Blizzard stämmer tredjepartstillverkare

Robot
Medlem
Blizzard stämmer tredjepartstillverkare

Blizzard börjar bli lite väl giriga.....do I smell EA style?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Blizzard börjar bli lite väl giriga.....do I smell EA style?

Sen när blev portning av fuskprogram som strider mot deras EULA girigt ?

Bra jobbat blizzard, även om jag ogillar WoW så ska fuskare slås tillbaka.

Japp jag anser sådana program som fusk.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Äntligen!!!

Fast det är ganska kul och ganka farmare 20 gånger i rad...:up:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

WowGlider var nog en av anledningarna till att jag slutade spela WoW. Trött på att se bots vart man än vänder sig. Bra gjort Blizzard!!

Medlem

Det måste vara otroligt kul att spela ett spel utan att själv spela det.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Har funderat på det där också, bättre items gör väll inte spelet roligare? För det är väll ändå inte bara kinesfarmers som bottar?

Medlem
Skrivet av Robostar:

Det måste vara otroligt kul att spela ett spel utan att själv spela det.

Du verkar inte fatta detta med att botta va?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av redmac:

Blizzard börjar bli lite väl giriga.....do I smell EA style?

Ja herregud.
Företag som vill tjäna pengar är onda !
Ner med företag ! Bort med alla jobb!

Well done Blizzard, bort med fuskarna

Medlem

Förstår inte vad det här har med girighet att göra, det är ju bra att de får bort sånt här!

Medlem

Inte mycket med girighet att göra - i deras fall tjänar dom ju pengar på den som använder detta programmet oavsett vilket. Snarare så att dom försöker få folk att följa deras EULA och göra så att andra spelar slipper dessa förbannade bottar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Dom som använder sig av såna "fusk" program har jag svårt att förstå mig på. Stackare. Spelar inte själv skitet men hade jag gjort det så hade jag nog SPELAT.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

QRT
Medlem
Medlem

haha hell no, wow glider ftw, gav mig 5 lvl 60 som jag sålde för en fin slant, in ur face carebears

Medlem

det är väl samma skit som lvl bots i diablo ? det är ju fusk som bara den.. hoppas dom bannar alla som använt.

Inaktiv

Näms Wow ska nästan alltid någon nämna att dom inte gillar eller spelar det. Inget fel i det men det är lite lustigt.

Medlem

Bort med fuskarna!

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Blizzard börjar bli lite väl giriga.....do I smell EA style?

De ägs av Vivendi.

Medlem

Vågat av MDY Industry att fighta emot iallafall, skulle själv inte vilja ha Blizzards advokater emot mig thats for sure 8)

Medlem

Helt rätt agerande. Måste kännas rätt tradigt att var tredje månad bannlysa tusentals konton när dom ploppar upp som svampar igen. Men som sagt, vad dom än gör och hur dom än gör kommer det folk som kallar dom för giriga. Det är faktiskt inte Blizzards fel att 8 miljoner valde att spela deras spel. Det är erat eget fel.

Inaktiv

har spelat i över 1 år...
såg min andra bot idag
anmälde den såklart

älskar deras namn som tex fdfdss


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Det är lite lustigt att folk använder bottar för att levla upp för det är så pass tråkigt att nöta samma quests själv med olika klasser, enbart i syfte att komma till 60-70 då spelet egentligen börjar. Säger inte det ganska mycket om spelet i sig? Vissa kanske gör det pga tidsbrist, vad vet jag. Jag ogillar också användandet utav bottar (speciellt i guldfarmande syfte) men ni måste ju hålla med om att levlande med hjälp av bottar är mer skonsamt än företag som säljer guld tack vare dessa.

Medlem

spelar inte spelet själv och har inte läst användaravtalet men enligt fz's notis så är det förbjudet att använda program som tredjepartstillverkare använder, men är det förbjudet att tillverka dom?

det är förbjudet att köra en bil i 150 km/h på svenska allmänna vägar men det är inte förbjudet att äga den.

är det samma sak i den här frågan? om det inte vore för det amerikanska rättsystemet så kunde man lista ut utgången av den stämningen.

Medlem

On topic: Bra jobbat Blizzard

Skrivet av MackZ:

spelar inte spelet själv och har inte läst användaravtalet men enligt fz's notis så är det förbjudet att använda program som tredjepartstillverkare använder, men är det förbjudet att tillverka dom?

det är förbjudet att köra en bil i 150 km/h på svenska allmänna vägar men det är inte förbjudet att äga den.

är det samma sak i den här frågan? om det inte vore för det amerikanska rättsystemet så kunde man lista ut utgången av den stämningen.

Jo undra också på det, men det är kanske för att de marknadsför programmet och programmets enda syfte är att göra något som bryter mot reglerna.

Ta detta exemplet:
Om någon säljer en bil som bara kan gå för fort och där deras reklam säger "Bryt trafikreglerna, kör för fort med [bilmärke]"

Men men, något har Blizzards advokatsarmé hittat

[Editerat inlägg //the_maxx]


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hoppas verkligen att de åker dit. Det kommer/finns säkert andra liknande program, men om stämningen bidrar till att ta bort bara en eller fler lama bottar så är jag nöjd, vad blizzard än tjänar eller förlorar på det.

Förresten. Testa att skriva /who 60 när ni är inne i spelet. Man kan leka "Gissa spelaren", eftersom 90% av de 60's som visas är bottar. Ganska tragikomiskt.

Skrivet av redmac:

Blizzard börjar bli lite väl giriga.....do I smell EA style?

lol värsta/tyngsta kommunistkommentaren idag!

Nej jag tycker bara det är bra min maillåda var fylld med flera "visit goldfarmers site" etc etc denna veckan. Sen blir man trött på alla töntar som spelat en månad sammanlagt och springer runt med über gear som de köpt med guld från såna siter. Sen har de mage att kalla mig noob/nub/nabb usch


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Nej jag tycker bara det är bra min maillåda var fylld med flera "visit goldfarmers site" etc etc denna veckan. Sen blir man trött på alla töntar som spelat en månad sammanlagt och springer runt med über gear som de köpt med guld från såna siter. Sen har de mage att kalla mig noob/nub/nabb usch

Varför slutar du inte att spela då?

Jag har själv tappat allt förtroende för Bli$$ard. Dom har tillräckligt med pengar för att aldrig mer göra ett spel, och hittills ser de ut som det kommer att fortsätta.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Nej jag tycker bara det är bra min maillåda var fylld med flera "visit goldfarmers site" etc etc denna veckan. Sen blir man trött på alla töntar som spelat en månad sammanlagt och springer runt med über gear som de köpt med guld från såna siter. Sen har de mage att kalla mig noob/nub/nabb usch

Varför slutar du inte att spela då?

Jag har själv tappat allt förtroende för Bli$$ard. Dom har tillräckligt med pengar för att aldrig mer göra ett spel, och hittills ser de ut som det kommer att fortsätta.

Är det för att de har fått pengar?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

miljarder dom tjänar är inte tillräckligt.

dom ska ha monopol och kämpa allt som försöker tjäna pengar på dom.

akta er alla som säljer på blocket

Och det är inte fuskare, fan ska man sitta hämma och samla på guld eller grinda som en livless idiot när man kan ha ett liv och ett jobb och betalla någon att göra det för dig, när du vill spela kan du njuta spelet och inte alla tråkiga UPPGIFTER man har där för att gå upp i level.

Inaktiv

Äntligen! hatar dessa farmers... det kryllar av dem utanför zul'farrak i tanaris" helt galet.

123
Skriv svar