Sony avskyr PS3-rykten - klipper spelsajt

Robot
Sony avskyr PS3-rykten - klipper spelsajt
Medlem
Sony avskyr PS3-rykten - klipper spelsajt

Löjligt av Sony, om de nu är rykten, varför ta det så hårt ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

så tar vi ett spadtag till på gropen

Medlem

Dem har typ skjutit bort sina fötter redan, får börja på benen nu typ... barnsligt gjort av dem enligt mig.

Medlem

Jag förstår Sony, efter en mer eller mindre dålig release är det sista dom vill ha nya rykten, istället för att imponerande berätta de själv.

Tycker också Sony får välja att arbeta med vilka de vill, men förstår inte varför de skulle in och straffa Kotaku för. De måste ju förstå att det gör dem ändå ondare. Detta är ju i sig en ENORMT mycket större nyhet än vad själva ryktet från början var.. så på det viset.. idiotiskt

Medlem

Löjligt gjort, men dom får ju göra så om dom själva vill.

Inaktiv

Anledning till den skarpa reaktionen är troligtvis att det finns ett korn av sanning.

Medlem

Detta känns jättekonstigt då det bara handlra om spekulationer, hade det varit lögner och felciteringar osv så hade jag tyckt det vartit högst befogat att göra som sony nu gör. Nu känns det bara skumt.

Medlem

självklart får de göra som de vill, men de får även ta konsekvenserna av deras handlande

Medlem

Har känslan av att denna konsol kommer bli sonys sista.
Kan inte fatta hur korkade sony kan vara ibland

Medlem

Så länge dessa rykten var tydligt framställda som sådana tycker jag det är värdelöst hanterande av dem.

5 spänn på att little-gamers.com nämner det i dag eller i morgon i serien.

Medlem

Sony är en hög av ***fetingcensur*** ända sedan de först utannonserade PS3an. A bunch of whining pussies som tar död på saker så fort det är nån som inte vill som dem... se bara på liksang!

>_<

Enda själet till varför man överväger att köpa deras svarta kaffemaskin är för Blurayens och Final Fantasy spelens skulle!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag håller med Sony. Om någon ber dig snällt att inte publicera ett rykte om denne så måste du ju respektera. Kotaku sket i detta och då får de stå för konsekvenserna.

Barnsligt av Sony? Barnsligt av Kotaku! Tänk efter för fan!

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag håller med Sony. Om någon ber dig snällt att inte publicera ett rykte om denne så måste du ju respektera. Kotaku sket i detta och då får de stå för konsekvenserna.

Barnsligt av Sony? Barnsligt av Kotaku! Tänk efter för fan!

Som att Mona Sahling skulle be pressen att inte publicera hennes privata köp genom ett statligt konto?(Ironi är svårt i skrift, hoppas det gick fram)

När företag (ie Sony) vill använda mediakanaler (ie Kotaku) som PR-kanaler och straffar när det inte gynnar dem kan det väll inte vara annat än fel, eller?

Jag ser iof ingen anledning till att Sony inte skulle få göra såhär, de får bjuda in vilka de vill till sina kalas(pressvisningar etc) men konsekvenserna blir att Kotaku blir avsnoppad till mycket information som är en stark grundpelare hos speljournalister.

Jag skulle vilja veta vad FZ.se skulle göra i samma situation? Vika o svika eller Stå fast och ta konsekvenserna?

Inaktiv

Kotaku ska rapportera nyheter...de ska väl inte först och främst kolla så att företagen är OK. Deras "ansvar" är till läsarna. Om man ska informera människor ska man ha det i åtanke först, vare sig det handlar om spelbranchen eller om nyheter (politiska, utrikes etc).

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag håller med Sony. Om någon ber dig snällt att inte publicera ett rykte om denne så måste du ju respektera. Kotaku sket i detta och då får de stå för konsekvenserna.

Barnsligt av Sony? Barnsligt av Kotaku! Tänk efter för fan!

Men lol.. menar du verkligen allvar?

Inaktiv

Hmm "problem solved" Kotaku får komma på mässan igen och är inte ute i kylan alla är kompisar..
Undrar bara vem som som fick gapa och svälja, tycker nästan Sony var för veka faktiskt.
Vem bryr sig i längden? ..jag kommer inte avbeställa min PS3 för något website inte får gå på GDC och inte får vara med i SCEA's PR gräddfil mera..

Suck :crazy:

*edit*
Som någon sa på Kotaku forumet..
"[i]Next time don't bite the hand that feeds you, Kotaku. I doubt you'll get off so easily[/i]."


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

I det här fallet står jag på Sonys sida. Om Sony har ett nära samarbete med den här hemsidan och ger dem information inifrån så är det väl klart att Sony skall ha rätt att säga upp detta samarbete – där hemsidan är den förmånligaste parten om jag uppfattat det rätt – om de inte vill att hemsidan skall spekulera i lösa rykten (som kan skada Sony).

Tror det handlade om att ryktena som spreds var en av Sony's headline på kommande GDC. Dom bad därför Kotaku att inte sprida denna nyhet eftersom det skulle lysas på GDC utav Sony själva till alla exclusivt inbjudna reportrar inkl. Kotaku..

..men Kotaku vart heta på gröten och glömde vem som har bjudit in dom och hållt dom med insider info under året..

..så Sony bitch slappade Kotaku helt enkelt.. svagt att be om ursäkt..
:beatup:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Kotaky ser jag som en av de sidor som var bland de första att hoppa på anti sony tåget. Känns bara helt rätt att sony dissar dem.

Medlem

Buahaa vickkkkka nybörjare.. smisk ska de ha


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Klart att Sony får göra som dom vill, men det verkar lite onödigt, och jag hoppas att det inte avskräcker andra nyhetssidor att skriva det dom vill.

Medlem

Haha resolved, som jag sa, Sony är a bunch of whining pussies


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Håller med Sony helt och hållet, OM nu ryktet visar sig vara ett påhitt.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Vad tänkte eg sony? Något i stil med "Åh nej, någon snackar skit om oss! Vi får ta bort deras nyhetsflöde så att de lär sig att inte vara jobbiga"?
Och vad tänkte de sen? "Åh nej igen! Nu så klagar alla på att vi gjorde så! Vi måste förlåta dem så att folk slutar klaga och inte köper våra saker.."?

Flakmonkey

Man måste ju förstå båda sidor i den här konflikten (som ju inte verkar vara en konflikt längre). Kotaku är ju som vilken nyhetssajt som helst och postar sånt som de tror kan vara av intresse. Men samtidigt är det ju inte svårt att förstå att Sony lackar (om man besitter någon form av empati dvs) när en sida de har haft ett bra samarbete med skriver om det här innan det ska offentliggöras och Sony ber dem att inte göra det.

Varför skulle inte Sony få välja vilka de ska ha kontakt med? det händer ju i alla medier. Världstjärnor som bojkottar vissa tidningar, som lämnar presskonferenser när "fel" frågor ställs, etc etc... det är ju helt upp till dem. och det är ju inte som om det här skulle hindrat Kotaku från att skriva om PS3, de skulle bara inte få en massa insidei information från Sony själva... de får ju inte vi heller... vilka jävla svin!!!

Medlem

detta är verkligen humoristiskt Sony har verkligen gjort allt fel de bara kan för en release av PS3 om Nintendo skulle gjort samma sak med andra nyhetssidor pga Revolution / Wii skulle de fått stänga presslänk till typ alla nyhetssidor på nätet stört löjligt men men de blir en kickback för sony ändå.. hoppas de får någon på rätt bana att inte köpa ett PS3.

Ja Sony har naturligtvis rätt göra vad de vill med hänsyn till vilka siter de väljer samarbeta med och hur länge.
Motsvarande har medier, fans och andra rätt att kritisera eller informera om vad de vill inom lagens råmärken.
Två sidor av samma mynt, båda behövs, vilket de verkar ha noterat eftersom de kommit överens fortsatt samarbete trots allt är bäst. Nära nog ett lyckligt slut.

Medlem

Sony har ju självklart rätt att välja vilka de ska samarbeta med. Det är ju bara att tänka efter: vem skulle hjälpa en person som man vet snackar skit om en?

12
Skriv svar