TMNT-demo släppt, ladda ner från filarkivet

Robot
TMNT-demo släppt, ladda ner från filarkivet
Medlem
TMNT-demo släppt, ladda ner från filarkivet

Fimen verkar häftig..

Medlem

1990 - De va den tiden jag kunde mörda för mina turtlesgubbar
http://www.youtube.com/watch?v=SNnVqTZP3Ig


signatur

bäst

Medlem

jag vill he eastman&lairds ultravålds-turtles.... inte de där som de senare gjorde spel på.... men det är väl för mycket begärt. laddar ner i alla fall. när första spelet kom var det ospelbart på min 8086:a (fast jag har kvar originaldiskarna - 4 st 5.25tumsdisketter...)


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Inaktiv
Skrivet av JaZzE:

1990 - De va den tiden jag kunde mörda för mina turtlesgubbar

mhm, så sant... minns att min mamma i perioder förbjöd mig att titta på turtles eftersom jag blev för våldsam när jag lekte ninja

var för övrigt typ fem år då


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Inaktiv
Skribent

kom ihåg barn, det heter teenage mutant hero turtles och inte teenage mutant ninja turtles...

Medlem

Teenage mutant hero turles hette det förrut i sverige för att det skulle verka mindre våldsamt. Teenage mutant Ninja turles är det officiella namnet.

Läs mer på http://sv.wikipedia.org/wiki/TMNT

Inaktiv

Mer Turtles åt folket !!!

Som vi brukade säga back in the days

Btw , bastards !! :evil: .. vart tog turtle smileys vägen :evil::down:

Medlem

Någon som testat demot än?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ah växte upp som barn under 90-talet. Denna musikvideon visade rätt många saker som hade betydelse för mig som barn under den tiden.

Medlem

verkar vara ungefär som Duke nukem manhattan, inget dåligt men jag hade förväntat mig något annat.

Skribent

Helt okej spel, men alldeles för mycket hoppa och klättra. Påminner en hel del om Prince of Persia-spelen.

Medlem

Värdelösa kontroller dock, definitivt gjort för handkontroll och inte tangentbord. Kan nog vara kul o lira på boxen eller dylikt. Iallafall om det har coop så man kan spela 2 iallafall.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ninja ska det va, inte hero.

Visst hette Shredder "Strimlaren" ett tag också, men byttes till engelska "Shredder" då strimlaren lät för våldsamt?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Visst hette Shredder "Strimlaren" ett tag också, men byttes till engelska "Shredder" då strimlaren lät för våldsamt?

Turtles hade två olika dubbningar, en för VHS och en för den som sändes TV3 (Samma Turtles dock). Och jag har för mig att de va i VHS dubbningen som Shredder hette Strimlaren. Ska jag vara ärlig så är jag inte så förtjust i VHS dubbningen, rösterna är B-iga och passar inte karaktärerna för 5öre.

Medlem

Japp, har ett litet elektroniskt spel där det står Hero Turtles.

Medlem
Skrivet av bastard:

Helt okej spel, men alldeles för mycket hoppa och klättra. Påminner en hel del om Prince of Persia-spelen.

Det är för att det är samma skapare.
Konami har inte längre rättigheterna... tack å lov får vi säja.

Inaktiv

Nån som vet ifall det går att lira co op ?

Medlem

inget 360 demo?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jag älskar hur vi svenskar alltid verkar översätta helt galet
som att låta Shredder kallas "Strimlaren" eller på et star wars band jag hade när jag var liten (ett sånt där med bildbok) då hette Chewbacca "tuggbak" lol

Medlem

Tuggbak kan jag hålla med om att det är lite konstigt men Strimlaren är faktiskt en helt korrekt översättning av Shredder...

"shred·der (shr?d'?r)
1. One that shreds.

shred (shredded, shredded)

Swedish translation
strimla, skära i strimlor (verb; transitivt)"

Kan du komma med ett bättre förslag?

Är demot värt att testa eller är det ren skit? :up::down:

Medlem

Demot är super kort och man får typ inte spela nånting utan bara hoppa runt lite och slåss i några sekunder. Samt att kontrollen suger på pc


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

QRT
Medlem

Haha!

Medlem

^lol Såg precis del ett. Så glad man kan vara då
edit: Slutet av sista filmen är otroligt roligt... Tror att jag väckte grannarna med mitt garv.

Såg faktiskt en TMNT liveshow när jag var yngre! *skryyt* (synd bara att man inte minns så mycket av den.. :\ )

Medlem

sant sant men jag menade varför översätta, Shredder blir som ett coolt namn om det inte översätts medans
"Strimlaren" låter som nån elak kille på lokala salladsbaren, "jag strimlar sallad hela dan & nu ska jag strimla dig" bara låter töntig helt enkelt

Inaktiv
Skrivet av QRT:

Haha!

Slutet på Part 2 är helt underbart.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Asså det går bara och köra i typ 7 minuter på TMNT demon som jag ladda ner, varför??
:evil:


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar