Riktiga banker i Entropia Universe

Robot
Inaktiv
Riktiga banker i Entropia Universe

Låter inte särskilt smart att binda den till dollarn som sjunker i värde.

Medlem

synd bara att spelet är så jäkla segt är nog ganksa kul i store sånna där "guilder" när man kan styra ekonomin o grejer kanske.


signatur

P.L.U.R

Skrivet av SorbP:

synd bara att spelet är så jäkla segt är nog ganksa kul i store sånna där "guilder" när man kan styra ekonomin o grejer kanske.

Det heter gillen


signatur
Medlem

Undrar om man kan få låna pengar även med betalningsanmärkningar? (Inte för att jag har några) Hur tusan ska de göra en kreditupplysning på spelarna? Helt ärligt låter detta som ett april-skämt från Swettbank.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Ha!

En ny era med skuldsatta ungdomar!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

Ha!

En ny era med skuldsatta ungdomar!

Ja mycket omoraliskt av Swedbank, men man kanske inte blir förvånad att det var just den banken och ingen seriös bank som gjorde såhär.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Langos:

Undrar om man kan få låna pengar även med betalningsanmärkningar? (Inte för att jag har några) Hur tusan ska de göra en kreditupplysning på spelarna? Helt ärligt låter detta som ett april-skämt från Swettbank.

Lär väl ska fungera precis som på en vanlig bank. Man får helt enkelt lämna uppgifter så gör dom en granskning.

Personligen tycker jag det är riktigt häftigt. Och angående "skuldsatta ungdomar" är jag av den åsikten att man har ett eget ansvar över sitt liv och bör därmed vara införstådd i konsekvenserna av sitt handlande.

Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Langos:

Undrar om man kan få låna pengar även med betalningsanmärkningar? (Inte för att jag har några) Hur tusan ska de göra en kreditupplysning på spelarna? Helt ärligt låter detta som ett april-skämt från Swettbank.

Lär väl ska fungera precis som på en vanlig bank. Man får helt enkelt lämna uppgifter så gör dom en granskning.

Personligen tycker jag det är riktigt häftigt. Och angående "skuldsatta ungdomar" är jag av den åsikten att man har ett eget ansvar över sitt liv och bör därmed vara införstådd i konsekvenserna av sitt handlande.

Jo men vi är inte riktigt vana vid det kapitalistiska samhället än.


signatur
Medlem

Fan. Riktigt härlig ide

Entropia slår nya rekord och utvidgar de flesta vyer inom sitt spel hela tiden verkar det som!

Sugen på att börja lira det igen faktiskt!


signatur

Jäh..

Hmm måste kolla räntan, kanske kan flytta lite stålar till en Entropia bank utan att behöva spela spelet..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Swedbank hoppas dom inte går på detta ..att lägga pengar i spelet när stor spelare på vägg att lägga ner spelet + att script hunters + script mining för fult så Swedbank ge fan i detta spelet

1
Skriv svar