Cry 2

Nar man spelar spel har pa E3 sa har man ofta en utvecklare/PR-manniska jamte en. De hjalper en med vilka knappar man ska trycka pa och hintar om vad man ska gora, och deras uppgift ar att se till sa att man far en behaglig spelupplevelse som far en att ga darifran med ett glatt leende och en positiv kansla gentemot spelet i fraga.

Jag tycker att dom ar lite storiga.

Men ibland tycker jag synd om dem - nar de sa garna vill att man ska fa en sorts spelupplevelse, men egentligen far en helt annan. Som till exempel idag nar jag spelade Far Cry 2.

- Far Cry 2 handlar mycket om att planera precis hur man vill attackera vissa mal, sager utvecklarkillen nar jag i skydd av morkret smyger fram mot ett fiendecamp.
- Tryck pa knappen for att ta fram din karta sa kan vi kolla hur du kan ga tillvaga, fortsatte han.
- Okej! sa jag och tryckte pa knappen for att kasta ivag en jattehogljudd granat, vilket ledde till att en jattehogljudd granat for ivag och vackte varenda soldat i campet.
- Nej! kved utvecklarkillen.

Sedan sprang varenda soldat i campet fram till mig att skjot mig i bitar.

Utvecklarkillen tittar pa mig. Jag ser forkrossad ut. Kanske har jag en liten tar i ogat.

- Man, this game sucks, sa jag och gick darifran.

(haha, na det sista sa jag faktiskt inte, det hade varit jatteelakt).

#blogg

Inaktiv
Cry 2

Haha det var roligt


signatur

lugn, dä ordner sig.

Inaktiv

oj det såg lite ironiskt ut. Det ska det inte va


signatur

lugn, dä ordner sig.

Medlem

Jag är själv en extrem baksätesspelare, och därför hatar jag helt logiskt sådana själv. I min idealiska drömvärld skulle vi helt enkelt få spela allt nytt i ett mörkt, ljudisolerat rum i två timmar, göra en intervju med utvecklarna över en god middag och sedan skriva en förhandstitt. Men drömma går ju...

1
Skriv svar