Semester i Norge

Medlem
Semester i Norge

Måndag till torsdag den här veckan var min familj på bilsemester i Norra Norge. Det var underbart med alla majestätiska berg. En natursemester kan jag verkligen rekommendera. Man behöver inte fara till Thailand för att få en naturupplevelse som sätter spår. Åk bara till norra Norge, till exempel. Narvik och Junkerdal rekommenderar jag verkligen!

Jag har bestämt mig för att fjällvandra om ett eller två år. Tills dess ska jag börja öva upp min kondition med en joggingtur/annan motion varje dag. Ambitiöst för en person som varit innekille under många år? Kanske, men man lever bara en gång. ^^

Min pojkvän har fått mig att värdesätta livet ännu mera. Jag ser fram emot att uppleva Nordens natur med honom när han har gått ut lumpen i Finland. <3

#blogg

Avstängd
Semester i Norge

Jo, det är ett fint land det där. Jag vill också fara dit.

Det är ett bra mål du har satt upp, men i ärlighetens namn tror jag inte att det håller mer än en vecka. Det är bättre om du försöker sätta ett lite mer realistiskt mål som du faktiskt håller och sedan kan höja, t.ex. att ta en joggingrunda en gång i veckan, än att sätta ett högt mål som du inte håller och sedan slutar.
Försök att ta det lätta målet i början, som jag gav exempel till ovan, och kör på med det till du har en fast rutin. Då kan du börja fundera på att höja till kanske två gånger i veckan.

Medlem

Äh. Har du så vek viljestyrka? xD Hittills har jag joggat en gång per dag och jag kommer fortsätta den goda vanan.

1
Skriv svar