Paltkoma och mer Small World of Diablo

Skägg.
10 Chambers
Paltkoma och mer Small World of Diablo

Att gå hungrig från farmor är omöjligt, med inledande kanelbullsfika, efterföljande kroppkakefrossa och mandelmassegino till efterätt. Paltkoma är djup, huvaligen. Ändå sitter man nu med en skål naturgodis (wasabinötter!) och funderar på en kall med kondens på.

Jag är snart klar med första kapitlet i #Diablo II, ska bara in i klostret och spöa någon elak brud som limmar på Belse'. Kör sorceress och det är första gången någonsin jag kör en caster, jag brukar annars vara svag för starka gossar med healingförmåga. Men efter bara några minuter med en palla tröttnade jag. Fast jag lirade faktiskt igenom det första spelet med en bågskytt.

Jag märkte snabbt hur mycket Diablo #World of Warcraft är i spelsättet. Det är egentligen bara större, gulligare och mer befolkat.

#blogg


signatur
Vila i frid
Paltkoma och mer Small World of Diablo

Något jag tröttnar evinnerligt på är blizzards lathet när det gäller nyskapande inom grafik/ljud. Tar man en titt i t.ex. World of Warcraft ser man att minst 70% av alla ikoner/föremål är helt enkelt direkt tagna från deras andra spel.

Aja, hur som helst, vill du spela lite dibbe i lag någon gång så är mina skivor bara ett lager damm bort.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Har du några exempel för det är faktiskt något jag aldrig tänkt på och då har jag följt Blizzards spelserie sen Warcraft: Orcs & Humans. Anledningen till att de nu återanvänder ljud och ikoner är väl kanske för att de används i samma spelserie och är kanske lite dumt att byta ikon bara för att det är ett nytt spel, sen om det används WoW ikoner i Diablo III är nog bara för att de inte gjort några ännu då spelet fortfarande är i Pre-Alpha.

Och borde det inte vara så att WoW har tagit lite funktioner och inspiration från Diablo serien? WoW är ju faktiskt yngre än Diablo.

Medlem

Satsar du mestadels av dina skills på firewall kommer du äga sönder alla bossar utan problem.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Birchoff:

Satsar du mestadels av dina skills på firewall kommer du äga sönder alla bossar utan problem.

Kör lightning, och lite warmth, så nu är det mestadels chain ligthning som får fokus. Trevlig grej!


signatur
Medlem

Alla vet ju att Charged Bolt äger, leker lite själv och har nu maxat den, helt sjukt skoj när det kommer 24-25st bolts efter backen och käkar upp massor av monster i min väg. Små jobbigt dock när det kommer en Lightning Immune nisse Men eftersom det "nya" systemet på skiller så ökar ju Charged Bolt skadan på andra Lightning spells så jag kanske byter till något annat senare, får väl se.

Berätta mer om hur det går sen, alltid roligt att läsa

Medlem

inte helt enig om att diablo- och wowspelsättet är så likt dock. Wow är väl ändå inget hack n slash direkt? Hack'n'Slash har en helt speciell charm det var längesen jag lirade något nu dock

1
Skriv svar