Tystare Xbox 360 genom mjukvaruuppdatering?

Robot
Tystare Xbox 360 genom mjukvaruuppdatering?
Medlem
Tystare Xbox 360 genom mjukvaruuppdatering?

Så en mjukvaru uppgradering ställer ner varvtalet på fläkten (kan inte tänka mig något annat). Det lär ju inte båda gott för en redan varm apparat.

edit; glömde att dvdn brummar på, men samma här, om man drar ner hastigheten på den kanske det blir as slöa loading times?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

På min krysslåda låter det som om DVD-läsaren kör för fulla varv hela tiden så snart man startar ett spel från den. Det kan väl ändå inte vara nödvändigt? En uppdatering som ser till att den bara kör så hårt den behöver för stunden låter helt vettigt i mina öron.

Medlem

Hoppas att detta är sant, kan vara lite störigt ibland då den sätter igång och brummar på, fast iofs så blockerar man ljudet efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Sokkan:

På min krysslåda låter det som om DVD-läsaren kör för fulla varv hela tiden så snart man startar ett spel från den. Det kan väl ändå inte vara nödvändigt? En uppdatering som ser till att den bara kör så hårt den behöver för stunden låter helt vettigt i mina öron.

Precis. En DVD behöver bara snurra i 1x hastighet för att spela upp filmer, instället för 16x. En enorm skillnad i hastighet och ljud.

Medlem

Tror inte detta skulle vara omöjligt alls. Det roliga är ju, att om ni pluggar i ett gamalt x-box lir, så kommer DVD-spelaren INTE snurra för fullt, utan går tyst åh fint. Och de (lilla) ja testade så märkte ja inte att det gick mycke långsammare att ladda in spelet!?

De vore nice om dom bara slängde in en option under inställningarna, där man kunde få välja vilken hastighet man vill att DVD-spelaren ska gå i.

Visst kommer en långsammare DVD-spelare betyda att det kommer att gå just "långsammare" (eller som man säger på ren svenska, det kommer ta längre tid) att ladda in ett spel m.m.
Men ja bryr mig föga om det tar 10 sek att ladda en bana istället för 7 sek. But hey. That's my opinion.

Over and out

Inaktiv

Det funkar hur bra som helst. När man lägger in den hackade firmwaren kan man passa på att slå av den onödiga uppvarvningen, xboxen blev ungefär hälften så högljudd.

Det gäller DVD-läsaren alltså.

Medlem

Min DVD på 360:n låter knappt, däremot låter systemfläkten som ett litet jetplan.

Antar att den här uppdateringen gället möjligheten att sänka DVD läsarens varvtal, och inte fläkten. Hade varit roligt att se vad som hände i sommar om MS sänkt fläkthastigheten globalt


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av mill:

Det funkar hur bra som helst. När man lägger in den hackade firmwaren kan man passa på att slå av den onödiga uppvarvningen, xboxen blev ungefär hälften så högljudd.

Det gäller DVD-läsaren alltså.

borde inte snack om hackade enheter med syfte att spela pirat kopior bli förbjudet här på FZ? Så jäkla trött på snikna personer som inte vill betala för sig! FZ moderator, vart står ni i frågan?

ON Topic: Kan behövas då 360 låter värre än min tvättmaskin.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av mill:

Det funkar hur bra som helst. När man lägger in den hackade firmwaren kan man passa på att slå av den onödiga uppvarvningen, xboxen blev ungefär hälften så högljudd.

Det gäller DVD-läsaren alltså.

borde inte snack om hackade enheter med syfte att spela pirat kopior bli förbjudet här på FZ? Så jäkla trött på snikna personer som inte vill betala för sig! FZ moderator, vart står ni i frågan?

ON Topic: Kan behövas då 360 låter värre än min tvättmaskin.

Det är upp till var och en att tycka vad man vill, men tyckte det var relevant då det visar att ryktet är sant.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Sokkan:

På min krysslåda låter det som om DVD-läsaren kör för fulla varv hela tiden så snart man startar ett spel från den. Det kan väl ändå inte vara nödvändigt? En uppdatering som ser till att den bara kör så hårt den behöver för stunden låter helt vettigt i mina öron.

Precis. En DVD behöver bara snurra i 1x hastighet för att spela upp filmer, instället för 16x. En enorm skillnad i hastighet och ljud.

jag vet inte men min xbox360 låter betydligt lägre från dvdspelaren då man ser på film än då man spelar 360-spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Äsch, besväras inte längre av ljudet ens. bara att dra upp ljudet på hemmabion så är det lungt sen


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]

Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Sokkan:

På min krysslåda låter det som om DVD-läsaren kör för fulla varv hela tiden så snart man startar ett spel från den. Det kan väl ändå inte vara nödvändigt? En uppdatering som ser till att den bara kör så hårt den behöver för stunden låter helt vettigt i mina öron.

Precis. En DVD behöver bara snurra i 1x hastighet för att spela upp filmer, instället för 16x. En enorm skillnad i hastighet och ljud.

jag vet inte men min xbox360 låter betydligt lägre från dvdspelaren då man ser på film än då man spelar 360-spel

Det gör den också då en DVD-film inte kräver 12X-hastighet, vilket jag tvivlar på att många spel till 360n även gör

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Äsch, besväras inte längre av ljudet ens. bara att dra upp ljudet på hemmabion så är det lungt sen

Håller med

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av mill:

Det funkar hur bra som helst. När man lägger in den hackade firmwaren kan man passa på att slå av den onödiga uppvarvningen, xboxen blev ungefär hälften så högljudd.

Det gäller DVD-läsaren alltså.

borde inte snack om hackade enheter med syfte att spela pirat kopior bli förbjudet här på FZ? Så jäkla trött på snikna personer som inte vill betala för sig! FZ moderator, vart står ni i frågan?

ON Topic: Kan behövas då 360 låter värre än min tvättmaskin.

Han har inte sagt något som bryter mot någon regel så som jag kan läsa.

Tycker min 360 låter rätt lite, min gammla xbox lät betydliget mer.... Fast det var nog mycket pga den hdd:n jag satte i min hackade enhet.

1
Skriv svar