De tio hetaste PC-spelen 2007

Robot
De tio hetaste PC-spelen 2007

Så har vår serie kommit fram till PC, ett format som på senare år dömts ut ett antal gånger. Varje gång har den trogna datorn kommit igen starkt och visat att den har en given plats i varje gamers arsenal och år 2007 är verkligen inget undantag.


Medlem
FZ listar - årets tio hetaste pc-spel

Spooooore !


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Spore... kanske på plats 10 delat med viva pinjata...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ehh?? Alan Wake??

:\

Flakmonkey
Skrivet av NyLLoW:

Ehh?? Alan Wake??

:\

Inte exklusivt... av samma anledning platsade tex inte ET:QW, UT3, Age of Conan, etc på listan

Medlem

hmmm , varför ligger Spore på första platsen? xD , och skit samma om de släpps på multipla platformer. det är ju ett PC spel för det eller?

UT3, Alan Wake och Age of Conan skulle ju varit med...

Njaa, njaa, vet inte riktigt om den här listan. Hellgate London i all ära, men att trycka in Diablo i ett förstapersonsperspektiv tycker jag känns lite väl mycket som "Vi vill leva på gamla meriter, men kolla! Vi har stoppat in det i ett FPS den här gången!" Kan säkert bli superbra, och den senaste gameplayfilmen var intressant, men jag är tveksam ändå.

Jag har sagt det förr och säger det igen, Dragon Age är det troligen sista hoppet jag sätter för Bioware. Redan nu finns det många saker jag inte håller med om i dess design och jag försöker hålla ner hypen så gått det går, men jag vill bli överraskad.

Spore, etta? Crysis hade jag förstått och visst verkar Spore bli ett sagolikt häftigt spel, men hur Wright ska handla alla de där olika spelsätten på i ett enda spel är jag tveksam till om han lyckas utan att de mer avancerade blir alltför simpla (gimpade). På det kan hela spelet falla. Det kommer säkert däremot vara hur roligt som helst första gången man spelar igenom det.

Jag gillar resten av listan, däremot. Vampyre Story har potential och ser väldigt gemytligt ut redan World in Conflict ska bli spännande även om jag inte var något superfan av GC2 som WiC verkar bygga på (mest pga. att GC1 imo var så långt mycket bättre, inte för att GC2 var ett dåligt spel - det var väldigt bra). Stalker ska bli kul att äntligen spela.

Skrivet av Nosnos:
Skrivet av NyLLoW:

Ehh?? Alan Wake??

:\

Inte exklusivt... av samma anledning platsade tex inte ET:QW, UT3, Age of Conan, etc på listan

Varför inte ta med exklusiva? De flesta riktigt stekheta PC-titlar för året är imo inte exklusiva, men kommer att vara bättre på datorn än på de andra formaten.

Flakmonkey
Skrivet av peak_performance:

Varför inte ta med exklusiva? De flesta riktigt stekheta PC-titlar för året är imo inte exklusiva, men kommer att vara bättre på datorn än på de andra formaten.

Det kommer en lista med multiplattformsspel också... Anledningen var helt enkelt att det hade blivit väldigt samma spel i flera av listorna om de hade varit med.

Medlem

Jaha, och var är EU 3 då?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Skrivet av Nosnos:

Det kommer en lista med multiplattformsspel också... Anledningen var helt enkelt att det hade blivit väldigt samma spel i flera av listorna om de hade varit med.

Okej. Inte den lösning jag föredrar, men så är det ju inte heller jag som skriver artiklarna

Flakmonkey
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Nosnos:

Det kommer en lista med multiplattformsspel också... Anledningen var helt enkelt att det hade blivit väldigt samma spel i flera av listorna om de hade varit med.

Okej. Inte den lösning jag föredrar, men så är det ju inte heller jag som skriver artiklarna

Inte idealisk, men det är iaf en lösning

Medlem

För mej ser listan ut som följer:

1. S.T.A.L.K.E.R
2. Bioshock
3. Crysis
4. Left 4 Dead
5. Alan Wake
6. ET:QW (om det kommer i år)
7. Supreme Commander
8. Spore


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

1. Dragon Age
2. Vampyre Story

QRT
Medlem

Dragon Age.. eftersom det är Bioware :heart:

Medlem

Vart är Command and Conquer 3?? Det är då iaf ett spel som jag längtar sjukt mycket efter. Någon forumledare som kan svara på det kanske, vad ni känner och tror om detta spel?


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem

Hellgate: London verkar att suga, efter att ha sett filmen kan jag inte annat än tycka synd om spelet för närvarande.

dyb
Medlem
Skrivet av Metric:

Vart är Command and Conquer 3?? Det är då iaf ett spel som jag längtar sjukt mycket efter. Någon forumledare som kan svara på det kanske, vad ni känner och tror om detta spel?

kmr till x360

crysis>spore

Medlem

1. Bioshock
2. Crysis

Medlem
Skrivet av Metric:

Vart är Command and Conquer 3?? Det är då iaf ett spel som jag längtar sjukt mycket efter. Någon forumledare som kan svara på det kanske, vad ni känner och tror om detta spel?

Du kanske kan prova C&C3 senare och se hur det är. Verkar som att demot ska komma idag http://www.worthplaying.com/article.php?sid=40639&mode=thread...

dyb
Medlem
Skrivet av Kaleid:

1. Bioshock
2. Crysis

BS kmr till x360

Medlem

Dragon Age 1 resten njae det får vara.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

supreme commander ?!

Medlem

dyb: Va? Kommer det bara till 360?


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem

En del trevliga titlar där, Hellgate London, Storm of War, Warhammer Online osv. Och håller med Peak Performance. Gillade Ground Control 1 bättre än 2:an. Gillade inte riktigt att man kunde skicka in mer och mer trupper hela tiden.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

1. Warhammer online
2. Spore
3. A vampyre story

Annars fanns det inte så mycket intressant på listan imo.

Inaktiv

Är det årets hetaste släppta och icke-släppta spel eller är det bara årets hetaste icke-släppta spel?

Håller annars med om ettan och är glad att inget Valve skräp kom med.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Flakmonkey
Skrivet av Metric:

dyb: Va? Kommer det bara till 360?

Nej, men han menar att den här listan bara består av spel som enbart kommer till PC... en lista på multiplattformsspel, där bioshock med all säkerhet platsar, kommer om en vecka

Inaktiv

Undrar hur många av de här spelen som är med på listan om ett år?


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Nosnos: thanks god! Trodde jag missat nått där att det inte skulle komma till PC!


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Är det årets hetaste släppta och icke-släppta spel eller är det bara årets hetaste icke-släppta spel?

Håller annars med om ettan och är glad att inget Valve skräp kom med.

Är vad framtiden har att visa för pcn. Sen är ju "Valves skräp" inte heller exklusivt längre, kanske därför de inte togs med.

Skrivet av Mr. G:

Jaha, och var är EU 3 då?

Släppt.

Skrivet av Nic2:

supreme commander ?!

Också redan släppt.

123
Skriv svar