Halveringstid att se fram emot

Medlem
Halveringstid att se fram emot

Lite smått kryptiskt blogghuvud men dit jag vill komma är att Half-life (Halveringstid) har lite coola saker som man ser fram emot.

Moddar till Half-life finns det många av men man har inte sett så många än ifrån H-L 2. Men det verkar snart bli ändring på det då 3 stora moddar som man har fått öga på, som verkar vara mer än bara hyffsat. Så skall gå igenom dom lite här på min fina lilla blogg. Men innan vi kommer till det så måste man också säga att det är riktigt irriterande att Valve är så tysta när det gäller Nästa Episode av HL 2. Om något så vill jag iaf ha lite hype om detta såklart lär man få det men man vill jue ha lite bilder att titta på så man inte bara glömmer bort spelet (vilket aldrig skulle hända men endå!). Anywho! Blast from the Past!

Black Mesa: Source
En mod som har varit igång ett tag nu, som återskapar hela incidenten när Gordon skall göra sitt test i Black Mesa Research Facility. Hela spelet görs om till source-motorn med nya texturer och modeller, något som man tyckte att Valve skulle ha gjort när dom släppte Half-life:Source. Men snart så får man iaf se sitt favorit spel i ny förpackning bara hoppas att modden blir bra.

Operation Black Mesa
Denna mod säger inte så mycket när man tittar på namnet, men detta är också en nyrenovering på Half-life men detta gäng väljer att ta hand om Opposing Force istället. Vilket är väldigt kul att se att även uppföljare blir omgjorda, samnt så verkar detta också bli ett riktigt stort projekt med lite nyare saker i både textur, modeller och platser. Här håller man också tummarna att allting går vägen.

Barney's Tales
Krävs nog ingen raketforskare för att lista ut vad detta är förnågot. Det är en mod som gör om hela Blue Shift till Source-motorn. Så med detta betyder det att alla pc-versioner av HL1 kommer få sig en otrolig finputsning. Man undrar då om även Half-life: Decay kommer att bli omgjord tillslut när det snart släpps till oss pc-användare. Den som orkar vänta får se.

#blogg

Medlem
Halveringstid att se fram emot

Kan knappt vänta till att återuppliva alla gamla äventyr i hl2

Medlem

Ska bli kul att testa dessa moddar!
När jag var en liten knatte tyckte jag att Opposing Force var grymt läskigt!

Medlem

Hehe me too Gick långsamt o quick savade vid varje hörn.

1
Skriv svar