Hur mycket el drar din konsol?

Robot
Hur mycket el drar din konsol?
Medlem
Hur mycket el drar din konsol?

Som tur är så bor man i en lägenhet där elen ingår hyran, nice price!

Inaktiv

Inte för att vara petig men låter det inte bättre med "hur mycket ström drar din konsol?" ?

Medlem

Den intressanta frågan är förstås om spelet som Wii använde i testet verkligen är lika intensivt som de övrigas? Skillnaden var ju minst sagt markant...

Medlem

Fanns en tid då ens el ingick i hyran, på den goda tiden där datorn kunde va på bara för uptimens skull, those old days


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Inte så konstigt att Wii drar så lite. Hårdvaran är ju flera år gammal i stort sett. Därför tycker jag inte att Wii kan kallas för en riktig "Next Gen" maskin. Den borde kallas, Next Old Gen eller Old Next Gen eller Next Last Gen??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Det man inte får glömma bort är värmen som maskinen alstrar "gratis".. det innebär ju att man kan dra ner på elementen ganska rejält och således spara in cash där.. ;P


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Inte så konstigt att Wii drar så lite. Hårdvaran är ju flera år gammal i stort sett. Därför tycker jag inte att Wii kan kallas för en riktig "Next Gen" maskin. Den borde kallas, Next Old Gen eller Old Next Gen eller Next Last Gen??

Så konstigt att utvecklingen på X360 och PS3an går bakåt då, borde inte nextgen maskinerna vara mer miljövänliga än en gammal burk som är flera år gammal?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Soilbleed:

Det man inte får glömma bort är värmen som maskinen alstrar "gratis".. det innebär ju att man kan dra ner på elementen ganska rejält och således spara in cash där.. ;P

Perfekt då om man har pengar så man kan köpa 2 stycken PS3 för varje fönster i lägenheten så slipper man ha element. Om man istället ska köpa Wii så måste man säkert ha 20 stycken vid varje fönster, så detta bevisar att PS3:an är värd sitt pris!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

[X] Shutdown computer when finished.

Den rutan kommer förevigt vara ikryssad på BSplayer numera, jag visste inte att datorn drog så mycket ström när den inte användes!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Det var ingen liten skillnad, man skulle ju nästan kunna köra Wiin på ett mobiltelefonsbatteri

Klarar inte wii att spela DVD filmer btw?

Medlem

det ska väl släppas en i japan som ska kunna spela dvd filmer har jag läst.

Medlem

Var ju inte direkt oväntat reslutat.

Medlem

mer spel! fler kärnkraftverk!!!

offtopic1:skulle vara intressant att se mängden de förbrukar på bara spel i Japan
offtopic2:skulle de släppa bomb där nu skulle det efteråt singla ned kontroller,sladdar,skivor,..etc.
offtopict3:många säger att inuti varje tv apparat osv sitter en liten japan som styr,.. jag tror att i varje liten japan sitter en liten "Mario" och styr.

Inaktiv

Det finns bara en förklaring till att wiin drar så lite ström:
-Nintendo har kommit på ett sätt att överföra energi trådlöst. All energi kommer från användaren som svingar kontrollen fram och tillbaka hela tiden.

Skrivet av HaZe303:

Inte så konstigt att Wii drar så lite. Hårdvaran är ju flera år gammal i stort sett. Därför tycker jag inte att Wii kan kallas för en riktig "Next Gen" maskin. Den borde kallas, Next Old Gen eller Old Next Gen eller Next Last Gen??

Bah. Energisnålhet är knappast ett signalement för gammal hårdvara!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Inte så konstigt att Wii drar så lite. Hårdvaran är ju flera år gammal i stort sett. Därför tycker jag inte att Wii kan kallas för en riktig "Next Gen" maskin. Den borde kallas, Next Old Gen eller Old Next Gen eller Next Last Gen??

om hårdvaran var flera år gammal skulle nog konsollen antingen vara flera gånger större än vad den är nu eller kosta ett par tusenlappar mer


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:

om hårdvaran var flera år gammal skulle nog konsollen antingen vara flera gånger större än vad den är nu eller kosta ett par tusenlappar mer

Flera år gammal, men skapad med moderna tillverkningsmetoder. Egentligen så är det "bara" en överklockad Gamecube med flashminne och nya kontroller.

Gamecube tillverkades med 180nm teknologi, medan Wii använder sig av 90nm vilket gör den mindre och svalare.

I slutet av året så kommer det komma nya Wii-modeller som kan spela upp DVD-filmer. Blir nog att man köper en Wii då.

Just nu så funkar min PS2 som min primära DVD-spelare, och jag har för mig att den drar runt 45W.

För övrigt så är jag övertygad om att min dator står för minst 2/3 av min elräkning. Nästa dator blir nog en riktigt energisnål bärbar dator.

1
Skriv svar