En gudinnas vardag

Inaktiv
En gudinnas vardag

Ôkami. Spelet med det finurliga namnet. Det betyder varg vilket är det man spelar som; det betyder gud vilket även det är vad man spelar som, Amaterasu, solgudinnan. Det kan också betyda stort papper och med tanke på att man kan dra sin pensel överallt i spelet är ju världen som ett enda stort papper. Jag har nu äntligen spelat ca 5 h av Ôkami och kan säga att det är väldigt kul. Visst, det är bitvis segt tex i början när det känns som en evighet innan man får börja spela. Och när man ska hjälpa vissa personer med att tex hugga ner trädockor kan man inte hoppa över dialogen utan måste uthärda den om och om igen tills wiin är överens med en vad ett svärdshugg är. Men jag måste ändå säga att det är väldigt roligt att gå omkring och mata djuren, få döda träd att blomma igen eller kväsa monster för att återställa naturen. För man känner sig verkligen som en gud när man vandrar omkring i staden och hjälper folk. Klyva en sten? Inga problem. Har något gått sönder? Inga problem. Behöver din tvätt mera sol så att den kan torka snabbare? Inga problem, jag ritar en på himmelen. Tappat bort en stav? Inga problem, jag ritar en ny osv. Det positiva väger över det negativa helt klart. Ärligt talat finns det inte så mycket mer negativt än det jag har nämnt.

#blogg


signatur

Det finns människor som alltid tror att man angriper dem när man säger sin egen åsikt. - Christian Morgenstern

Inaktiv
En gudinnas vardag

Det är synd att kontrollen verkar så krånglig i Wii-versionen. Måste verkligen förstöras en del. Jag spelade med PS2-kontrollen och hade verkligen inget att klaga på angående den.


signatur

It was my destiny to be here; in the box

Inaktiv

Jag lyckades till slut bemästra mitt Wii-målande och fick oftast in precis det jag försökte uppnå. Detta var fram tills att jag skulle måla den sista kimono-designen i storstaden - det funkar bara inte!

Ahwell. Spelet regerar i så gott som alla plan. Jag spelar gladeligen igenom det igen.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

1
Skriv svar