Skaffat en PS2:a

Avstängd
Skaffat en PS2:a

Om det är någon som har kollat på min profil på sistone, eller för den delen min spelsamling, så har denna någon kanske upptäckt att jag har en PS2:a. Den köpte jag nyss begagnat av en kompis, eller rättare sagt så gjorde mina föräldrar det. Mamma var nämligen sugen på Singstar, så då köpte vi en PS2:a med nämnda spel, samt Guitar Hero 3 och NHL 07 (som vi fick med).
Det måste vara första gången som mamma tyckte att vi skulle skaffa några spel överhuvudtaget. ^^

Fördelen med att ha en konsol nu, förutom just det att vi har Singstar och Guitar Hero 3, är det att man får tillgång till många fler olika spel. Playstation 2 är ju aningens populärt och har funnits länge, så det finns en hel del olika spel som fungerar till den men som inte finns till PC. Några av dessa är Final Fantasy-serien och Tekken-spelen och några bilspel, för att ta några exempel.

Playstation 2 måste ändå vara den bästa konsolen någonsin. ^^

#blogg

Medlem
Skaffat en PS2:a

Håller med fullständigt


signatur

Rawr

Medlem

Du bara MÅSTE lira MGS, God of War, Shadow of the Colossus och Resident Evil spelen, gamla goda PS2:an har många guldkorn men det där är toppen, enligt mig iaf ^_^


signatur

Videomupp

Avstängd

Jo, dem har jag tänkt testa, förutom Resident Evil, dels för att jag har kört dem förr och dels för att jag hatar alla typ av skräck i all typ av media.

Medlem

Kom på en till klassiket, Silent Hill 2. Helt underbart spel där känslorna är i fokus. Jag kommer aldrig ha en likadan känslomässig upplevelse som jag hade med det spelet. Ignorera att det är skräck, det är ett av dem bästa spelen ever! FÅR INTE MISSAS : D


signatur

Videomupp

Avstängd

Tyvärr, men jag filtrerar bort all skräck. Särskilt Silent Hill.

Medlem

Playstation 2 med Final Fantasy X i all ära, men Gamecube med Wind Waker är lite vassare:D

Medlem
Skrivet av EliasN:

Tyvärr, men jag filtrerar bort all skräck. Särskilt Silent Hill.

Äshh , är väl inge fel med skräck?? x_x

Själv precis skaffat 360 och håller med om att man nu har tillgång till mkt fler titlar som annars är exklusiva, gud vad jag älskar Battlefield BC.

Nextup blir en gamecube för att spela just Silent hill liknande Resident Evil Zero och Remaken samt Metal Gear Solid Twin Snakes

Avstängd
Skrivet av 73mpl4R:

Playstation 2 med Final Fantasy X i all ära, men Gamecube med Wind Waker är lite vassare:D

Mm, FF är bra.

Skrivet av zauii89:

Äshh , är väl inge fel med skräck?? x_x

Själv precis skaffat 360 och håller med om att man nu har tillgång till mkt fler titlar som annars är exklusiva, gud vad jag älskar Battlefield BC.

Nextup blir en gamecube för att spela just Silent hill liknande Resident Evil Zero och Remaken samt Metal Gear Solid Twin Snakes

Njae, det är väl inget fel på det, förutom att jag är väldigt känslig för all typ av skräck, vilket suger, men jag behöver åtminstone inte sälla mig till skaran som kallas "känsliga tittare" i TV.
Jag tror det var för 2-3 år sedan som jag bestämde mig för att helt och totalt bojkotta all skräck, vare sig det gäller filmer, spel eller ens böcker.
Sammanlagt har jag sett kanske 4-5 skräckfilmer, halvskräckisar inräknade, och jag ångrar varenda en.

Jo, det är ju en fördel att ha ett Xbox, det kan jag hålla med om. Nackdelen är bara det att spelen är så förbaskat dyra. 699 för GTA IV, *hurvas*.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Äshh , är väl inge fel med skräck?? x_x

Jo, det är ju en fördel att ha ett Xbox, det kan jag hålla med om. Nackdelen är bara det att spelen är så förbaskat dyra. 699 för GTA IV, *hurvas*.

Jovars

Avstängd

Tidigare sa jag även: "... och sen kan man ju alltid tanka spelen till PC", men det har jag lagt ner. Ingen mer fildelning för min del, så länge spelen finns att köpa.

1
Skriv svar