Veckans fråga - vilken utvecklare är bäst?

Robot
Veckans fråga - vilken utvecklare är bäst?
Medlem
Veckans fråga - vilken utvecklare är bäst?

Någon annan.... Tripwire!

Medlem

Irrational Games är nog det utvecklarföretag jag har mest respekt för. Hade varit Looking Glass Studios om de fortfarande fanns kvar.

Medlem

Efter Riddick så är det nog Starbreeze, dock så känns ett spel lite väl lite att gå på.

Medlem

Blizzard har aldrig släppt ett spel som inte var värt pengarna.

Medlem

För mig är det självklara valet Valve, eller ja, "Någon annan".

Medlem

HEY! Varför missade ni lägga in 3DRealms?

Owe
Medlem

Typ Crytek Någon?

Medlem

Epic och Bioware är mina favoriter på listan, och ska man bara välja mellan svenska företag så ligger Starbreeze på första plats och Avalanche på en tät andra plats. Blizzard får inte vara med på listan pga brist på nytänkade, fan på 12år så har dom gett oss 3 nya titlar, ge oss ett nytt Lost Vikings och Rock n Roll Racing.

Medlem

Creative Assambely är en av de främsta anser jag. Ensamma i sin genre då det handlar om fullskaliga krig. Men efter dem Relic!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Valve är mitt självklara val, men råkade rösta på epic games

Inaktiv

Efter Riddick (och viss mån av vad man sett från The Dakness) hade jag röstat Starbreeze - Om det inte vore för faktumet att Kojima Productions håller hårt om mitt hjärta. Team Ico har ju sina charm dom med.

WeX
Medlem

Tripwire! Bättre patchare finns inte...


signatur

Boom headshoot!

Medlem

Tripwire och Paradox är ju två till riktigt trevliga utvecklare, dom kan verkligen ta hand om sina kunder.

Medlem

Gillar Crytek för deras sjuka grafik i nya Crysis och även Far Cry även om den inte är lika sjuk. DICE var heta när dom gjorde BF42, sen sålde dom sin själv till djävulen (EA) och efter det har dom bara blivit sämre för varje dag så dom har jag ingen respekt för längre tyvärr. Remedy för Max Payne, Valve för HL, Blizzard för SC/WC/WoW... Så rösten föll på dom. Men det finns många bra spel och utvecklare så jag borde nästan röstat på någon annan


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

Småkidsen röstar på Blizzard fastän dom aldrig spelat något annat än WoW.

id software fick min röst. Vet inget annat spel förutom Quake/QuakeWorld som fortfarande är lika kul, trots att det är över 10 år gammalt.

Medlem

Remedy, Massive Entertainment och Introversion Software är mina favoriter. Sköna utvecklare tycker jag. En dröm skulle vara att programmera för någon av dem någon dag (störst chans är väl Massive, dom är svenskar ju).

Medlem

Skulle röstat Konami om det fanns med. Andra favoriter är Valve, Tripwire, Bohemia Interactive, Rockstar Games, Bethesda och Remedy.

Medlem

BioWare för att de är så goa :heart:


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hur fan kan ni inte ha med Valve?................................................

Medlem
Skrivet av jingai:

Småkidsen röstar på Blizzard fastän dom aldrig spelat något annat än WoW.

id software fick min röst. Vet inget annat spel förutom Quake/QuakeWorld som fortfarande är lika kul, trots att det är över 10 år gammalt.

Finns ju många som fortfarande lirar StarCraft som kanske gillar Blizzard extra mycket pga det.
Inge fel på dom, lite sega på att fixa nya titlar bara. Ett StarCraft 2 bör ha kommit för länge sen och vi borde fått en 3'a i år tycker jag. Men men...

Medlem

Starbreeze all the way.

Ärligt talat så är det svårt att välja, är många riktigt bra utvecklare kvar, men eftersom Starbreeze är ett svenskt företag hejjar jag på dom


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

BioWare baby!!!

Medlem
Skrivet av jingai:

Småkidsen röstar på Blizzard fastän dom aldrig spelat något annat än WoW.

Vet inte vart du drar gränsen för småkids, men 28 år lär väl knappast vara "småkids"?

Hursomhelst, röstade på blizzard av flera anledningar. Den främsta var dock inte WoW utan det faktum att jag alltid har haft kul när jag spelat deras spel. Ända från Vikings och Blackthorne fram till WoW.
Släpper alltid bra och genomarbetade spel med mycket spelglädje och det har dom min respekt för.
Ett av få utav dom stora företagen som släpper patchar för att förbättra spelet istället för att färdigställa spelet. Dice någon?


signatur

Insert funny qoute here

räknas döda utvecklare som Black Isle. annars tar jag Valve eller Rockstar.

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Blizzard har aldrig släppt ett spel som inte var värt pengarna.

Nja, vetefan om jag tyckte Blackthorne var så jävla bra...

Synd att Ghost inte kom ut som det såg ut på E3 för 2 år sen, så skulle du nog spytt galla över det också


signatur

---
Boo!

dkd
Medlem

Lucasarts, förr åtminstone. <3


signatur

Ehe.

Inaktiv
Inaktiv

Bioware! :heart:

Medlem

Valde Square Enix då deras RPG fått mig att slösa många timmar framför min tv. Har t.o.m. varit så illa att jag funderat på lösningar i skolan eller på jobbet, hur man tog sig förbi vissa saker.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

12
Skriv svar