Command & Conquer 3-demo hos FZ

Medlem

Jävligt nice grafik, bra enheter och så..men jag vet inte, det saknas något. Spelade iofs bara skirmish och multiplayer. Får ge singleplayer delen en chans också. Hade hellre sett ett Red Alert 3 än C&C3 faktiskt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jävligt nice grafik, bra enheter och så..men jag vet inte, det saknas något. Spelade iofs bara skirmish och multiplayer. Får ge singleplayer delen en chans också. Hade hellre sett ett Red Alert 3 än C&C3 faktiskt

Multiplayer finns väl inte i demot?

Skrivet av peteh:
Skrivet av Ankh:

Jävligt nice grafik, bra enheter och så..men jag vet inte, det saknas något. Spelade iofs bara skirmish och multiplayer. Får ge singleplayer delen en chans också. Hade hellre sett ett Red Alert 3 än C&C3 faktiskt

Multiplayer finns väl inte i demot?

Nej exakt. Och Red Alert 3?.......Varför. C&C ÄR det bästa storydrivna rts:et basta....KANE LIVES!


signatur
Medlem

Sorry, tänkte fel. (Hade precis lirat Supreme Commander) Enbart skirmish.

Och red alert 3, för 2:an är det bästa enligt mig inom hela C&C serien/spelen.

och dofilusåkaffe, smaken är som baken


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

kanon med torrent
kanon spel
kanon..

Inaktiv

Hmhm...ion-cannon var väl söt, antar jag, men det var lite tråkigt...ville ju ta deras bas själv eller få lite strid..så slog man ut _hela_ basen med en Ion-cannon...hur tråkigt lär inte det bli i mp...

Medlem
Skrivet av Zarkow:

Hmhm...ion-cannon var väl söt, antar jag, men det var lite tråkigt...ville ju ta deras bas själv eller få lite strid..så slog man ut _hela_ basen med en Ion-cannon...hur tråkigt lär inte det bli i mp...

Den kanske är klenare i MP, styrkan i SP är nog för att visa hur kraftig den egentligen är. Återstår ju att se hur kraftig NODs nuke är samt Scrins specialvapen, vad det nu blir

Skrivet av Zarkow:

Hmhm...ion-cannon var väl söt, antar jag, men det var lite tråkigt...ville ju ta deras bas själv eller få lite strid..så slog man ut _hela_ basen med en Ion-cannon...hur tråkigt lär inte det bli i mp...

lol du behövde inte använda Ion bössan. Jag väntade med den tills jag nästan blev "overrun" :):P


signatur
Inaktiv

Grymt bra spel!!!!

Medlem

Låter du motståndaren ha 5000 till superweapon så förtjänar han att få bomba dig. >:)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Testade aldrig att campa på ett tiberium feild med några foot soldiers igår, ..blir man muterad till någon super "blobb" som förut?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Testade aldrig att campa på ett tiberium feild med några foot soldiers igår, ..blir man muterad till någon super "blobb" som förut?

Hmm det måste jag testa och se 8)


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Låter du motståndaren ha 5000 till superweapon så förtjänar han att få bomba dig. >:)

Min reservation gällde ju när jag själv brukade den...att ha super-super vapen (Ion cannon räknades ju som super vapen redan i C&C och C&C2 när den bara tog ngt hus och några gubbar/saker runt omkring) som tar en hel fiende-bas i ett low-scale spel som C&C (inte large-scale som SupCom) känns lite...overkill.

Finns ju ingen taktik runt bruket alls..jag siktade i ena hörnan av basen och allt strök med.

Hmm nej infanteriet dör bara. Om du inte är NOD då kan man upgradera med "tiberium infusion" och blir immun mot tiberium :). NOD är för övrigt extremt coola deras MCV t.ex. är typ en jätte skalbaggerobot!


signatur
Medlem

Jag har lite neg mot det pga att man liksom har vant sig lite vid SupComs bra navigerande och planerande, det käns lite som att gå bakåt nu. Men jag älskade generals så jag kommer nog gilla detta med. Älskar ju CnC Orig som fan. Hårt nice med FMVs med, så "B-Bra" på något udda vänster. Sedan är det där med att det är så sjukt inzoomat, hoppas verkligen det kommer gå att justera mera senare, det är allt för nära nu. Det blir liksom jobbigt att överblicka ens en liten bas. Demobanan suger förövrigt gammal ostmacka. Hatar sådana städer, man vill ju ha berg o sådant shit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Man kan lira som Nod i skirmish, Tryck N samtidigt som du väljer Nod på listan.
Man kan göra samma sak på motståndaren tryck på g samtidigt som du väljer gdi.

Det går att välja scrin också fast då förlorar man när spelet startas

btw nån annan som lagt märke till alla roliga idleanimationer på vissa gubbar ?

Medlem

Tycker dock att stadsbanorna är vackrare än någonsin Hipshot, håller du inte med? Kan bli riktigt häftigt när man som Nod clashar in i en större stad i en "blue zone" och röjer satan..

PaZ
Medlem

Grymt bra atmosfär, kändes påkostat och klassiskt c&c samtidigt. Sen tog filmerna slut och spelet började.. med plastsoldater som sköt ärtbössor på varandra..

kalla mig gammalmodig, men jag föredrar att se rakt ovanifrån (och vem fan vill zooma in ännu mer förutom för machinima??), och vapen som inte är vita streck i luften...

Skrivet av PaZ:

Grymt bra atmosfär, kändes påkostat och klassiskt c&c samtidigt. Sen tog filmerna slut och spelet började.. med plastsoldater som sköt ärtbössor på varandra..

kalla mig gammalmodig, men jag föredrar att se rakt ovanifrån (och vem fan vill zooma in ännu mer förutom för machinima??), och vapen som inte är vita streck i luften...

Gammalmodig och dåligt graffekort oxå antar jag


signatur
PaZ
Medlem

Jag spelade visserligen bara i 1024 x 768, men det borde ju räcka för lite överblick tycker man.

Sen flöt det ju på finfint med medium-inställningar, så det är inte så att jag ogillar vyn för att den är krävande.. tycker bara att det känns som dåligt utnyttjad skärmyta.

Medlem

Dum fråga möjligtvis men jag antar att hela spelet har samma system krav som demot? D.v.s att fungerar demot på datorn så fungerar även hela spelet.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Skrivet av Rissan:

Dum fråga möjligtvis men jag antar att hela spelet har samma system krav som demot? D.v.s att fungerar demot på datorn så fungerar även hela spelet.

Nja inte så dumt, oftast om du kan spela demot safe så är det smooth sailing med hela det kommande spelet. Det brukar i regel bara bli bättre optimerat till release som tex COH demot gentemot releasen för mig..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Låter bra


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Skriv svar