Sony om PS3-prissättningen

Robot
Inaktiv
Sony om PS3-prissättningen

Jag kommer absolut att vänta ett par månader och se vad som händer.
Blir sen kanske import från USA.
Tänker inte köpa i europa.

Medlem

ja, dom kanske har rätt.... Jag har alltid sett playstation 3 som en spelmaskin, men den är faktiskt mycket mera än det. Hmmm men om det är värt alla pengar...det får mig att fundera dock

Medlem

vad de än säger så är de iaf för mycket pengar för mig, tycker att det absolut inte är värt de där pengarna


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Om man ser till vad man får så är det ju absolut en prisvärd pryl, däremot om man bara vill spela så är det ju inte alls lika prisvärt... Det är väl där problemet ligger, att inte alla vill ha det den erbjuder utan bara en spelkonsol. Dock så kostar den bara ca 2700 i japan så det finns ju marginal att sänka priset tror jag.


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

Kan väl inte stämma att den kostar 2700 i Japan? Är det så lite blir jag fan arg. Jädra segsnoppar.

Medlem
Skrivet av Cedric:

Kan väl inte stämma att den kostar 2700 i Japan? Är det så lite blir jag fan arg. Jädra segsnoppar.

Det stämmer nästan i alla fall.
Amazon japan tar
49,980 Yen för 20gb versionen och
59,980 Yen för 60gb versionen

Med googles valuta omvandlare blir det ungefär
2 917kr för den lilla modellen och 3 500 kr för den större.

Betydligt bättre pris än dom dryga 6000 kr vi verkar få betala här i Sverige.

Inaktiv

Visst, om man ser till vad man får så är den ju prisvärd.

Men om man ser till vad den kan användas till så är den inte lika prisvärd längre.
Om man bortser från spel då men det klarar ju alla konsoller av. Antingen mer annorlunda som Wii eller likvärdigt som xbox 360.

Inaktiv
Skrivet av MammaMuu:

Betydligt bättre pris än dom dryga 6000 kr vi verkar få betala här i Sverige.

...och då får vi en super utvecklad mjukvarulösning på PS2-emulering på köpet som säkert funkar 'så mycket' bättre. Bara att tacka och ta emot.

Medlem

Inte nog med att det är dyrare här i Sverige med en Playstation 3, Sony har mage att ta bort hårdvaran till PS2 i förmån för gud vad, vilket leder till minskad kompatibilitet bland PS2-titlar. Detta hade inte stört mig om Asien resp. Amerika hade fått samma behandling men nu är det inte så därför skiter jag i vad Sony försöker rättfärdiga sig med.

Inaktiv
Skrivet av Philip:

Inte nog med att det är dyrare här i Sverige med en Playstation 3, Sony har mage att ta bort hårdvaran till PS2 i förmån för gud vad, vilket leder till minskad kompatibilitet bland PS2-titlar. Detta hade inte stört mig om Asien resp. Amerika hade fått samma behandling men nu är det inte så därför skiter jag i vad Sony försöker rättfärdiga sig med.

Amen!

Medlem

I för sig var det väll ganska känt att det skulle ske från första början? EE+GS Hårdvaran i Ps3an var ju en provisorisk lösning medan de utvecklade emulatorn. De ny tillverkade PS3orna i USA och Asien kommer också emulera tidigare spel. Förstår inte varför folk blir så upprörda över det här, när det var uppenbart från början att det skulle ske förr eller senare...

Flakmonkey
Skrivet av zZGurraZz:

I för sig var det väll ganska känt att det skulle ske från första början? EE+GS Hårdvaran i Ps3an var ju en provisorisk lösning medan de utvecklade emulatorn. De ny tillverkade PS3orna i USA och Asien kommer också emulera tidigare spel. Förstår inte varför folk blir så upprörda över det här, när det var uppenbart från början att det skulle ske förr eller senare...

Förmodligen för att folk inte läst på och helt enkelt inte varit medvetna om det förrän nu... det brukar alltid vara så

Medlem

jag och tjejen har förbokat eländet och velar nu inför releasen. vad jag har läst (Googlade så mycket jag orkade) ska det vara grönt att köra den japanska. men precis som du säger Gurra så lär emuleringen vara bättre för alla våra 20-30 PS2 spel. Sony säger ju att det ska funka med typ 1000 spel vid release och att den listan kommer öka i samband med ny Firmware (mjukvaran/operativet). Men 6000 köper vi oss en ny dator för (dual core ink typ allt)...


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

1
Skriv svar