Guds lamm

Inaktiv
Guds lamm

Som om det skulle behova understrykas att E3 ar ett nordkonvent som egentligen saknar motstycke satt jag just och tryckte i mig en brownie fran Eidos-loungen nar en LACC-vakt helt plotsligt kom fram och borjade fraga ut mig om Street Fighter IV. Han skulle snart ta rast for att testa det for forsta gangen och det rastlosa kroppsspraket paminde om ett barn som sitter och tranar efter klapparna under granen pa julafton. Yeah, man, vi ar alla en enda stor familj har. Man spelar, skrattar, dealar och diskuterar med manniskor man aldrig sett forut och aldrig kommer se igen (och inte minst en dryg busslast svenska speljournalister). Jag blir alldeles varm inombords nar jag ser vakterna i sina vinroda uniformer sta saliga med en Dualshock 3 i handerna och Resistance 2 i blickfanget en trappa ner. Om man bortser fran all irritation och moten som lyckas trolla bort sig sjalva ser det lite ut som ett reklamblad fran Jehovas vittnen, med leende manniskor av alla tankbara nationaliteter som samlas kring ett gemensamt kall . (Nu kanns det iofs helt sjukt att skriva sa positivt efter mitt och Martinssons nattliga samtal om speljournalistikens sjukor, men jag ar nog lite hog pa livet och den dar kompakta sockerklumpen jag nyss kallade brownie.)

Ni ska fa era utlovade updates ocksa:

Little Big Planet kanns faktiskt roligare an nagonsin. Korde lite 3P-co-op och det var ett tag sedan jag hade sa roligt med ett plattformsspel. Och da var anda alla banredigeringsfunktioner avstangda. Bara att samarbeta sig igenom nagra av de snyggaste, charmigaste banor jag sett var liksom mer an nog. Killer fucking app.

Madworld badar sjukt gott. Arkestiliserat, ironiskt, komiskt, obeskrivligt brutalt. Beroringspunkterna med No More Heroes ar markligt manga: ironin, valdet, genren (fan, det ar t o m samma subsubsubgenre), Wii-kontrollen (svinga for att attackera verkar vara ett frekvent inslag har ocksa), celshadingen... separated at birth, antar jag. Forhoppningsvis har Madworld fatt de starkare generna, det vore skont om Platinum kunde se till att deras baby blir sa lysande som den lite aldre slackern NMH borde ha varit. Inaba sjalv var ocksa rolig: "I Japan kommer Madworld sakert bli kontroversiellt. Det handlar om att njuta av valdet pa ett avslappnat satt." Hey, lagg till Tyskland pa listan nar du anda ar igang.

Nar det galler Sonic Unhinged nojer jag mig med att citera det jag alldeles nyss svarade min padawan Tommy Rymling nar han undrade om jag hunnit se det:
"Sonic Unleashed (Ps3)
Tittbart
SETT, GRATIT, TAGIT LIVET AV MIG"

Medan ni skriver min dodsruna springer jag och tittar pa Bayonetta, om det ar okej. Om ni inte gratit er rodogda nar jag ar tillbaka blir det inga fler inlagg!!!

#blogg

Guds lamm

Jag gråter... av lycka. Skönt att höra att igelkotten håller stilen.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

"subsubsubgenre"
Dagens bästa nya ord.


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar