of War-spelen förvillar

Skägg.
10 Chambers
of War-spelen förvillar

Nu är det för många of War-spel i omlopp; God, Dawn och Gears och de senare har dessutom samma siffra i släptåg. Jag blir lurad av rubrikerna hela tiden och det är bara CliffyB:s krigande biffkakor jag är intresserad av. Mer kreativitet på titelmöterna, tack.

Triple of War

#blogg


signatur
Medlem
of War-spelen förvillar

Jag tänkte på samma sak häromdan

Medlem

I synnerhet din båda som dessutom förkortas GoW. Men jag föredrar nog grekiska biffar, mmm... (om än amerikanskproducerad och japanskägd).


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv

Förkortningen GoW betyder ju God of War, eftersom det var spelet som började använda förkortningen först, och redan var en etablerad serie innan Gears of War släpptes. Gears of War förkortas ju bara till Gears (det är vad Cliffy och grabbarna på Epic kallar det iaf), helt enkelt.

Medlem

Ja och snart kommer ju ännu ett of War spel, Men of War.

Medlem

Vi får hoppas på att trenden vänder och blir... War of <valfri titel>:D


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mongi:

I synnerhet din båda som dessutom förkortas GoW. Men jag föredrar nog grekiska biffar, mmm... (om än amerikanskproducerad och japanskägd).

Eftersom jag inte äger någon spelstation så har jag stängt av känslorna för Kratos, fastän jag älskade det första spelet.

http://www.fz.se/forum/post.php?tid=46681&quote=546875

Curses!


signatur
Medlem

Kratos smeker upp de andra titlarna i brygga och sliter dem i stycken, han ÄR trots allt krigets gud

nj
Medlem

#Time of War, ännu ett spel att hålla isär...

Inaktiv

Spelföretagen börjar kanske få slut på namnfantasi? Snart kanske det blir som med filmindustrin. Alla nyutgåvor får siffror som namn istället.


signatur

dare to be bold

1
Skriv svar