Playstation 3 - en första titt

Robot
Playstation 3 - en första titt

Om en månad är det äntligen dags för Sony att släppa sitt senaste tillskott inom konsolvärlden, vi talar naturligtvis om Playstation 3 som snart kommer hit till Europa. Vi på FZ tycker givetvis att det passar fint med en liten genomgång av konsolen såhär strax före lanseringen i Sverige och därför har vi valt att göra en sådan med hjälp av vår amerikanska enhet.


Medlem
FZ testar Playstation 3

*snurrar generat runt med ena foten på marken* Jag är mer intresserad i Playstation 2.

Medlem
Citat:

Fördelar:
+ Snygg maskin, smakfull
+ Väl fungerande Blu-ray-spelare
+ Skön kontroll

Hehehe, dvs. inget var jättebra med ps3an.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Hehehe, dvs. inget var jättebra med ps3an.

tyckte nån Tom Wallner..
vi vet alla att det är Nosnos åsikter som räknas, och ingen annans!

Medlem

"Sony says importing a PlayStation 3 is illegal"
http://www.pro-g.co.uk/news/19-10-2006-3868.html

Inaktiv

Bara jag som tycker att själva lådan ser ut som något taget från mitten av 80'?

Medlem

Floppstation 3!

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Bara jag som tycker att själva lådan ser ut som något taget från mitten av 80'?

Jag tycker faktiskt Playstation 3-modellen ser maffig samt sexig ut. Dock är jag lite negativt inställd till det där glansiga utseendet, ganska lätt att ens fingeravtryck visas.

Medlem
Skrivet av Rampager:

Vart försvann den feminina joypaden ?
http://i.afterdawn.com/news/playstation_3_controller_full.jpg

Har för mig att den inte blev mottagen med kärlek precis så dom gick tillbaka till ett koncept som redan fungerade.

Medlem
Skrivet av Rampager:

"Sony says importing a PlayStation 3 is illegal"
http://www.pro-g.co.uk/news/19-10-2006-3868.html

Du missade en liten bit där

"Importing a PS2, PSP or PS3 into the EU without permission from SCE is illegal."

Nu vet jag ju inte om FZ hade tillstånd, men det ska vi inte snacka om


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

Den ser ut som en gammal video från sent 80-tal

Måste erkänna att jag är lite sugen på en PS3. Men jag tänker vänta tills fler spel har kommer och/eller den gått ner något i pris.

F.Ö så har jag inget till övers för hjärndöda inlägg som inte tillför något alls till diskutionen. Klura på vilket jag menar

Medlem
Citat:

+ Snygg maskin, smakfull

+ Hög prestanda istället kanske, jag tror inte det är många som köper en maskin för 6'000 för att den ser bra ut.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Ingen HDMI-sladd? Så då måste man köpa en sån för 500 kr Sony suger


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey
Skrivet av Night Hawk:

Ingen HDMI-sladd? Så då måste man köpa en sån för 500 kr Sony suger

Eller 100 spänn på clas ohlson eller så kan du ju använda en PS2-komponentkabel...

Medlem

missade jag något? vart var själva testet av ps3?
ljudnivån är inget nytt och... ehm.... mja, jag väntar väl en månad till och ser vad som händer

Medlem

"The law is clear; grey importing PS2, PSP or PS3 into the EU, without the express permission of SCE is illegal. Therefore, we will utilise the full scope of the law to put a stop to any retailers who chose to do this," a Sony rep said to GamesIndustry.biz. "Ultimately, we're trying to protect consumers from being sold hardware that does not conform to strict EU or UK consumer safety standards, due to voltage supply differences et cetera; is not - in PS3's case - backwards compatible with either PS1 or PS2 software; will not play European Blu-Ray movies or DVDs; and will not be covered by warranty."

haha what a load of bullsh**, deras jäkla PSU är ju för sjutton universal.

Medlem
Skrivet av Tom Wallner:

Mina intryck av PS3-kontrollen är, trots att vibrationerna uteblivit, väldigt positiva. Den ligger bra i händerna, den väger ingenting.

Synd de skippat rumble grejjen.. den ger enligt mig lite mer tyngd i kontrollen vilket lurar mig till bättre kvalité hehe. Men det känns bättre att ha något redigt att hålla i.

*Fortsätter spela ps2* 8)


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Jag letar febrilt efter "sida 2". Det där kändes som introt till testet. *tumme ner*.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Rampager:

"Sony says importing a PlayStation 3 is illegal"
http://www.pro-g.co.uk/news/19-10-2006-3868.html

Bara retailers ju! Vorre kul om dom gick efter oss privatpersoner också Undrar hur länge Sony skulle klara sig då

Men aja... blir kanske och köpa en PS3 om si så där 1 år som jag gjorde med 360

Qth
Medlem
Skrivet av b0ne:

Jag letar febrilt efter "sida 2". Det där kändes som introt till testet. *tumme ner*.

Heh, ja det var inte mkt till test.

Medlem

Alltid trevligt med en liten förhandstitt och visst FZ skriver ju en liten genomgång men seriöst...lite väl kort genomgång men räckte ju för att trigga några intelligenta kommentarer.. Bara en månad kvar sen kan man bilda sig en egen uppfattning

Medlem

bra test även om det inte är nåt som lockar direkt utan bra spel men visst maskinen kommer bli grym om nåt är när några riktigt toppspel har kommit ut.

Inaktiv

Överskriften borde varit....

FZ packar upp en PS3

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av RoGGe:

Bara jag som tycker att själva lådan ser ut som något taget från mitten av 80'?

Jag tycker faktiskt Playstation 3-modellen ser maffig samt sexig ut. Dock är jag lite negativt inställd till det där glansiga utseendet, ganska lätt att ens fingeravtryck visas.

Jag kommer osökt att tänka på en flygel: Stor svart och skrytig - men du kan spela samma låtar på ett vanligt piano.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

För den som vill ha en riktig recension:
Vänta tills mars när det kommer några intressanta titlar.
T.ex Motorstorm och Virtua Figther 5.

Efter vad jag kan förstå, gjordes denna recension endast med ett spel(RFOM).
Vilket inte känns riktigt rättvisst, men kan förklaras genom att spelutbudet faktiskt är dåligt för tillfället.

Inaktiv

bara jag som hatar den konkava ytan på konsolen?
eller är det konvex...jaja

men man kan inte stapla grejer på den!....
hur värdelöst är inte det?
xbox är nästan lika dan...men åt andra hållet...
men då kan man iaf lägga saker på den...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

bara jag som hatar den konkava ytan på konsolen?
eller är det konvex...jaja

men man kan inte stapla grejer på den!....
hur värdelöst är inte det?
xbox är nästan lika dan...men åt andra hållet...
men då kan man iaf lägga saker på den...

Man brukar ibland göra elektronik som för kylningens skull kräver lite öppen luft omkring sig i en form som försvårar för de som ändå vill stapla saker på den.

Medlem
Citat:

Priset på maskinen är högt, och många frågar sig självklart om den verkligen är värd den stora summa pengar som det faktiskt handlar om. Svaret är inte enkelt.

Inte? Tycker spelutbudet talar för sig självt; nej det är inte värt att skaffa PS3 än på ett tag. Är väl endast ha-begäret som motiverar ett köp idagsläget.

Inaktiv
Skrivet av b0ne:

Jag letar febrilt efter "sida 2". Det där kändes som introt till testet. *tumme ner*.

haha ditto. Antar att nosnos blev för upptagen med att få igång maskinen för att hinna skriva nåmer :b

Skriv svar