Designa ett onlinerollspel åt Acclaim

Robot
Medlem
Designa ett onlinerollspel åt Acclaim

Tja, det känns som om många ogillar WoW pga att det är så populärt, har man spelat det eller spelar det så märker man att det är ett välgjort spel på samma sätt som diablospelen var välgjorda spel. Då det var så välgjort och så kul och lätt att fastna i så tog det bort många personer ifrån andra spel, vilket gör att andra spel tar skada pga ett annat bra spel.
Sen hur man ser på hur bra det är för marknaden att extremt många bara spelar ett spel är väl upp till var och en, men personligen ser jag att personer spelar det de vill spela.

Man får väl hoppas att det går bra för Acclaim, dock låter det lite som om de hoppas på ett mirakel. Men vem vet, kanske kommer det någon med världens bästa ide?

Medlem

Har spelat WoW och alla gillar faktiskt inte spelet, jag är en av dem.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har oxå provat och ogillar det av följande orsaker:
- Designen är hemsk!
- Fult som stryk
- GRIND....
- Go fetch quests.

Dessa är mina högst subjektiva åsikter och självklart förstår jag att det finns folk som tycker tvärt emot mig, dessa har självklart dålig smak


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

^- Tror inte direkt MMORPGS är något för dig om du inte gillar att grinda eller go fetch quests. Plus designen är ju från warcraft, så tycker du inte om designen så kan du ju inte ha mycket till övers för warcraft i allmänhet?

Väldigt inne att hata mainstream nu för tiden.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Tror inte direkt MMORPGS är något för dig om du inte gillar att grinda eller go fetch quests. Plus designen är ju från warcraft, så tycker du inte om designen så kan du ju inte ha mycket till övers för warcraft i allmänhet?

Väldigt inne att hata mainstream nu för tiden.

Det känns som det. Och jag funderar på ett bra svar varför det är så.
Gillar alla en grej så är det inte lika kul att gilla själv. Lyssnar jättemånga på något okänt band man gillat innan är det inte lika kul att gilla det. Kanske är något sådant.

Spelar mycket Warcraft 3 och det är extremt kul speciellt när man kör med andra. Är väl samma med Wow. Ju fler man är ju roligare är det.

Medlem

Spelar WoW av och till. Dock fastnar jag inte för det som jag gjorde för EQ och DAoC för massor av år sen. Beror mest på alla småglin som knappt lämnat blöjåldern och som kutar runt och tror dom är tuffa för att pappa betalar månadsavgiften. Näe, det var bättre på den 'gamla goda' tiden. Nuförtiden verkar det som om folk glömmer bort vanligt hyfs vid login-rutan.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Är också en av dom som äger men inte fastnat för spelet.

Medlem

Har aldrig testat WoW, vill inte bli sjukligt beroende som de flesta WoW nördar som ger upp sitt liv och tillochmed dör för det.

Inaktiv
Medlem

jag msåte säga att om någon kudne ta bart allt skit man msåte göra för att komma till raidandet i wow, så skulle jag bli väldigt glad.

är ju teamworket som gör det värt att spela, itne att girnda dittan och dattan i 4 timmar


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Tror inte direkt MMORPGS är något för dig om du inte gillar att grinda eller go fetch quests. Plus designen är ju från warcraft, så tycker du inte om designen så kan du ju inte ha mycket till övers för warcraft i allmänhet?

Väldigt inne att hata mainstream nu för tiden.

Nej dagens MMORPG spel är inget för mig, helt rätt. Dock gillar jag konceptet, hoppas på att någon utvecklare ska ta och gå ifrån det usla och uråldriga receptet 99.99% av alla MMORPGn är uppbyggda på. Det var kul i Ultima Online och EQ, nu är det bara tråkigt, tänk om alla nya FPS fortfarande hade varit kvar i samma stela kostym som tex DOOM? Inte kunnat titta upp och ner tex.. Dock har FPS spelen utvecklats något, något som MMORPGn inte gjort, same shit as 10 years ago.. tragiskt


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Zarkow:

Varför handlar alla kommentarer om WoW?

För att det har cirka hälften av MMO-marknaden, och är på så vis relevant i diskussionen om möjligheten till ett nytt MMO, på... MMO-marknaden?

Var det för långsökt?

Inaktiv

Nej, det är inte relevant. När inte ett enda av trådens inlägg handlar om ämnet så är det åt skogen.

Så, för att göra den goda sakens gärning så: Kollade sidan, läste, signade upp (allt för att kunna kommentera) - och det känns lite som om de försöker göra en viralMarketing + openMMOG-combo för att få så mycket press/word of mouth de kan.

Inget fel med det, men det känns ju lite udda om några hundra börjar donera assets (för att de drömmer om att bli valda) och bara en blir det...medans utvecklarna kommer tjäna pengar och även slipper betala en del av utvecklingskostnaden...

Nåja, det kan ju bli bra, men jag är ju inte så super-exalterad direkt.

Medlem

Jag kan till viss del hålla med om vad du tycker Zarkow, men jag tror nog att Dave Perry ärligt talat är ute efter mer än att spara på utvecklingskostnaderna genom att ha en massa aspirerande spelutvecklare designa spelet åt en...

Jag signade upp och ska försöka få fram min design

Medlem

Man får hoppas vinnaren verkligen går ut för att utveckla genren. Vad jag vill ha är ett dynamiskt spel där spelarna själva skapar världen och bygger byar/städer. Konflikt och dynamik är vad ett bra spel ska bygga på. Vad spelare gör ska spela roll, dvs inte WoW och alla andra s.k. MMORPG:s.

Avstängd

Ändå en bra idé från Acclaim - vem vet?

Jag skulle ha köpt WoW om det inte hade varit månadskostnad. Det är bra, men inte tillräckligt bra för att jag skulle betala 100 kronor i månaden. Nä, jag ska satsa på LotRO istället.

Hur som helst, jag gillar inte riktigt mainstream och har aldrig gjort det, jag antar att det beror på att jag inte vill vara som alla andra, eller nåt.

Medlem

Jag tycker WoW är alldeles för fjollgulligt med alla clownfärger.
Dock gillar jag både WC2 och WC3 (WC2 var ändå liiite bättre).
Acclaim, var det inte de som gjorde spelet "Constructor"? Gudomligt kul spel, hoppas de blir lika kreativa här, så kanske man blir kär i ett nytt spel

Inaktiv
Skrivet av Schimpans:

Man får hoppas vinnaren verkligen går ut för att utveckla genren. Vad jag vill ha är ett dynamiskt spel där spelarna själva skapar världen och bygger byar/städer. Konflikt och dynamik är vad ett bra spel ska bygga på. Vad spelare gör ska spela roll, dvs inte WoW och alla andra s.k. MMORPG:s.

Precis...nu gäller det bara att ngn studio vill köpa min idé..;)

1
Skriv svar