Warhammer 40K blir onlinemassivt

Medlem
Warhammer 40K blir onlinemassivt

Det pratades ju en del om det innan DoW:DC släpptes, i stil med singpleplayerkampanjen fast online med flera olika planeter.

Fast nu verkar det ju inte vara Relic som sköter arbetet :/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

En oprövad utvecklare får ta hand om en av världens bästa varumärken? Nå, det står i varje fall MMO, inte MMORPG vilket jag hoppas att det inte blir. Första action med trasiga stridssystem, levlar å skit ... nej, instansbaserat co-op med första/tredjepersonsvy är så det bör bli! D&D: Online utan levlar.

Edit, förtydligande: GÖR DET FÖR FAN INTE TILL ETT MMORPG

Inaktiv

Bra med lite mer Sci-Fi MMOs, det är alldeles för många fantasy MMOs.

Hmm jag vill ha mer W40K RTS ifrån Relic under 2007 ..jag behöver det !! ..jag är beroende.

Coolt med MMO W40K iofs..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

GIEF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inge totalt RPG. "Halv"-rpg.

BTW, verkar inte va en total nub-studio.

"The team there is led by David Adams, formerly of NCsoft, and is comprised of several MMO veterans from that community."

Avstängd

Undrar hur det blir. Gillar 40k mer än Warhammer Fantasy.

Inaktiv

kommer man att betala en månads summa på detta med?

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

kommer man att betala en månads summa på detta med?

Är det ett mmo så är svaret nästan alltid ja. Det är lite som en naturlag...

Medlem

Sen är det nog för tidigt att ens börja tänka på sådant David. Du får nog invänta dem första screenshotsen och ett releasedatrum istället


signatur

Videomupp

Medlem

Känns som en konstig satsning när WH: Online kommer detta år.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

varför det? WH är ett rpg ... 40k blir förhoppningsvis ett fläskigare Planetside

Medlem

Hoppas det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Haha jag och mina polare har snackat om ett 40k MMO i ett antal år nu, detta var bland de mest väntade titlarna enligt mig

Medlem

Alltså detta kan bli hur bra somhelst eller hur jäkla förnedrande för allt som är WH40k somhelst. Men jag kan ju nästan garantera att 99% av alla fans kommer bli grymt besvikna. Hoppas bara folk kan se över sin egen hype och spela spelet fast det inte är som dem tänkt sig.

Kan ju bara hoppas det inte blir WoW-Wh40k utan mer åt planetside hållet. Sen undrar jag lite hur raser ska balanseras. En spacemarine är ju inte direkt equal mot t.ex. en Imperial Guard t.ex. Och får man välja lär det ju bli typ en miljon spacemarines och chaos marines.

Sen kan man ju bara hoppas att dem väljer en kul crusade eller dylikt att basera spelet på, en som man känner igen från böcker eller dylikt. Samt vilka chapters och kompanier som är med. Om man kan välja chapter själv på sin spacemarine (vilket skulle bli jäkligt skumt då dem oftast inte riktigt kommer överens om man säger så) eller om alla är samma, vilket gör att det är rätt stor risk att man blir en Ultra Marine då de är väl det som i princip alla tänker på direkt när man hör Space Marine och WH40k med sitt blåa och gula powerarmor. Vilket man ser på bilden som postades ovan, en Ultra marine om jag inte blivit helt blind.

Så tänker nog bara vara försiktigt optimistisk och hoppas på det bästa.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

FOR THE EMPEROR!!! HAIL MANKIND

thihi


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Medlem

Tror att Wardancer har en poäng. Vi får se hur det kommer funka >_< Kanske kan man inte ens spela SM, men då kommer alla whina om det trots att konceptet med IG skulle fungera då. Jaja, to early for assumptions i presume.


signatur

Videomupp

Trodde det skulle vara Relic som skulle genomföra detta, iom. den hypade creds filmen ifrån Dark Crusade osv..?
:baby:

Hoppas dock att Relic fortsätter att göra W40K RTS 2007, kanske med COH motorn och lite mera raser osv..
:crazy:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Wardancer har absolut en poäng.

Medlem

Håller med wardancer man bör ju inte hypa nått som endast är i planeringstadiet.

Sen tror jag def penna o papper fans samt bokfans kommer bli besvikna ,däremot får man hoppas dom utvecklar spelet så nära orginaliden som det möjligt går,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

dom hade kunnat lösa det i form av ett bonussystem - dvs om man är en vanlig människa och spelar tillräckligt länge/bra så blir man en marine... eller har möjlighet iaf....


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Dessutom ställer jag mig skeptisk - blir säkert som WH: OL, massa blinkade fairyskit.... fyfan va det spelet inte alls är i närheten av warhammer :evil:


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Iofs har ju warhammer o 40k baserade spel blivit bättre på sistone. Har man lite tur så lyckas dom med detta också

Medlem

Ser mer fram mot Warhammer Online då


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tror att Wardancer har en poäng. Vi får se hur det kommer funka >_< Kanske kan man inte ens spela SM, men då kommer alla whina om det trots att konceptet med IG skulle fungera då. Jaja, to early for assumptions i presume.

Tror snarare att det är så att man inte kans pela IG, just pga att de är klenare per gubbe än typ alla andra och folk vill ju så klart vara spacemarines. Så har man Space Marines så kan man ha med Orks, och Chaos Space Marines ganska enkelt utan att behöva böja för mycket på reglerna och endå få det balanserat. Sen vet jag inte riktigt hur starka t.ex. Tau och Eldar är per enhet så att säga. Men tror de har någon ganska standard gubbes om kan stå upp mot en spacemarine så de funkar ju säkert.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Cool idé, tycker mycket om 40K universumet. Men....

Jag hoppas innerligen INTE att man ska kunna vara Space marine bara sådär.
Och vad ska man då göra? Space marines slåss konstant (kul) men när de inte strider så tränar de eller ber (inte skoj) med vissa avarter beroende på chapters.
Sen är ju frågan om hur kul det kommer se ut med ett ställe typ en rymdhamn där guardsmen,inkvistorer o space marines springer runt o letar folk att raida med...=P

Ska de göra ett 40K Mmorpg så tycker jag de ska snegla lite på ww2 online. En stor krigskampanj om territorier, städer o artifakter på nån planet eller ett solsystem vore nog det bästa. sloganen för 40K är ju trots allt "in the dark future there is only war"

Medlem

Yay, WH40k MMO!

Medlem

Sweet om det blir gjort rätt.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Jag vill spela en missförståd Necron :dead:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Hur bra skulle ett 40K-spel lyckas sälja om SM inte är en spelbar "ras"? Inte så bra!

Ett spel i stuk med Planetside vore nog bäst, inte en massa questande. Som Iperialspelare skulle man kunna börja som guard levla upp till scout, SM och sist terminator. Orcs blir "bigger and more bad" osv. Alla raser i 40K har ju allt ifrån svaga enheter till starka så levlandet borde inte vara något prob.

12
Skriv svar