Harrison: "1000 PS2-titlar spelbara på PAL-PS3"

Robot
Harrison: "1000 PS2-titlar spelbara på PAL-PS3"
Medlem
Harrison: "1000 PS2-titlar spelbara på PAL-PS3"

Hoppas det blir rätt titlar bara då hehe finns väl runt 2500 PAL titlar och 8000 totalt.

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hoppas det blir rätt titlar bara då hehe finns väl runt 2500 PAL titlar och 8000 totalt.

vad som är rätt är ju individuellt... men jag menar, prioritet ett måste ju vara spel som god of war, okami, final fantasy, etc etc... Även om många tycks tro det så är nog inte Sony så dumma att de inte satsar hårdast på de spel som folk gillar ^^

Medlem

Bra bra... folk skrek att det brann utan att de såg röken när Sony annonserade att de kommer ta bort Emotion Engine.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

nice 10%...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

10%? Hur räknar du då?

1000/25000 = 40%

Och då räknat med att det kommer vara exakt 1000 st, vilket det skulle vara fler än.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Våga lita på sony numera är som att skita med byxorna på. Riskabelt

Medlem
Skrivet av fanboy:

Bra bra... folk skrek att det brann utan att de såg röken när Sony annonserade att de kommer ta bort Emotion Engine.

EEEEEEEEEEEEEEEE wrong!

Folk skrek pga. två saker:

1) Sony tog bort Emotion Engine för oss europeer, men Asien samt USA har dom.

2) Trotts borttagandet av en sån viktig komponent som Emotion Engine så har priset inte gått ner nämnvärt.

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av fanboy:

Bra bra... folk skrek att det brann utan att de såg röken när Sony annonserade att de kommer ta bort Emotion Engine.

EEEEEEEEEEEEEEEE wrong!

Folk skrek pga. två saker:

1) Sony tog bort Emotion Engine för oss europeer, men Asien samt USA har dom.

2) Trotts borttagandet av en sån viktig komponent som Emotion Engine så har priset inte gått ner nämnvärt.

Jaha du.

Då har du och jag läst på olika ställen.
Där jag har läst så har folk gnällt på att de inte kommer kunna använda sina spel.

Sedan att de lämnar kvar det åt USA och Asien, vad spelar det för roll? Så vitt jag vet så är det lättare nu att kunna få PS2 spel uppskalade i högre upplösning.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Är inte det lite samma sak?

Hade priset gått ner så hade folk nog generellt accepterat att dom kunde spela lite mindre antal PS2 spel utan klagomål.

Medlem

Europa är en dyr kontinent att leverera till, speciellt om man tillverkar en produkt på andra sidan jordklotet. Att priset i länder som t.ex. USA är billigare beror på att USA ligger relativt nära Japan och det är vatten i mellan, alltså kan man frakta fler konsoller dit via fraktfartyg medan hit till Europa så är de oftast flyg som gäller. Den europeiska versionen sänker inte bara priset utan är även mer mån om miljön då den nu består av två färre chip. Och varför bryr sig alla Wii60-fanboys om detta egentligen? Det är ju inget som kommer drabba er. Så fort folk ser en dålig nyhet om Sony så ska alltid folk försöka få de att låta som att jorden kommer gå under. Både Wii-fanboys och 360-fanboys beter sig oerhört barnsligt, speciellt Wii-fanboys, vilket kanske beror på det barnsliga spelutbudet, vad vet jag?...

Medlem
Skrivet av Mahone:

Både Wii-fanboys och 360-fanboys beter sig oerhört barnsligt, speciellt Wii-fanboys, vilket kanske beror på det barnsliga spelutbudet, vad vet jag?...

Det där var, om något, väldigt barnsligt sagt.

Åter till ämnet, jag bryr mig inte om de har emotion engine med eller inte, sålänge man kan spela sina spel, så...

Medlem

Det är inte bara 360/Wii-fanboys som beter sig illa. Håller dock med att det inte är hela världen vilket som.

Det sagt... så... miljön? Är du allvarlig? Tillverkningen av av dom två chippen påverkar inte miljön från eller till. Det måste vara den löjligaste förklaring/ursäkt jag någonsin hört.

Enda den ändringen gör är att Sony går mindre back på konsollen och kunden får en sämre produkt. Precis som med 360:n så kommer ju Sony nu få släppa uppdateringar till emulationen för att öka kompabiliteten. Något som dom antagligen inte kommer satsa så mycket på då det enbart är Europa som har den här versionen (iaf än så länge).

Att Europa är en dyr kontinent att leverera till är väl inte konsumenternas problem? Sony har designat en produkt som kostar så mycket att tillverka att sånt här blir ett stort problem för dom. Tidigare generationer av konsoller, samt Wii och 360 har inte haft problem att hålla ett ganska jämt pris världen över.

Finns kanske en enda positivt grej med detta och det är ju som någon sa, uppskalning kanske blir bättre. Förutom det så är detta enbart dåligt, förstår inte varför någon skulle vilja ursäkta dessa dumheter för Sonys skull...

Medlem

Finns ju en chans att det här blir första löftet dom inte bryter


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

10%? Hur räknar du då?

1000/25000 = 40%

Och då räknat med att det kommer vara exakt 1000 st, vilket det skulle vara fler än.

Har för mig att det finns cirka 10 tusen ps2 spel. och 1000 av 10000 är 10%...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av fanboy:

10%? Hur räknar du då?

1000/25000 = 40%

Och då räknat med att det kommer vara exakt 1000 st, vilket det skulle vara fler än.

Har för mig att det finns cirka 10 tusen ps2 spel. och 1000 av 10000 är 10%...

Ja, och runt 10 av de spelen går att spela, glöm inte att alldeles för många av de 10k titlarna är obskyra japanska spel som bara japanofiler samt japaner gillar.
Sony Lär ju prioritera stortitlar som sålt bra världen över framförde små som utgör huvuddelen av de spel släppts...

USA och Asien får med största sannolikhet inte behålla emotion engine, det är snarare så att de batchar som tillverkas för att skickas till EU är den första som inte har chipet kvar och maskiner med EE kommer med tiden inte vara möjliga att få tag på ngn annanstans heller.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Mjukvaru emulation funkar alltid sämre och är grymt buggigt.

undrar hur bra kvalite ps2 spelen kmr va.

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av fanboy:

10%? Hur räknar du då?

1000/25000 = 40%

Och då räknat med att det kommer vara exakt 1000 st, vilket det skulle vara fler än.

Har för mig att det finns cirka 10 tusen ps2 spel. och 1000 av 10000 är 10%...

För dig finns det 10k spel?
För om du köper en PAL konsol, kan du bara spela PAL spel, dvs de som har släpps i europa, SOM i sin tur är ca 2500 spel.

. slut


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Europa är en dyr kontinent att leverera till, speciellt om man tillverkar en produkt på andra sidan jordklotet. Att priset i länder som t.ex. USA är billigare beror på att USA ligger relativt nära Japan och det är vatten i mellan, alltså kan man frakta fler konsoller dit via fraktfartyg medan hit till Europa så är de oftast flyg som gäller. Den europeiska versionen sänker inte bara priset utan är även mer mån om miljön då den nu består av två färre chip. Och varför bryr sig alla Wii60-fanboys om detta egentligen? Det är ju inget som kommer drabba er. Så fort folk ser en dålig nyhet om Sony så ska alltid folk försöka få de att låta som att jorden kommer gå under. Både Wii-fanboys och 360-fanboys beter sig oerhört barnsligt, speciellt Wii-fanboys, vilket kanske beror på det barnsliga spelutbudet, vad vet jag?...

Fast det är ju inte riktigt rätt eftersom jag knappast tror att man tillverkar ps3:orna i japan, det hade varit skitfräckt men är förmodligen inte fallet. De tillverkas säkerligen i kina som alla andra konsoller och då är det konstigt att vi får ett såpass mycket högre pris. Rätta mig gärna om jag har fel, hade varit fräckt med en japan-tillverkad ps3.

Medlem

Tydligen ska PS3orna tillverkas i både Japan och hos Asus i China.
Bild

Medlem
Skrivet av Mahone:

Både Wii-fanboys och 360-fanboys beter sig oerhört barnsligt, speciellt Wii-fanboys, vilket kanske beror på det barnsliga spelutbudet, vad vet jag?...

Fanboys beter sig lika illa vilket system de än håller sig till. Vad som får dig att tro annat vill ja inte ens veta.

Medlem
Skrivet av Spookie:

Mjukvaru emulation funkar alltid sämre och är grymt buggigt.

undrar hur bra kvalite ps2 spelen kmr va.

Säg det till ps2an som emulerade ps1 alldeles utmärkt i mjukvara...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Mahone:

Både Wii-fanboys och 360-fanboys beter sig oerhört barnsligt, speciellt Wii-fanboys, vilket kanske beror på det barnsliga spelutbudet, vad vet jag?...

Fanboys beter sig lika illa vilket system de än håller sig till. Vad som får dig att tro annat vill ja inte ens veta.

Man har ju för fan sett fanboys slö sönder och grilla PS3an som om dom vore barbariska infödingar som hyllar antingen 360 eller Wii eller båda två. Än så länge har jag inte sett en enda sån film gjord av en PS3 fanboy. Några "populära" filmer som smutskastar PS3

http://www.youtube.com/watch?v=cXm5n2n_U3c
http://www.youtube.com/watch?v=R98qC0fd_1w
http://www.youtube.com/watch?v=OEpaiGk0T-Y
plus några tusen filmer till.

Dom enda jag anser är roliga är riiiiiiidge racer och giant enemy crab filmerna, resten är ju bara otroligt korkade, tråkiga och barnsliga.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Säg det till ps2an som emulerade ps1 alldeles utmärkt i mjukvara...

om jag minns det rätt så hade ps2 , ps1 chip fast inte ljud chipet, är inte helt säker dock.

1
Skriv svar