Mera sport!

Inaktiv
Mera sport!

Vad jag vet sitter vi inte på några riktigt nischade skribenter på Super Play. Vissa kanske lutar åt ett håll men har lika fullt nyanser från en massa andra platser. Mats gillar torra PC-spel men lirar lika gärna skate. Tommy älskar gothiga rollspel (gärna lajv!) men tar lika gärna fram en av sina sex (6!) Guitar Hero-gitarrer från gömman under sängen. Carl-Johan spelar äventyrsspel med hela kroppen men cappar lika gärna Locusts-fools i coop-Gears of War. Affe gillar Halo men spelar hellre valfritt Barbie-lir. Preger gillar indie men filosoferar lika gärna om livet tillsammans med Ratchet and Clank.

Okej, så det fanns ett par gissningar med där (vilka tror ni?). Om jag skulle gissa vilken genre gemene man tror att spelen jag helst lägger tid på kommer från skulle jag nog säga att det rörde sig om sport. Helt baserat på vad jag recenserat för SP de senaste åren - det har ju blivit en hel del PES (ännu inget FIFA dock), NHL, NHL 2K, NBA 2K och NBA under den här tiden.

I alla fall, för att äntligen komma till min poäng: jag tänkte börja blogga lite om sportspel och sport, utöver allt det där andra. Inte så mycket för att jag vill nischa mej (jag har till exempel skrivit drygt 10 000 tecken om musikspel till nästa nummer) som att jag tycker att någon borde skriva om just sportspel.

Så att det inte bara blir en jävla massa gothrollspel och peka och klicka liksom.

#blogg


signatur
Inaktiv
Mera sport!

Bra. Sportspel är nästan roligast (skräckspel är bättre, möjligen).


signatur

History is written by those who own functional pens.

Inaktiv

Ja skräckgenren är ju lite smalare kan man väl säga. Kolla in Dead Space när det släpps i oktober (till Haloween så klart!), jag tror det kan bli ett av höstens absolut bästa - och läskiga - släpp.


signatur
Inaktiv

Det låter lovande (minst sagt). Ska kolla upp det!


signatur

History is written by those who own functional pens.

1
Skriv svar