Vanguard: Saga of Heroes

Robot
Vanguard: Saga of Heroes

Blizzard är med sitt World of Warcraft är utan tvekan störst i den massiva onlinevärlden. Då och då dyker det upp intressanta konkurrenter som slåss om mmorpg-herraväldet och våra pengar.


Medlem
Vanguard - en WoW-dräpare?

Äckligt likt interface.

Medlem

Spelade under betan, fanns mycket kvar att önska och det känns just nu som att betala för en ny-gammal beta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Undrar vart dom fick interfacet ifrån?

Medlem

Såja, såja. Nu kan ni inte hävda att WoW:s interface är helt orginellt och unikt...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Spelade under betan, fanns mycket kvar att önska och det känns just nu som att betala för en ny-gammal beta.

w0rd duude!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Inte för att jag gillar gilla vanguard direkt men sitta o whina om att interfacet är likt wows är ju bara blä.

För min del får alla mmo köra samma interface som wow mer flexibelt och bra interface i ett spel får man leta efter.

jag brukar säga gillar man eq2 så gillar man vanguard.

jag tror inte det är en wow dräpare att det får samma antal subscriber däremot kan det få en substantiell subscriber bas om fansen gillar spelet riktigt ordentligt.

Ett interface är vad som får ett spel o falla imo, är det dåligt spelar det ingen roll hur bra spelet är förövrigt jag spelar det oavsett då.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har kört en trialperiod nu och har fastnat för det rejält. Det innehåller mycket av det bästa från EQ2, men med mer inlevelse och atmosfär. Musiken är snorigt bra och man blir glad utav alla detaljer man stöter på i spelet.
Jag tror inte heller detta är någon WoW-dräpare vad gäller antalet spelare, men jag tror att detta är det bästa på marknaden för oss som inte trivs i Azeroth.

Medlem

Köpte mig en 10dagars trial och testade när jag hade en liten wow-svacka. Måste säga att det enda Vanguard lyckades med var att ge mig insikten att ska jag spela mmo är jag fast i wow, finns inget som mäter sig.

Detta intryck är endast baserat på ca 10 timmars spelande, vilket i sig är löjligt lite för ett spel i genren, jag vet om det, men jag får allergiska utslag på hjärnbalken av spel med såhär pass tråkig grafik. Diplomacy var inget jag han testa på (inte crafting heller för den delen men det är inte så nytt) det verkade som en rolig ide och har nog potential att fånga en drös med spelare. Troligtvis en förhållandevis mogen spelarskara också, vilket i sig måste ses som väldigt positivt i mmorpg-världen.

Med andra ord kan jag inte förstå hur Granström kan höja grafiken för detta spel till skyarna, men många verkar uppskatta denna genre inom grafik, mer realistiskt inflytande till kostnaden av det estetiska. ie wow vs vanguard, final fantasy vs oblivion etc.

Som spel fanns det inte mycket nytt att hämta, men ska heller inte klaga då jag tröttnade för fort och erhöll mig inte någon bredare insikt på ämnet mer än att det kändes som en seg variant av wow, så som mmorpgs spelades innan blizzard gjorde entre.

Det som skulle få mig att spela vanguard vore om jag blev indragen socialt, jag skulle tippa på att Vanguard med tiden kommer odla en bra community vilket i sig kan vara en bra anledning nog. Vilket i sig är en ren spekulation och jag antar detta enbart på att det är lite elakare och lite djupare en t ex wow,

Skribent
Skrivet av foock:

... men jag får allergiska utslag på hjärnbalken av spel med såhär pass tråkig grafik...

...Med andra ord kan jag inte förstå hur Granström kan höja grafiken för detta spel till skyarna, men många verkar uppskatta denna genre inom grafik, mer realistiskt inflytande till kostnaden av det estetiska.

Smaken som baken...

Personligen avskyr jag den hemska karaktärsdesignen och de pluttinuttiga landskapen i WoW

Medlem

Det jag slogs av var hur otroligt likt interfacet det är wows, wows är inte unikt, men detta är löjligt


signatur

Retro.

Medlem

Jag tycker inte heller om stilen på grafiken i WoW. Jag måste hålla med om att de flesta screenshots från Vanguard inte övertlar en tvivlare, man måste uppleva grafiken själv.
Jag startade på kontinenten Kojan, det är otroligt fridsamt och vackert att springa genom gräset och se träden sakta vajja i vinden.

Medlem

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=40440

You sir! Are showing youre buttocks...


signatur

Nämen!

Medlem

Jag körde VG i 10 dagar och levla upp till 16......

Men nu efter 3 månader från WoW köpte jag BC i förra veckan och OJJ va mycke bättre WoW är äm VG. Finns bara 1 positiv sak med VG "högre medelålder"

Medlem

Ärligt talat så tycker jag inte grafiken är bra över huvud taget, den är så stel och tråkig, ingen artistisk känsla imo, precis som Everquest 2 och Gothic 3.

Kommer ihåg från everuqest att animationerna var stela och livlösa och om man kollar grafiskt sett kör dom antagligen samma grafikmotor så antar att detta är väldigt likt.

Men jag har ju inte spelat det själv så ska inte säga för mycket.

Hoppas ni har skoj som lirar det och hoppas det inte blir som med StarWars galaxies.

Medlem

Den dagen en trailversion kommer av spelet kan jag tänka mig att testa de. Annars håller jag mig till WoW.

Medlem
Citat:

Vanguard: Saga of Heroes är en av dessa möjliga konkurrenter. Ansvariga utvecklare för denna titel är gamla veteraner inom området, Steve McQuaid och Jeff Butler.

Heter han inte Brad McQuaid?
För övrigt håller jag med i recensionen, Spelet släpptes minst 6 månader för tidigt och är fullt med buggar och fel. Tror nog att om man återvänder om ca 1 år kommer det här vara ett toppenspel. Förutsatt att det fortfarande finns kvar dvs.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Ett spel som är som EverQuest när det gäller solo content kan ALDRIG bli lika stort som WoW (Speciellt när det så buggigt som det är nu, med Memleaks o dyl...)

Skribent
Skrivet av Sito:
Citat:

Vanguard: Saga of Heroes är en av dessa möjliga konkurrenter. Ansvariga utvecklare för denna titel är gamla veteraner inom området, Steve McQuaid och Jeff Butler.

Heter han inte Brad McQuaid?
För övrigt håller jag med i recensionen, Spelet släpptes minst 6 månader för tidigt och är fullt med buggar och fel. Tror nog att om man återvänder om ca 1 år kommer det här vara ett toppenspel. Förutsatt att det fortfarande finns kvar dvs.

Steve, Brad, sak samma.

Visst är det så, tack för det

Medlem

You can't do that yet.
You can't do that yet.
You can't do that yet.

I lol'd

Medlem

lite väl mycket buggar och sådant verkar det som. iaf om man läser alla olika resentioner.

Medlem

Löjligt att dom saxxat WoW interfacet, alltså ok om det hade varit "liknande" men detta är en "kopia". Dåligt!

Sen finns det vara ett MMO, allt annat är bara försök.

Länge leve Blizzard !


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

De kan ju lika gärna döpa om spelet till: "har försökt efterlikna WoW så mycket det bara går för vi har inga egna idéer, men vi misslyckades rejält." Aldrig att detta blir en "WoW-dräpare"!


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Flakmonkey
Skrivet av Metric:

De kan ju lika gärna döpa om spelet till: "har försökt efterlikna WoW så mycket det bara går för vi har inga egna idéer, men vi misslyckades rejält." Aldrig att detta blir en "WoW-dräpare"!

Kan inte blizzard då döpa om WoW till: "Vi har snott allt från böcker, spel och filmer. Varför komma på någonting själva när vi kan ta det som andra gjort och bland ihop det till en god soppa?"?

Förstår inte det här föraktet mot att folk "snor" saker från andra spel... speciellt att folk gör det mot blizzards spel då hela deras affärsidé numera är att ta det som andra gjort och putsa det så att "alla" kan gilla det...

Medlem

WoW har tagit allt bra från andra MMO's, och satt ihop ett medelmåttigt MMO med puttenuttig grafik. Visst, de kopierade i princips WoW's interface rakt av, men WoW har tagit så mycket saker från EQ, EQ2, DaoC mfl, så att det är löjligt.
Och buggar.. Klaga inte på att vanguard är buggigt! WoW var också buggigt när det släpptes, precis som alla andra MMO's. (Vanguard Kan dock vara lite buggigare, erkänner jag)

Om ni nu avskyr vanguard så mycket, så tycker jag att ni borde undvika det helt enkelt, och lämna det till oss MMO'are som inte får mardrömmar av lite blod och realistisk grafik.

VanGuard är ett underbart spel om man orkar sätta sig in i det, och jag längtar tills jag kommer till en stad vid vattnet, så att jag får se hur båtarna ser ut. Sen så längtar jag tills de sätter in Ship-to-ship striderna i spelet

Medlem
Skrivet av Tony:

Har kört en trialperiod nu och har fastnat för det rejält. Det innehåller mycket av det bästa från EQ2, men med mer inlevelse och atmosfär. Musiken är snorigt bra och man blir glad utav alla detaljer man stöter på i spelet.
Jag tror inte heller detta är någon WoW-dräpare vad gäller antalet spelare, men jag tror att detta är det bästa på marknaden för oss som inte trivs i Azeroth.

vart köper man 10 dagars trail? funderar på att testa.

Inaktiv

Ni behöver inte vara oroliga för att ni har spenderat 97% av er tid de senaste åren, för att spela ett spel som ingen vet vad det är om 5 år..
Vi visste hela tiden att den dagen kommer.. Då kommer frågan, vad var egentligen poängen med wow?
Spelar man det som man tycker är roligt, så bryr man sig inte så mycket vad andra trycker
Snacka om "plagierat interface" och sånt är bara löjligt när WOW näms i samma mening.


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Nosnos: Ok du må ha rätt. Men när interfacet är så pass påtagligt likt som det i WoW kan man börja fundera vad de är ute efter..?


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Flakmonkey
Skrivet av Metric:

Forummoderator: Ok du må ha rätt. Men när interfacet är så pass påtagligt likt som det i WoW kan man börja fundera vad de är ute efter..?

Att de inte vill återuppfinna hjulet skulle jag tro... WoWs interface fungerar ju bra, så varför inte "sno" det? Jag menar det är väl inte värre än att "sno" alla raser, yrken, etc från andra spel...

Medlem
Skrivet av Oneone:

vart köper man 10 dagars trail? funderar på att testa.

Trail? Eller kanske du menar trial?

Personligen tyckte jag detta var (trotts dess buggar) 100ggr bättre än wow. Och varför är det så gnälligt så fårt den minsta pixel påminner om ett annat spel? Visst, hela interfaced - men om det stör så mycket så tar ner ett annat skin finns många bra att ladda ner.
Jag köpte detta spelet till mig och min sambo och vi tycker det är kanon - bästa mmorpg efter dark age of camelot (och Minröj online iofs också)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar