Superman Returns: The Videogame

Robot
Superman Returns: The Videogame

Genom åren har Superman - allas vår charmige och genomtrevlige favoritjournalist från Metropolis - fått en styvmoderlig behandling av spelindustrin. Trots att ett 20-tal spel baserats på den blåklädde protagonisten delar de flesta frånsett titeln även svidande kritik och beska omdömen. När Electronic Arts för ett tag sedan lanserade Superman Returns var frågan därför självklar - hade man lyckats bryta det som på sina håll kallats för Förbannelsen Superman?


Medlem
Nya Superman - är Stålis karl för sitt spel?

Usch, dåligt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Såg jag möjligtvis EA loggan uppe i hörnet på en bild? :evil: Då kan det ju inte bli bra. Dessutom så var det inge vidare snyggt heller.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Jag har iofs bara spelet Xbox-versionen, inte X360 eller PS2, men det sög så det räcker och blir över

Medlem

Håller helt med recensionen. Bara demot var svidande dåligt. Men hur ofta är ett filmspel bra ändå?

Inaktiv
Skrivet av Dvorak:

Håller helt med recensionen. Bara demot var svidande dåligt. Men hur ofta är ett filmspel bra ändå?

är det bara jag eller blir inte ALLA supejhjältespel pinsamt dåliga?


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Medlem
Skrivet av ossie92:
Skrivet av Dvorak:

Håller helt med recensionen. Bara demot var svidande dåligt. Men hur ofta är ett filmspel bra ändå?

är det bara jag eller blir inte ALLA supejhjältespel pinsamt dåliga?

Spiderman spelen är helt okay, håller med om Superman spelet dock, helt tråkigt.

Medlem

Vore intressant om FZ på bred front lät barn uttala sig om barnspel.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Ett givet köp!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Haha... kanonrecension!

Medlem

fasiken vad fult supermanspelet till N64 var

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]Vore intressant om FZ på bred front lät barn uttala sig om barnspel.

Tanken är ju bra. En barn recensent helt enkelt.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av [cp:

Billen"]Vore intressant om FZ på bred front lät barn uttala sig om barnspel.

Det anmärkningsvärda är väl att recensioner ofta verkar bedömas utifrån recensentens direkta subjekt och inte den tilltänkta målgruppen. Hade jag varit TV-recensent hade jag såga LOST, men jag vet att miljoner andra inte gjort det.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Spelet är ju värdelöst på exakt alla sätt jag kan tänka mig, och ett par till. Detta är min åsikt.

Min åttaåriga son, däremot, och hela hans kamratkrets fullkomligt älskar det.

Barn/ungdomsspel kanske skall bedömas med barns åsikter i åtanke?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Det de är ett helt ok spel, kanske inte lika bra som filmen men fan så mycket mer värt än bara 1. Fast däremot så skulle jag nog spara pengarna och köpa Spider-Man 3 då det kommer för 2an va ju underbart

Medlem

varför ska det tas i åtanke hur barn reagerar på ett spel?
hur många ungar hänger på fz?
hur många ungar bryr sig om så triviala saker som handling, röstskådespeleri, 3d-rendering, state of the art grafik, realistisk fysik för att bara nämna några.

"hur har spelets lyckats undgå EA's kvailetskontroll" (eller nåt i den stilen skrev recesenten), om spelet riktar sig till småungar så räcker det väl att man får ta kontroll över stålmannen för att det ska bli godkänt.

bra recension annars. lite synd att man la ner tid på att läsa den, stålmannen har aldrig stått högt i kurs för mig. allmänt löjligt för alla födda efter första världskriget (utom små barn)

Medlem

Hur många ungars föräldrar, och hur många syskon hänger här?

Hur många ungar som bryr sig om "state of the art grafik" är mig inte bekant, det jag vet är att dom brukar bry sig om spel är kul. Och det är vad liren handlar om, eller?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Vilket minne att se bilden från Atari-versionen, minns hur jag satt och spelade det som barn.

Medlem

Lag in Hulken och superman på grabbens XBOX, till och med han tycker spelet var kasst. dock gillade han hurlken.

Medlem

är det lika uruselt som Superman 64? Det är ett av tidernas sämsta spel.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Coolt att vara "serietidningsvirtuos". Inte alla som är det!

Medlem

Var ju väntat att detta skulle suga, filmen var värdelös och spelet är värdelöst.

1
Skriv svar