Armed Assault uppdaterat

Inaktiv
Armed Assault uppdaterat

Det finns en patch på http://www.armedassault.com/dwnl_update.html som heter PATCH ver. 1.05 EURO och så vitt jag förstår är det den man ska använda om man har köpt sitt spel i Sverige, alltså det som 505 Games gett ut.
Den patchen är på 227 MB.
För tillfället nämns den inte den i nyheterna och finns i FZ's filarkiv heller.


signatur

Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB

Medlem

Står "SYSTEM REQUIREMENTS:
====================
ANY ORIGINAL VERSION OF ARMA:ARMED ASSAULT 1.0, 1.01, 1.02 OR 1.04" till denna fil så den borde ju fungera till 505s version. Däremot fungerar inte den filen på 227mb till någon annan version än till 505...

Så tolkar jag det...

Inaktiv

Ja det går nog. Jag tyckte bara det vore dumt att tanka hem en patch som är 239 MB större (nästan dubbelt så stor) än nödvändigt men du gör ju som du vill
Fördelen är ju att den stora patchen finns på FZ men inte den lilla av någon anledning. Tankar den just nu från en mirror på ArmA's sida och det går inte fort Typ 20kB/s. Jaja...


signatur

Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB

Medlem

Yepp, vore ju smidigt med båda filerna även om det går riktigt snabbt att tanka den stora från FZ... Nu har jag i och för sig inte spelet än så mig spelar det ingen roll...

Inaktiv

Yep, går snabbare att dra den stora från FZ än att dra den lilla från någon annan mirror jag hittat men det klart det hade varit trevligt att dra ner den lilla patchen så det gick ännu snabbare

Medlem

Någon som vet ifall det går snabbare att skifta till o sedan från Map läget ?
Har inte haft möjlighet att patcha min tjekiska sedan jag köpte det..

Inaktiv

Nu gick jag bara in och hoppade mellan kartan och tillbaks ett par gånger men jag tycker det verkar gå snabbare ja.

Inaktiv

Tråkigt att det inte är så många som spelar online. Men det kanske kommer med tiden ,

hmm blev sugen att kanske skaffa detta nu, hur är det med optimeringen, går det smuttare nu på lite klenare system?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av anon_267:

Jag fick bluescreen så fort jag startade demot. Misstänkte att det berodde på mitt Audigy 2 ZS så jag avinstallerade drivrutinerna till det och vipps så fungerade det. Men att spela spelet utan ljud blev torrt i längden. Det avskräcker mig från att vilja köpa det, vilket är synd.

Du testade inte att uppdatera drivrutinerna och openAL?

Medlem

Helt klart bästa spelet på länge.. Börjat lära mig editorn rätt hyfsat, spenderat över 40 timmar med den redan. Precis fått klart mitt första coop mission, finns att testa på Kellys-Heroes servern.

Medlem

Dena patch tog lite tid att slanga hem.Tog den från mogon utländsk site,den lilla med andra ord.Det tar rätt så gott om tid att installera patchen också,men det är det värt.


signatur

"The tactics?!To kill and destroy!"
-P.Aerts

Medlem

Toppen, känns bra att de sköter om sitt spel. Men jag är nöjd över mitt köp.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Känns som att detta behövs då spelet är väldigt buggigt i min mening, nu har jag inte hunnit testa patchen ännu men det kan inte bli sämre

Medlem

Eftersom det går minst dubbelt så snabbt att tanka från fz så spar man ju i alla fall tid på att ta den stora.
Man slipper ju en massa bök med att tänka på vilken version man har om inte annat

Har man inte plats med 250 mb extra under några minuter så behöver man nog rensa disken i alla fall


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Texturerna laddas fortfarande inte förbannade jävla skit ! Vad är det för fel precis allt annat funkar men inte Arma.

Medlem
Skrivet av landy:

Någon som vet ifall det går snabbare att skifta till o sedan från Map läget ?
Har inte haft möjlighet att patcha min tjekiska sedan jag köpte det..

Japp, går mkt snabbare nu. Typ som i OFP Och mkt mkt mkt bättre att sikta.. Mer "free aim." Som om man skulle hålla ett vapen på riktigt.. Bra gjort BI!!!

Medlem

najs najs , patchen fick verkligen spelet att flyta på ännu bätte och a.i att slakta mig ännu oftare tom!
Ser rätt nice ut när man ser att gräset böjs ner runt omkring en när man kravlar runt i det.

Medlem

Har runt 15 FPS på lägsta inställningarna med 8800GTS, 3,4GHz, 2GB ram... kan ju hoppas att de optimerat spelet iaf lite lol...


signatur
Skrivet av MKultra:

Har runt 15 FPS på lägsta inställningarna med 8800GTS, 3,4GHz, 2GB ram... kan ju hoppas att de optimerat spelet iaf lite lol...

x1950pro FTW


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Har runt 15 FPS på lägsta inställningarna med 8800GTS, 3,4GHz, 2GB ram... kan ju hoppas att de optimerat spelet iaf lite lol...

om spelet går segt, testa att alt/tabba så ska du få se att det blir speed igen

Medlem
Skrivet av ace84:

najs najs , patchen fick verkligen spelet att flyta på ännu bätte och a.i att slakta mig ännu oftare tom!
Ser rätt nice ut när man ser att gräset böjs ner runt omkring en när man kravlar runt i det.

Så var det redan i 1.04


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Hmm...Javelin funkar inte, men vad jag förstår är den ajjabajja eftersom den inte är riktigt implementerad än...

Medlem
Skrivet av MKultra:

Har runt 15 FPS på lägsta inställningarna med 8800GTS, 3,4GHz, 2GB ram... kan ju hoppas att de optimerat spelet iaf lite lol...

Samma här fast jag sitter på ett GTX

WeX
Medlem

mitt flyter finfint med allt på Highest (utom AA) och jag har 2gb RAM och X1900XTX...
Nå patchen var en saftig biff att tugga på! Som redan nämt så är det myycket bättre att sikta med vapnen nu när man inte rör sig som om man hade stela armar, utan flyttar vapnet lite först.
Och så har de fixat så att inte FI ser igenom träden. Det var rätt irriterande... Go Bohemia!


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Jo mycket trevligt att de fixar buggar men snälla de kanske kan försöka optimera det lite mer för t.ex Vista och g80 korten för det funkar inte alls. Kan även påpeka att jag testade detta lir på min andra burk som har ett x850xt och det funkade knappt där heller

Medlem

Detta spelet var verkligen skräp, tur att jag inte har köpt det:=)

Inaktiv

Ja, det är skräp. Köp inte. 15-20 fps på lägsta inställningarna med 6600gt.

Medlem
Skrivet av RostarN:

Ja, det är skräp. Köp inte. 15-20 fps på lägsta inställningarna med 6600gt.

Fast jag syftade inte på det, var mest känslan och framför allt "aimingen".

För mig flyter det på kalas med max-inställningarna.

12
Skriv svar