Sol och bad

Medlem
Sol och bad

...är kul men om man har känslig hud så bör man nog smörja in sig. Var ute i 5 timmar igår och badade. Räckte gott och väl för att bränna sönder axlar, övre delen av ryggen och pannan. Att jag aldrig lär mig att smeta på solkräm

Någon som vet någon smart huskur eller något annat man kan göra för att svalka huden eller hjälpa att ta bort det onda lite snabbare? : /

Ska väl kolla apoteket senare när jag vågar ta på mig kläder...

#blogg


signatur

osv.

Medlem
Sol och bad

Kom hem från Falkenberg idag. Igår var det att sola i 4 timmar utan solkräm. Man kan säga ganska säkert att jag ångrar det nu. Känns som jag fått feber, huden är varm överallt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Porla upp 1586 flaskor kylarbalsam i badkaret och njut.

Medlem

Hopp. Ny dag, och igår kändes huden varm. Idag brinner den, blir att ställa mig i en kall dusch snart.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jo, det blir bara värre och värre. Det jobbiga är att man inte känner något när man solar utan det kommer ju flera timmar efteråt.

Köpte iaf sådan after-sun på apoteket som jag missbrukar. Läste även lite och försökte hitta om man kan typ läka det snabbare eller inte men hittade inget direkt. Efter 4 veckor så ska huden ha bytt ut sig själv helt iaf och Aloe-vera ska svalka och vissa tester som gjorts visar att det hjälper att reparera huden snabbare men andra liknande tester visar inget sådant så vet inte med det. Skadar väl inte att testa iof om man nu har det hemma.

Har fått sådana mysiga vita prickar över hela ryggen också... enda jag hittade var något om att det var naturlig hudsvamp men då ska det vara mörkare partier när man inte är solbränd och det har jag inte så vettefan... kanske är solexcem eller nått men lär ju inte dö av det iaf!


signatur

osv.

Medlem

Det dumma var att jag hade solkräm under min solstol, men jag tänkte att så länge jag inte såg röd ut så skulle jag nog klara mig utan. På kvällen sen var jag nästan självlysande.

Duschen funkade sådär. Det var skönt att få kallt vatten på kroppen, även om strålen gjorde ganska ont. Att torka sig efteråt var inte ens att tänka på.

Nu har jag täckt kroppen med tre lager hudkräm och ska snart ut och vattna i trädgården. Funderar på att dra på mig en sån här:


signatur

I'm a snake, follow me!

1
Skriv svar