Robot
Qpad EC-R

Qpads senaste musmatta har det charmiga namnet EC-R och är ett fantastiskt stycke lågfriktionsplast som egentligen är på tok för dyrt.


Medlem
Musmattetest - Qpad EC-R

Köpte faktiskt denna musmatta för ett par månader sedan, och är rätt nöjd med den.
Enda som stör mig är att "vattendropparna" på undersidan inte riktigt fäster på mitt skrivbord... men lite dubbelhäftande tejp tog hand om det problemet.


signatur
Inaktiv

Tips: skriv vad den kostar någonstans även i själva testet, nu framgår det bara av länken?

Medlem

Börjar bli dags att lägga min "Strike it with ABIT" musmatta på hyllan.. en EC-R kanske skulle kunna vara något.

Medlem

Jo, att skriva priset som enda nackdel och sen inte ha med prisuppgift i testet känns ju ganska fel?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Det är galet irriterande att när man klicka på en bild så öppnas den i nytt fönster, varför inte i ett lite slimmat pop-up-fönster som man stänger bara genom att klicka på bilden?

Det är komiskt att det görs så många musmattor som riktar sig till spelare, som om det är någon större skilnad på dem nu för tiden. Annat var det när folk ännu inte hade en musmatta eller bara hade en tygmatta med fransade kanter, marknaden är mättad.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Nu äre så att den kostar 249 kr, webhallen, är la inte så dyrt eller?


signatur

- PiDuT

Inaktiv

Vad för möss testade ni den med?

Medlem

Jag vill veta hur grov den är... Tex, func's grova sida sågar sönder den delen av handen som vilar mot mattan, inte så allvarligt att det börjar blöda men så allvarligt att det börjar svida och vara.

Medlem

Tillhör du dom som inte märker skillnad på sladdlös mus och dom med sladd när du spelar spel så lägg inte pengar på denna matta, men för oss andra så är detta en högst ypperlig musmatta. Den bästa jag haft. Blev dock irriterad på aluminiumförpackningen som bara är att slänga. Onödigt dyrt och onödigt slitage på miljön.

Medlem

Själv kör jag på en Razer ProPad just nu (https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=RAZPRO...)
och med tanke på det så verkar ju denna musmatta helt klart vara värt priset, ska helt klart kolla upp den nästa gång det är dags för ny.

Men för tillfället sitter jag med en grymt bra musmatta som det är. Och med tanke på det håra alluminiumet så bör jag ju inte behöva byta på ett tag.

För övrigt så är Razer ProPad en sådan solid musmatta så att om du var på en mordplats och hittade den så skulle det inte vara någon fråga om vad mordvapnet var.

Inaktiv

Revoltec här, sketanöjd!

Medlem

Har sedan länge en QPad XXXL (numera XPad gamer tror jag den heter) och är riktigt nöjd. Den bästa musmatta jag haft.
Hade jag behövt en ny hade denna förmodligen varit en av min kandidater (av flera andra QPadmattor förmodligen ) för ny musmatta.

Medlem

Har haft både "ojämna" plastmattor och tygmattor (Qpad XXXL) och jag föredrar tygmattorna. Jämnt glid som inte nöter på musen. Min hårda plastmatta lossnade det små "sandkorn" ifrån då och då och den kändes som den nötte på undersidan av musen.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Kör fortfarande med en svart Icemat (v1) och kommer nog aldrig byta. Vill man ha den "renaste" mattan efter man putsat till den så.. Bra glid och stabil spelstil fortfarande! Musmattor börjar det bli för många utav.

Medlem

Har funderat på detta med musmattor...

Är det verkligen bara jag som slutade helt med musmattor när de optiska mössen kom?!?!?

Kör direkt på bordsskivan och har gjort så i en jävla massa år nu i en hiskelig mängd med spel...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Får du inga märken på bordet?


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Func 1030 är den enda musmatta jag behöver/vill ha.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Jag använder föregångaren, X-TR, (recension här) och är fortfarande lika nöjd som jag skrev i den recensionen. Nu, ett halvår senare, har jag fortfarande inga tillstymmelser till sk smooth spots. Min är bara fyra mm hög och stör inte alls - denna är två mm. Trevligt. Någon frågade om den glider omkring - min gör det inte, fästet mot bordet är mycket bra.

På frågan varför man ska ha en musmatta istället för att köra på bordet - glidet. Innan jag testade denna körde jag på bordet men med denna blev det en gigantisk skillnad. Skulle aldrig kunna tänka mig att köra utan musmatta numera, speciellt inte med den jag har. Blev t.om. att jag köpte en likadan som present åt en kompis.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Redaktör

Argh, trodde jag hade lagt in priset i faktarutan. Fixat nu i alla fall, tack till dig som luskade reda på det ovan.


signatur
Inaktiv

Jag fattar ingenting! Var precis inne o köpte mattan, men den fanns inte där i paketet !!?!? (argh,webhallen). Hur ligger den paketerad? Måste åka in och byta annars =/

Medlem

Mattan är skitskäön ;):heart:


signatur

B lup

1
Skriv svar