Låt spelen börja

Inaktiv
Låt spelen börja

Efter Nintendos utdragna tortyr/gäspning igår hade Sony öppet mål, mer tacksamt läge att plocka billiga poäng kan man nog inte be om. Aftonbladet skriver om GTA: Chinatown Wars som Nintendos "andra stora nyhet" som "slog ner som en bomb" - men i ärlighetens namn knäckte ju enbart Sonys PSP-lineup allt Nintendo visade upp (och apropå bärbart - lägger Nintendo ner kampen mot PSP när dom inte utannonserar ett enda spel för DS, utan bara snackar om maskinen som en praktisk handdator?). Och var det något som imponerade var det väl bredden Sony visade upp, med starka släpp på i princip alla plattformar (med undantag för pensionären i sällskapet - PS2). Gears of War 2 och Geometry Wars 2 kanske är starkare än Sonys individuella titlar - men kvantiteten talar för Sony på årets E3.

Och när vi ändå är inne på den tråden: mest positivt av allt var Sonys och Microsofts digitalt distribuerade titlar. Geometry Wars 2 (med Waves-spelsätt och fyra personers multiplayer(?)), Portal-expansion, hippiesköna fl0wer, grapplehookfloristen Pixeljunk Eden, kultvarningen Fat Princess och ett helt gäng andra intressanta saker. Några av mina största upplevelser den kommande tiden lär inte serveras på skiva.

Nu när hårdvarugiganterna gjort sitt återstår bara att se vad vårt folk på plats tycker om allt det spelbara. Personligen sörjer jag att EA inte visar upp Skate 2 - eftersom det, ett par hundra mil norrut visas upp för ett gäng luttrade speljournalister - och att Bungie stora utannonsering blivit strypt av företagets förläggare. Årets skandal? Med tanke på hur mycket tid en E3-presentation kan ta att förbereda, oavsett form, lär minerna på Bungie-kontoret inte innehålla mungipor i högläge.

PS: Levels Pär Villner står för skönaste freudianska tangentbordshalkningen när han beskriver Fallout 3 med orden:

"Målet i början är att ta sig till en stad i närheten, och väl där kan man börja nysta upp bakgrunden kring var ens fader har tagit väder."

Exklusivt för er som undrat om motsatsen till att släppa väder. Stor artikel i nästa nummer.

#blogg


signatur
Låt spelen börja

Ta väder? Hm.

Det låter hur som helst väldigt givande!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Jag gillar iofs också att Thomas Petersson bloggar om att han "inte vill hora mer". Jag håller med!

Fast ibland kanske man får vara lite fräck och installera svenska tecken på presscentrets burkar :).

1
Skriv svar