Kära vänner!

Inaktiv
Kära vänner!

Jag använde just ordet seppuku i text som inte alls hade med japanska traditioner att göra. Det var ett aktivt val att inte skriva harakiri, och jag vet att ni som läser texten både vet vad det betyder och typ vad skillnaden är.

Jag älskar att skriva för spelpress.

Jag älskar er.

Jag är inte full.

#blogg


signatur
Medlem
Kära vänner!

Jeg er itne kot.

Inaktiv

Du har sett på Shogun igen, eller hur?

Inaktiv

Jag är full.

Du är en riktigt bra skribent. Jag är impad. Är inte ironisk.

kram Jb


signatur

lugn, dä ordner sig.

Inaktiv

B: Snel?

CJ: Det är faktiskt det bästa herr Chamberlain gjort (efter Törnfåglarna!1Ett)!

F/JB: Ja okej, jag med. Och tack!


signatur
Inaktiv

Gill: Quite so! Det är antagligen bland det allra bästa som John Rhys-Davies gjort också för den delen.

Chamberlain är en sådan skådespelare vars roller man kan sortera i fallande ordning efter hur tätt skägg han har annars. I Shogun är det tätast, så den är överst. Då kanske du tänker: "Men! Han hade skägg i King Solomon's Mines-filmerna också, och de är fan inte bra!" Well, that's just, like, your opinion, man. Chamberlains skägglag är objektiv och tar inte hänsyn till subjektiva åsikter. Således:

1. Shogun
2. King Solomon's Mines
3. Allan Quatermain and the Lost City of Gold
4. Blackbeard (skägget håller inte riktigt vad titeln lovar)
...
...
...
...
(här nere nånstans finns Törnfåglarna tillsammans med The Missing Years)

Jag läste hans självbiografi häromåret faktiskt. Vilket sjukt slöseri med tid den var. Jag menar, vi pratar om mannen som spelade världens skäggigaste ateist och vars karriär peakade under MGMs guldår. Han megafloppade på Broadway med Mary fucking Tyler Moore. Han fick se Sharon Stone naken innan hon gjorde Basic Instinct! Och så släpper han en bok där den stora (och enda) hemlisen är att han är gay. Wow, liksom. Ingen såg den komma eller så, efter trettio år av konstanta bögrykten. Döper man dessutom boken till "Shattered Love" är det, kinda, underförstått från början. Dessutom verkade han mer intresserad av att prata om sin spiritualism än om Toshiru Mifune eller något annat coolt. Hans skägg borde skriva nästa bok istället. Där pratar vi intressanta anekdoter.

Inaktiv

Ibland blir jag nästan rädd för dej broder, men det kanske är därför vår relation funkar så bra också. 70/30 kärlek/rädsla liksom.


signatur

Gud vad ni är söta, pojkar.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Rakt tillbaka till dej sötnos!


signatur
1
Skriv svar