Datorn är här

Avstängd
Datorn är här

Idag kunde jag äntligen hämta ut min dator! Tillsammans med några kompisar byggde jag ihop en och installerade. Nu kör jag Vista med DX10.

Datorn har då ett HD4870, en C2D 8400 (3 GHz), 4 GB DDR2, MSI P35 moderkort och en 250 GB hårddisk. Den fungerar finfint. I benchmark i WiC med allt på max i DX10 och 1680x1050 presterade den 31 i snitt.

Burken gick på 7806, högtalare, tangentbord och mus för 548 och skärmen fick jag för 1490 + 169 i frakt. Totalsumman stannade alltså på 10013 kronor.

Nä, nu hinner jag inte skriva mer för nu ska jag spela. ^^

#blogg

Medlem
Datorn är här

helt rätt
en bra dator skall man ha

Men dx10 är överskattat bara så du vet :), har själv q6600 och ett 8800gts men kör Xp ändå efter en månads konstant strul med Vista.. inte heller märkte jag nån skillnad i spelen grafikmässigt för att man körde me "dx10".

Prövade:
Wic
Coh
Crysis

Avstängd

Det märks ju STOR skillnad i WiC och Crysis. I WiC kan du ju bland annat få till himlen hur snyggt som helst och röken blir snyggare och sånt. Resten har jag inte så stor koll på.
I Crysis kan du ju välja Very High också på allt i DX10.

Jag tycker att Vista är skönt. Det finns ju förstås en del nackdelar, men i stort sett överväger fördelarna, men vi får se hur det blir längre fram.

Nä, jag är helnöjd med datorn.

Medlem
Medlem

Ooh! I princip precis likadan burk som jag nyss köpt, om man bortser från ditt kylskåp till chassi
Och ja.. förutom det att mitt moderkort var trasigt när jag fick det, väntat snart en månad på ett nytt.. ><

F'låt att jag inte svarat på PM f.ö, glömde helt bort det och nu känns det lite gammalt, kanske får se till att göra det snart ändå!

Avstängd

Nice! Du, då undrar jag hur du presterar i Crysis. Har du testat det? Jag tankade demot och maxade allt i DX10 men då laggade det. Enligt tester ska ju 4870 prestera riktigt bra i det spelet. Inte för att jag tänkt spela det, men ändå.

Angående meddelandet så hade jag glömt det.

Medlem
Skrivet av EliasN:

Nice! Du, då undrar jag hur du presterar i Crysis. Har du testat det? Jag tankade demot och maxade allt i DX10 men då laggade det. Enligt tester ska ju 4870 prestera riktigt bra i det spelet. Inte för att jag tänkt spela det, men ändå.

Angående meddelandet så hade jag glömt det.

Crysis är ett otroligt o-optimerat spel.
Frukta icke om du laggar seriöst.

Hittills har ingen dator klarat av att maxxa allt med fullt flytande fps, (då menar jag innan nya G20 chipsen från Nvidia).

9 serien
8 serien

osv klarar inte av att maxxa skiten.

Avstängd

Testade köra det igen häromkvällen. Flöt fint maxxat utan AA. Ska kanske pröva he på AA igen och testa senare. ^^

Medlem

Kallar inte Crysis o-optimerat, utan mer ett enda stort grafikdemo, själv tyckte jag spelet var ganska kul att spela, kört igenom det 2 gånger, men vem som helst fattar ju att dom gjort spelet för att visa upp grafiken och vad som kan göras helt enkelt.

Kommer dröja ett tag innan datorerna klarar av att maxxa allt på hög upplösning samt ha stabil fps, tuvärr.


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Avstängd

Jag maxade det med bra flyt. Däremot så går deras benchmark lite trögare. Fick 21,5 i snitt utan AA och 17,5 med full AA.

1
Skriv svar