UFO: Extraterrestrials plåtat

Robot
Medlem
UFO: Extraterrestrials plåtat

Blir kul att se hur UFO:ET står sig jämfört med UFO: Afterlight. Verkar som att dom med UFO:ET har gått tillbaka till rötterna för UFO/X-Com-spelen och kör på TBS istället för SAS vilket åtminstone uppskattas av mig. Inte för att Afterlight är ett dåligt spel, tvärtom så gillade jag det betydligt mer än tidigare afterxxx-spelen.

Medlem

Äntligen kan jag sluta mailbomba redaktionen
Detta ska tydligen släppas snart men vi får väll se,
det har ju skjutits upp förr

Håller med om TBS.
Realtidsstrategi finns det ju en hel del att välja emellan så det är skönt att någon gör på det gamla goda sättet


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

http://www.ufo-extraterrestrials.com/download.htm
Film där.

Ser inte så bra ut men allt runt omkring verkar ju bra... Får hoppas att det fungerar bra också.
Sitter och spelar Aftershock just nu så det får gärna bli försenat... har ju Afterlight kvar...

PaZ
Medlem

såg förvisso rätt fint ut på filmen, men utan realtidsmöjlighet faller det lite för mig.. och sen tycker jag att equipmentskärmen måste gå att göra smidigare!

Medlem

PaZ man kan inte göra alla glada. Men efter jag såg bilderna så blir alla gamla fanen glada men tror inte att dom kommer att få nya fan till detta spel så som grafikutvecklingen ser ut idag..
Jag kommer helt klart köpa det varit en fan sen första ufo spelet..

PaZ
Medlem
Skrivet av WIZZY365:

PaZ man kan inte göra alla glada. Men efter jag såg bilderna så blir alla gamla fanen glada men tror inte att dom kommer att få nya fan till detta spel så som grafikutvecklingen ser ut idag..
Jag kommer helt klart köpa det varit en fan sen första ufo spelet..

jag editerade min post efter att ha sett filmen

De verkar ha piffat upp spelet någorlunda men endå behållit vad jag kan se allt ifrån XCOM 1/2. T.o.m ljudeffekterna kände jag igen.
Ser klart fram emot detta, återuppliva gamla minnen.

Medlem

De första 2 UFO spelen va gudomliga då de kom
X-Com: Apocalypse va det bästa av dem alla.
Afterlight va hyffsat underhållande men lite för kort/enkelt
Detta ser bara patetiskt ut. Fult och med ett värdelöst gränssnitt får hoppas detta är preprealpha screens. Fienderna ser väl hyffsade ut men kolla soldaterna ser ju ut som någon ritat dit dem i paint. Låter som årets GFX bög nu men gör man ett spel för fult idag så sabbar man bara atmosfären. Att skapa en visuellt attraktiv och detaljrik miljö ger spelet mer djup karaktär. Man vill ju kunna få lite utav en verklighetsförankning i spelen. Självklart är gameplay, story osv viktigare men en kedja är inte starkare än dess svagaste länk.

Medlem

Jag tror mer att det är för de som var med när det begav sig (när nu det var).
Har man inte kört original-ufo så ser jag ingen anledning till att hetsa upp sig. UFO var dåtidens Diablo, skulle jag vilja påstå utan att ha spelat Diablo

Personligen skiter jag i grafik och ljud, jag vill bara kunna spela UFO igen. Det är nog många som känner som jag


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar