Sonys strid om rumblerättigheter får ett lyckligt slut

Robot
Sonys strid om rumblerättigheter får ett lyckligt slut
Medlem
Sonys strid om rumblerättigheter får ett lyckligt slut

Kanon!

Kommer verkligen saknat det annars.
Höjer verkligen stämningen i tex Metal Gear Solid när man smyger...

Inaktiv
Qth
Medlem

Rumble är mest drygt tycker jag. Skulle dock vilja se en pistol till Wii med rejäl rumble, det vore fränt.

Medlem

Bättre att ha möjligheten och kunna stänga av den än att inte ha den alls..
Däremot tycker jag synd om alla som redan köpt konsolen och extrakontroller och inte kommer få rumble på deras gamla kontroller.
Eller så gör dom en sån där microsoft grej där folk kanske kan få byta in sina gamla kontroller mot en ny med rumble.
Förutsatt förstås att dom kommer köra med rumble i dom nya kontrollerna som tillverkas..

Medlem

jag har en ide varför inte använda ps2 kontrollen på ps3 genom en adapter konverterar?
såg att en ps3 adapter kommer snart på webhallen och den heter:
Asid Tech - Controller Adapter PS2 To PS3:

Mer tips har jag postat på min forum

Medlem

LOL! Var det inte Sony som själva sade att Rumble är "Last Gen"??? Bra att det ordnade sig för dem, men jag tycker dem har gjort bort sig för mycket redan... Skadat sitt rykte ordentligt, tänkte först köpa PS3 till vilket pris som helst, men inte alls längre. Jag håller mig till Pc&360.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

LOL! Var det inte Sony som själva sade att Rumble är "Last Gen"??? Bra att det ordnade sig för dem, men jag tycker dem har gjort bort sig för mycket redan... Skadat sitt rykte ordentligt, tänkte först köpa PS3 till vilket pris som helst, men inte alls längre. Jag håller mig till Pc&360.

Att det är "last gen" ändrar inte på det faktum att folk fortfarande gnäller om att det inte finns rumble. Detta visar väl bara (om det nu kommer rumble) att Sony faktiskt försöker tillgodose folk önskningar?

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Att det är "last gen" ändrar inte på det faktum att folk fortfarande gnäller om att det inte finns rumble. Detta visar väl bara (om det nu kommer rumble) att Sony faktiskt försöker tillgodose folk önskningar?

Det betyder inget annat än att Sony är oroade för dåliga försäljningsiffror för ps3 och den generella ointresset folk har för ps3. Så det här är ett sätt att kanske få folk att bli mer intresserade av att betala dubbelt så mycket för deras konsoll än MS´s variant.

Du är naiv om du tror att dem gör det för din skull.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Hubbe:

Att det är "last gen" ändrar inte på det faktum att folk fortfarande gnäller om att det inte finns rumble. Detta visar väl bara (om det nu kommer rumble) att Sony faktiskt försöker tillgodose folk önskningar?

Det betyder inget annat än att Sony är oroade för dåliga försäljningsiffror för ps3 och den generella ointresset folk har för ps3. Så det här är ett sätt att kanske få folk att bli mer intresserade av att betala dubbelt så mycket för deras konsoll än MS´s variant.

Du är naiv om du tror att dem gör det för din skull.

Jag vet inte, men är det bara jag som känner att rumble inte är någon avgörande faktor som påverkar huruvida man köper en PS3 eller inte?

8)


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Flakmonkey
Skrivet av eDy:

Jag vet inte, men är det bara jag som känner att rumble inte är någon avgörande faktor som påverkar huruvida man köper en PS3 eller inte?

8)

Tror inte jag heller... tror faktiskt att det är precis som det här med bakåtkompabiliteten, ett plus men inget nödvändigt... har själv en Playstation 3 och lirat ett antal spel till den och jag tänker aldrig på att rumble inte finns där längre... visst är det trevligt om den finns, men knappast något som avgör om ett spel är kul eller inte... och trots allt så finns det ju stöd för force feedback i tex Gran Turismo HD och det är i såna spel det behövs imo

Men men, kommer det en handkontroll med rumble lär man ju köpa den, för det är ju som sagt inget negativt

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Hubbe:

Att det är "last gen" ändrar inte på det faktum att folk fortfarande gnäller om att det inte finns rumble. Detta visar väl bara (om det nu kommer rumble) att Sony faktiskt försöker tillgodose folk önskningar?

Det betyder inget annat än att Sony är oroade för dåliga försäljningsiffror för ps3 och den generella ointresset folk har för ps3. Så det här är ett sätt att kanske få folk att bli mer intresserade av att betala dubbelt så mycket för deras konsoll än MS´s variant.

Du är naiv om du tror att dem gör det för din skull.

Oroliga över försäljningssiffror när den inte ens har släppts världen över? Vill gärna se vilken kristallkula du använde för att komma fram till den slutsatsen.

Jag, naiv? Mycket möjligt. Men tror du ärligt talat att Sony skulle spendera miljontals i licens- och tillverkningskostnader om det inte fanns ett önskemål från allmännheten för rumble? Och vad skiljer våra förväntningar mot deras? Spelare och speltillverkare vill ju självklart ha en sån bra konsoll som möjligt, det är väl en självklarhet, dvs Sonys vinst = våran vinst?

Inaktiv

Hur som HELST är nog alla överrens om att Sony svamlade i nattmössan när dom bestämde sig för att ta bort rumble. Men bra att dom tar åt sig av kritiken

Medlem

Som Nosnos säger så är rumble inget man tänker på när man väl spelar, så det är ju inget jag saknar men kommer de en kontroll med rumble så köper man den ju helt klart

1
Skriv svar