Age of Conan-snack

Age of Conan-snack

Jösses jag kan bara inte bärga mig. Som gammalt Conan fan ser framtiden ljus ut men jag blir även glad över att jag äntligen kan få lämna alla barnsliga 12 åringarna i WoW.

Är så innerligt trött på att få höra "noob,nub,nabb" etc etc av någon som inte ens var där för 15-20 år sedan när rollspel spelades med papper penna och tärning


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jösses jag kan bara inte bärga mig. Som gammalt Conan fan ser framtiden ljus ut men jag blir även glad över att få jag äntligen kan lämna alla barnsliga 12 åringarna i WoW.

Är så innerligt trött på att få höra "noob,nub,nabb" etc etc av någon som inte ens var där för 15-20 år sedan när rollspel spelades med papper penna och tärning

Nä måste verkligen vara fruktansvärt att vara dig, att vara ensam på topp överlägsen alla andra och helt enkelt vifta bort alla under 25-30 helt enkelt för att de inte hade möjligheten att som du säger "vara där 15-20 år sedan". (Obs ironi)

Jag själv 18 var ej där för 15-20 år sedan, men gör det mig en mindre värd mmorpg spelare, jag vet inte.
Men du å stora gud och ledare kan du inte ge mig ett bevis på hur liten jag är.

Ps. När det gäller lore kommer Conan inte ens i närheten av den av Warcraft fast det gör väldigt få, när det gäller gameplay det får jag se när min polare köper spelet

Medlem

Warcrafts lore är ju död iochmed WoW dock.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jösses jag kan bara inte bärga mig. Som gammalt Conan fan ser framtiden ljus ut men jag blir även glad över att få jag äntligen kan lämna alla barnsliga 12 åringarna i WoW.

Är så innerligt trött på att få höra "noob,nub,nabb" etc etc av någon som inte ens var där för 15-20 år sedan när rollspel spelades med papper penna och tärning

Håller med dig, ska bli trevligt att slippa höra ordet noob hela tiden :).


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av plastviktor:

Ps. När det gäller lore kommer Conan inte ens i närheten av den av Warcraft fast det gör väldigt få, när det gäller gameplay det får jag se när min polare köper spelet

Eh? va?
Det har ju hänt saker i Hyboria i flera decennier längre än vad det hänt saker i Warcraft universumet.

Inaktiv
Skrivet av plastviktor:

Ps. När det gäller lore kommer Conan inte ens i närheten av den av Warcraft fast det gör väldigt få, när det gäller gameplay det får jag se när min polare köper spelet

Själv skulle jag vilja påstå att den lore AoC och FunCom har att luta sig mot vida överstiger den Blizzard skapat kring Warcraft. Av ditt uttalande att dömma får jag helt klart känslan att du inte känner till R.E. Howard, mannen som skapade vår kära barbar för cirka vad?..80 år sedan? Med Hyperborea och allt vad den världen innehåller.

Exakt hur mycket utav detta FunCom kommer ta tillvara på i AoC återstår att se men att överträffa WoW i fråga om respekt för lore kräver ju inte överdrivet stor insats precis


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

Lika troligt som att det skulle komma en CS dödare...


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Knappast en WoW-dödare men säkert ett skoj spel.. hurvida ni föregånende postare tror ni slipper 14isar är för mig en gåta, bara namnet på detta spel kommer göra att en hel horde av fjortisar kommer spela det.. tro inte detta blir nått mature spel.. Testa vanguard isf.

Nä, 14isarna får vi dras med hurvida vi vill eller ej. Dom kanske borde fixa Mature servers? 22+?

Medlem
Skrivet av eCore:

Nä, 14isarna får vi dras med hurvida vi vill eller ej. Dom kanske borde fixa Mature servers? 22+?

Noobs Aldrig riktigt fattat vad problemet är att det är en och annan fjortis som spelar, knappast så att man måste spela med dom. Gör om gör rätt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av MaXMC:

Eh? va?
Det har ju hänt saker i Hyboria i flera decennier längre än vad det hänt saker i Warcraft universumet.

Det faktum att du hänvisar till kvantité för att bevisa hur mkt bättre hyboria är än azeroth känns lite felaktigt. Sen att du verkar ha missat att det finns lore utanför wc1/2/3 & Wow gör att du kan säga att conan har haft lore under längre tid.

www.wowwiki.com/lore för mer info

[quote=disgustling]

Självklart tycker vi olika hurvida vems spel har bäst lore jag säger bara det jag tycker =).
Jag har dock läst en conan bok då jag råkar ha en bok kallad "The Phoenix on the Sword" som jag fick tag med när jag köpte en samling H. P. Lovecrafts böcker och även om den höll en viss kvalite tyckte jag den inte var särskilt givande.

Anser att historien om Deathwings/Neltharions transformation eller historien om "The horde" har mycket mer djup än Conan

Medlem
Skrivet av plastviktor:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jösses jag kan bara inte bärga mig. Som gammalt Conan fan ser framtiden ljus ut men jag blir även glad över att få jag äntligen kan lämna alla barnsliga 12 åringarna i WoW.

Är så innerligt trött på att få höra "noob,nub,nabb" etc etc av någon som inte ens var där för 15-20 år sedan när rollspel spelades med papper penna och tärning

Nä måste verkligen vara fruktansvärt att vara dig, att vara ensam på topp överlägsen alla andra och helt enkelt vifta bort alla under 25-30 helt enkelt för att de inte hade möjligheten att som du säger "vara där 15-20 år sedan". (Obs ironi)

Jag själv 18 var ej där för 15-20 år sedan, men gör det mig en mindre värd mmorpg spelare, jag vet inte.
Men du å stora gud och ledare kan du inte ge mig ett bevis på hur liten jag är.

Ps. När det gäller lore kommer Conan inte ens i närheten av den av Warcraft fast det gör väldigt få, när det gäller gameplay det får jag se när min polare köper spelet

Den attityden du uppvisar som han åsyftar, för övrigt.


signatur

1338 - One Step Above

QRT
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jösses jag kan bara inte bärga mig. Som gammalt Conan fan ser framtiden ljus ut men jag blir även glad över att få jag äntligen kan lämna alla barnsliga 12 åringarna i WoW.

Är så innerligt trött på att få höra "noob,nub,nabb" etc etc av någon som inte ens var där för 15-20 år sedan när rollspel spelades med papper penna och tärning

Håller med dig.. även om jag inte var med för 15-20 år sen (har dock spelat rollspel när jag var yngre). Dessa skitungar i wow är riktigt jobbiga. :evil:

Skrivet av plastviktor:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jösses jag kan bara inte bärga mig. Som gammalt Conan fan ser framtiden ljus ut men jag blir även glad över att få jag äntligen kan lämna alla barnsliga 12 åringarna i WoW.

Är så innerligt trött på att få höra "noob,nub,nabb" etc etc av någon som inte ens var där för 15-20 år sedan när rollspel spelades med papper penna och tärning

Nä måste verkligen vara fruktansvärt att vara dig, att vara ensam på topp överlägsen alla andra och helt enkelt vifta bort alla under 25-30 helt enkelt för att de inte hade möjligheten att som du säger "vara där 15-20 år sedan". (Obs ironi)

Jag själv 18 var ej där för 15-20 år sedan, men gör det mig en mindre värd mmorpg spelare, jag vet inte.
Men du å stora gud och ledare kan du inte ge mig ett bevis på hur liten jag är.

Ps. När det gäller lore kommer Conan inte ens i närheten av den av Warcraft fast det gör väldigt få, när det gäller gameplay det får jag se när min polare köper spelet

Det är exakt sådant löjligt snack jag för övrigt är trött på att höra ledsen om du tog åt dig med vad jag sade.

Och jo Conan Lore och Hyborian lore plus "time before cataclysm lore" är avsevärt mycket större än Warcrafts. Försök inte ens jämföra!

Kan förövrigt påpeka att jag har varit fan av både Warcraft och Conan sen man var väldigt liten. Warcraft sen "orcs and humans" och Conan sedan min farbror gav mig gamla böcker och tidningar när jag var liten!


signatur
Skrivet av eCore:

Knappast en WoW-dödare men säkert ett skoj spel.. hurvida ni föregånende postare tror ni slipper 14isar är för mig en gåta, bara namnet på detta spel kommer göra att en hel horde av fjortisar kommer spela det.. tro inte detta blir nått mature spel.. Testa vanguard isf.

Nä, 14isarna får vi dras med hurvida vi vill eller ej. Dom kanske borde fixa Mature servers? 22+?

Jo du har ju förmodligen rätt där


signatur

Det jag inte gillar med Blizzard är att de gillar att rippa allt möjligt och göra till sitt eget. Deras orcher har inte en chans i helvetet emot Games Workshops

Och ja, till den lite längre upp som inte trodde att det här skulle bli vuxet, läs på lite mer om spelet istället för att spekulera vilt baserat på den underbara men barnsliga Arnold-rullen från början av 80-talet

Edit: Som vanligt hetsar jag upp mig över något och går off-topic. Jag ser fram emot det här MMORPG:et av ett antal olika skäl, tex. för att klassystemet, världen och kontrollsystemet verkar intressant

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

Lika troligt som att det skulle komma en CS dödare...

CS är dött för längesen. Finns dock ett antal zombies som fortfarande sitter och spelar ^^

*Iofs dog CS en naturlig död vid hög ålder ;P
Och sen så lever det ju vidare i form av sin egen avkomma: CS:Source, men men

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jösses jag kan bara inte bärga mig. Som gammalt Conan fan ser framtiden ljus ut men jag blir även glad över att få jag äntligen kan lämna alla barnsliga 12 åringarna i WoW.

Är så innerligt trött på att få höra "noob,nub,nabb" etc etc av någon som inte ens var där för 15-20 år sedan när rollspel spelades med papper penna och tärning

Tror tyvärr vi inte slipper småkidsen :), men man kan ju alltid önska ^^


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av RostarN:
Skrivet av Naraccas:

Lika troligt som att det skulle komma en CS dödare...

CS är dött för längesen. Finns dock några zombies som fortfarande sitter och spelar ^^

Mm, som mina klasskamrater. En har till och med slutat spela WoW för att börja spela CS igen. ATT DET INTE VILL DÖ! :evil:

Men som jag brukar säga om andra kommande MMO:s, upp till bevis.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

CS dog för länge sen, de vi behöver nu är en WoW-dödare och jag tror Conan kan vara mannen för jobbet

Medlem

Om combatsystemet fungerar som det är tänkt tror jag AoC kommer att bli det bästa mmo't på marknaden, men som sagt, det står eller faller med combat systemet.

Sen finns det ju klart massa andra intressanta saker som Bar Brawling etc Fullast Vinner!

Medlem
Skrivet av Mahone:

CS dog för länge sen, de vi behöver nu är en WoW-dödare och jag tror Conan kan vara mannen för jobbet

Haha... CS dog efter Beta 3 då alla kidds dök upp.

Medlem

CS är långt ifrån dött


signatur

tjenare!

Medlem

Joo det är dött sen flera år för mig, kom inte med annat skräp


signatur

Retro.

Medlem

Kommer ju lätt att testa det alltid gillat conan och skulel vara kul att spela nått annat än WoW. Sen ni som pratar om lore så har stort sett alla snott sina ider från nånting tex jag inte minns helt fel så sa blizzard för länge sen att dom fick inspiration till warcraft från warhammer...

Skrivet av Eragord:

Kommer ju lätt att testa det alltid gillat conan och skulel vara kul att spela nått annat än WoW. Sen ni som pratar om lore så har stort sett alla snott sina ider från nånting tex jag inte minns helt fel så sa blizzard för länge sen att dom fick inspiration till warcraft från warhammer...

Exakt, de flesta rollspel kommer från warhammer och dungeons & dragons "tärnings spel"


signatur
Medlem

Apropå det, när fasen ska vi få se ett MMORPG baserat på 40k?


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem

Warcrafts lore? Jag tror jag dör...

De petar in "nya" saker hela tiden, men saken är att det stämmer inte överrens om hur det en gång var, så de ersätter allså för att få in "nya" raser, och personer (inte för att detta alltid är något dåligt). När WC2 släpptes var det som bäst, men den blir bara värre och värre...

Att ett folk som High Elves helt plötsligt skulle göra ologiska beslut, som går emot allting i stort sätt:
Varför skulle de "byta" språk bara för att de "blir" Blood Elves; Varför gå med Horde? etc.
Sen får vi inte glömma Undead rasen, då menar jag självklart den man kan spela som i WoW. Jag bara skakar på huvudet.
It DOES NOT make sense!
Att historien är så knasig går bara att beskriva på ett sätt egentligen;
De har baserat historien på spelet, och inte spelet på historien.

Vill även bara påpeka att detta inte behöver betyda att det någon gång i framtiden inte kan bli bra. Om man bortser från vissa händelser som skett tidigare i deras "tidigare" historia, så kan det faktiskt bli något av det hela. Men det är väl föga troligt så som de ändrat på den fram tills nu.

Ur en rollspelares perspektiv kan jag förstå att detta är våldtäckt.

edit: blev små fel med styckindelning, stavfel etc. Pillade lite med det.

Medlem
Medlem
Skrivet av Golvis:

Joo det är dött sen flera år för mig, kom inte med annat skräp

För dig är det säkert helt sjukt dött men annars kan jag lova dig att CS inte är dött


signatur

tjenare!

12
Skriv svar