Soul Calibur IV - första intryck

Medlem
Soul Calibur IV - första intryck

Jaha, här har jag suttit och tränat med Soul Calibur IV ända sedan jag fick det för några timmar sedan och så kommer flickvännen och spöar skiten ur mig så fort hon får röra kontrollen. Det gör mig rosenrasande.

Soul Calibur-serien är ett/en av få spel/spelserier som verkligen kryper ner under skinnet på mig, nyps och räcker ut tungan åt mig. I andra spel har jag inga problem med att förlora men här förvandlas varje förlust en personlig förolämpning. Speciellt när jag spelar med übercoole Darth Vader (lite tricky i början, dock ganska lätt att lära sig och ganska badass efter det) och tjejen spelar med... Talim. Fucking Talim! Sugigaste karaktären som någonsin beträtt en lavafylld arena! "I'm not afraid anymore", säger hon till och med innan striden. Maken till mes har jag aldrig varit med om!

Men det är klart att det inte är (helt) orättvist. Buttonmashing har en klar fördel över uttänkt strategi i många fall och det gäller inte bara Soul Calibur IV.

Det är fortfarande skitkul. Det är i ärlighetens namn verkligen inte mycket som är nytt men det lilla som Namco fixat till är till det bättre.

Och Darth är ju fortfarande Darth. My man. Trots förlusten.

Darth doing his shit. Mega-evil shit, that is.

Läs recensionen i augustinumret.

#blogg

Inaktiv
Soul Calibur IV - första intryck

Jävla Talim!


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Grr!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Heh. Hetast var ju det första Soul Calibur till Dreamcast. När man kunde tappa vapnen om man blockade sönder dem och då behövde förlita sig på kast och slag istället. Samt beat ´em up-världens roligaste och största singleplayerkampanj för upplåsning av tonvis coola prylar.


signatur

Vincere vel mori.

Har du laddat ner det till Live Arcade då, Tommy O?


signatur

Kittens are for real!

tack tack tack tack!!

Ett utalande om att buttonmashing görs i 3d och att man vinner på det. Som jag har längtat!


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Öh? Vaddå? Det är väl ganska självklart?

Sen att de som verkligen bemästrat spelen fortfarande spöar skiten ur buttonmashers är väl också ganska självklart?


signatur

Kittens are for real!

Nja, både och

Eddy/Christie finns ingen motsvarighet till i Soul Calibur hoppas jag? Annars går det att vinna även om man möter rutinerat motstånd.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem

Yeyeye, Soul Calibur 2 är fortfarande allt som behövs.

1
Skriv svar