway, Mulholland Drive och den nya Inland Empire bl.a).. För övrigt så är just denna låt med i
"Mulholland drive"
AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP
jepp det är animationer men det är dock inte statiska utan dynamiska
prova Endorphin 2.7 LE så fattar du precis hur Euphoria funkar
nej dom är inte dynamiska
för att citera "we have no idea of how to recreate this ingame", filmen var typ ett concept på "sånt här vill vi kunna göra, sånt här vill vi att spelaren ska kunna göra i spelet"..typ Killzone2 trailern
jag vet hur endorphin fungerar
Vad är det du citerar?
Dom är förövrigt visst dynamiska.
finns en video på market place och man kan kolla, där står det att det är ingame och man får se lite prov på hur saker går sönder.