FZ nu lite färggladare

Robot
Medlem
FZ nu lite färggladare

Att inkludera paletten med tomma cirklar utom den färg som används vid varje nyhet kändes nästan lite overkill va? Ska den fylla någon funktion?

Medlem

i don't like.

För mycket färger.

Förstör fina sidans l33tness och coolnesss och ser barnsligt ut.

Alla fattade perfekt vad var vad och hur före alla färger och dom som inte fattade borde gå tillbaka till grund skolan.

Medlem

Usch. Gör iaf så man kan välja att använda detta.. Tycker de ser för j*vligt ut!!

Medlem

hmmmm ser lite väl färglatt ut...

dkd
Medlem

Bra idé förvisso, men den borde genomförts på ett bättre sätt. Att ha annan färg på texten ser skumt ut ("Nytt i FZ filarkiv" på startsidan är ful som stryk). En färgad punkt eller cirkel i början av rubriken istället skulle ge ett mindre amatörmässigt intryck.


signatur

Ehe.

Antikvitet

Såja, såklart det ser annorlunda ut och det är lätt att ren vana gör att man ogillar det vid första anblicken. Jag tycker det underlättar att direkt kunna se vad en nyhet handlar om.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Jag tycker färgerna är fina. Himla gnäll på folk! man blir ju trött i ögonen.


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Medlem

Märkligt att de endast är 2 från "Crew" som tycker de ser bra ut.

Inaktiv

Ja tycker att det ser bra ut =).

Inaktiv
Skrivet av Frazz:

Märkligt att de endast är 2 från "Crew" som tycker de ser bra ut.

Ja visst är det märkligt...


signatur

Tryck det på en T-shirt.
www.teazeart.se

Inaktiv

era små lamer n00bs...whinar så fort det bara går

själv tycker jag att det här är en trevlig funktion, och att den tar bort leetness...vad menar du med det egentligen? fast mest elite är väl att publicera en .nfo fil istället för fz webb..

Inaktiv

Bra idé. Kanske skulle bli ännu bättre om det var som första kommentaren var inne på - Istället för hela palleten bara en prick i den färgen som det ska vara.

Antikvitet
Skrivet av RostarN:

Bra idé. Kanske skulle bli ännu bättre om det var som första kommentaren var inne på - Istället för hela palleten bara en prick i den färgen som det ska vara.

Är ju precis så det är? Hela paletten visas inte vid varje nyhet.

Tillåt mig att poängtera att färgerna kan komma att ändras. Jag tycker till exempel att den oranga färgen stack lite väl mycket i ögonen nu när jag såg den på riktiga sajten. Vi ska nog mörka ner den något.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ser helt okej ut. Men håller med det hade sett bättre ut med lite mörkare färger. I alla fall orange och lila.

Medlem

Me a nuh like di new colors. :/

Aja... läser ändå bara PC nyheterna...

Medlem

Jag tycker det ser för jävla barnsligt ut.

Bort med den här vad det nu ska föreställa:

http://www.fz.se/gfx/theme_default/site/icon_description.gif

samt alla dessa http://www.fz.se/gfx/theme_default/site/news_icon_pc.gif, http://www.fz.se/gfx/theme_default/site/news_icon_nintendo.gif och http://www.fz.se/gfx/theme_default/site/news_icon_generic.gif ser som sagt barnsligt ut.

Dessutom fattar jag inte varför ni måste färgkoda för varje konsol som finns ute, det är som ni skiter i oss PC-användare och tar konsolägarna i första åtanke.

Nee gå tillbaka till antingen PC- eller konsolnyheter, mer klydd / färger behövs minsann inte.

Jag kanske borde kalla FZ för LunarZone istället.

Medlem

Tyckte inte det var så stiligt men ska ge det ett tag innan jag bestämmer mig för om jag gillar det eller inte.

Jag tyckte paletten skapade för mycket tomrum, om texten var runt/bredvid det så skulle det nog bli snyggare imo.

Antikvitet
Skrivet av Philip:

Dessutom fattar jag inte varför ni måste färgkoda för varje konsol som finns ute, det är som ni skiter i oss PC-användare och tar konsolägarna i första åtanke.

Nee gå tillbaka till antingen PC- eller konsolnyheter, mer klydd / färger behövs minsann inte.

Nu tycker jag du är orättvis. Vi ger alla fyra plattformar samma villkor att synas på sajten, det är ju precis därför vi har färger. Nu kan du, som bara vill läsa pc-nyheter, lättare hitta dem. Och om du inte vill se konsolnyheterna, varför har du dem då påslagna? Du vet väl att du kan gömma dem i dina inställningar?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

Ni som ser paletten på en egen rad, tryck ctrl-f5. Anledningen är att ni har CSS-filen i er cache, paletten ska vara på samma rad som själva rubriken.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Philip:

Dessutom fattar jag inte varför ni måste färgkoda för varje konsol som finns ute, det är som ni skiter i oss PC-användare och tar konsolägarna i första åtanke.

Nee gå tillbaka till antingen PC- eller konsolnyheter, mer klydd / färger behövs minsann inte.

Nu tycker jag du är orättvis. Vi ger alla fyra plattformar samma villkor att synas på sajten, det är ju precis därför vi har färger. Nu kan du, som bara vill läsa pc-nyheter, lättare hitta dem. Och om du inte vill se konsolnyheterna, varför har du dem då påslagna? Du vet väl att du kan gömma dem i dina inställningar?

Ok men bollarna måste bort, passar inte in i FZ's annars seriösa utseende.

Medlem

Skriver folk aldrig något positivt i förändringar, sluta vara så negativa i allt ni ser.

Håller med om att vissa färger var lite väl extrema, men kul funktion.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Skriver folk aldrig något positivt i förändringar, sluta vara så negativa i allt ni ser.

Detta är igentligen det enda tillfälle man har att kunna uttrycka sitt missnöje med något FZ har infört. Talar man inte ut här så är chansen nog väldigt liten att man har något att säga till om i framtiden när det gäller just sådana här saker.

Medlem

bra initiativ


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Bra tanke FZ, verkligen. Såsom det är genomfört just nu är kanske dock inte det bästa exemplet. Men det sa ni ju själv att bl.a färgerna ska putsas lite på. Själv hade jag dock föredragit om man kunde som registrerad användare välja själv hur olika typer av nyheter ska färgkodas. Det skulle kanske också uppmuntra att fler registrerar sig?

Medlem

Kan ni inte lägga till så om man klickar på den färgen/bilden så visas bara dom nyheterna i samma färg.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Antikvitet
Skrivet av Philip:

Ok men bollarna måste bort, passar inte in i FZ's annars seriösa utseende.

Förklara gärna för mig varför du tycker det är oseriöst med ett konsekvent, intuitivt och informativt utseende?

FZ har i dag i runda slängar 65 000 läsare varje vecka. En majoritet av dessa har inte varit med på sajten sedan begynnelsen, eller kan den utan och innan. Vi som jobbar med FZ måste ha respekt för det.

Som jag skrev tidigare, färgerna är inte nödvändigtvis slutgiltiga. Vi ska tweaka och se om vi hittar förbättringar.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

kanske lite nödigt egentligen, vet inte riktigt, nyhetsrubrikerna var väl redan färgade beroende på vilken kategori nyheten var i? men färgerna kanske används på "bättre" sätt på andra ställen av sidan, vad vet jag

inte speciell fult i mina ögon iaf, ser bara grå och röda pluppar i vilket fall, tur att man slipper de rosa ;P

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Philip:

Ok men bollarna måste bort, passar inte in i FZ's annars seriösa utseende.

Förklara gärna för mig varför du tycker det är oseriöst med ett konsekvent, intuitivt och informativt utseende?

Ok jag ska förklara en gång till.

Bollarna. Måste. Bort.

Behåll gärna färgerna och så, men bollarna i sig är bara onödiga (bidrar med inget när det gäller information riktad mot användare, det är bara krimskrams som finns där), ser oseriöst ut, tar onödigt med utrymme etc.

Inaktiv

snälla gör så man kan ha det gamla...


signatur

/_\_/_\
/_\

Skriv svar