Inget Star Wars: Force Unleashed till Wii?

Robot
Medlem
Inget Star Wars: Force Unleashed till Wii?

Hvorfor, det är ju bäst för att svinga ljussabel, blir ju mer fritt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tror att det inte kommer till Wii för att det e för mycket effekter ?

Medlem

grabbar, säg inte för mycket nu :).
Never say never

Medlem

Tror inte wiiiiii orkar med fysiken..
För klent med rå processorkraft helt enkelt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Skulle gissa att wii-kontrollen helt enkelt inte mäter tillräckligt med data för att realistiskt styra en ljussabel. Visst håller den koll på hur du lutar kontrollen och mha IR kan den se var på din TV du pekar, men det finns ju ingen data för kontrollens position i rummet. Då blir det kanske svårt att göra ljussabel-kontroller som inte känns konstiga.

Medlem

Wii pallar helt enkelt inte fysiken, och då är de väl ingen mening att släppa de då spelets poäng är just fysiken, vilket kanske kan förklara titeln också. Du kommer att hantera kraften på så sätt att Wii kommer brinna upp om den skulle försöka bearbeta de.

Nja, svingandet tror jag inte är något problem - den mäter ju rörelser, trots allt. Visst kan det bli lite skevt ifall man kommer i osync, men då rörelserna funkar utmärkt i spel som Wii Tennis tror jag inte det blir något problem.

Nej, det är fysikgrejerna och allt krims krams ifrån förra veckans tech-demon som gör att Wii-versionen inte blir av. Inte för att det rör mig i ryggen, det här spelet verkar ändå inte bli något för mig. Släpp en samling med hela Jedi Knight-serien istället

Medlem

Jag är mest sur över att det inte kommer till PC...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Hur avancerade rörelser tycker du Wii Tennis har? Forehand / Backhand....


signatur

system: online

Position i rummet bör det inte vara något problem att få fram - kontrollen "kalibreras" och får en relativ exakt position när den pekas mot ir-dioderna. När du sedan svingar kontrollern mäter accelerometrarna ut åt vilket håll, hur länge och hur fort som kontrollerna färdas. Dett är nog för att få veta kontrollerns nya position.
Det enda som krävs är att kontrollern omkalibreras lite då och då genom att pekas mot ir-sensorerna.

1
Skriv svar