Unreal Tournament 3 moddbart även på konsol
Hoppas det får till det till 360 också, men låter trevligt att modskapare kan få en summa för sina modar på PS3 iaf...
Borde ju vara enklare på 360 än PS3an va?
Fan va gött, bra gjort Epic igen hoppas andra följer med.
Problemet är ju att Microsoft styr Xbox Live med järnhand, de måste godkänna allt som händer där... till PS3 är det mer PC-likt och en utvecklare sätter upp sina egna onlinetjänster å liknande... både positivt och negativt...
Joo tänkte bara att 360n är ju mer lik PCn än PS3an är lik PCn så moddare borde enklare känna igen sig etc.
Missade det där med Xbox live, förklarade saken.
...Men eftersom moddning oftast enbart innebär skapandet av nytt content och scripting i spelmotorns egna verktyg så skiljer sig det inte från plattform till plattform.
mm men det är ändå spel...
Jo, men moddning innebär inte samma svårigheter som spelutveckling, och därför behöver det inte vara någon direkt skillnad mellan att göra mods till PC, 360 eller PS3...
Precis, inte samma svårigheter, men däremot större svårigheter eftersom man ofta inte har tillgång till samma verktyg och expertis som utvecklarna av motorn har.
Annars skulle jag nog vilja påstå att moddare är precis lika mycket spelutvecklare som t.ex. grabbarna på Relic, eller Raven, som använder en tredjepartsmotor och modifierer den efter behov, och göra nytt innehåll
Största skillnaden är erfarenhet, och att de inte får betalt för mödan.
Moddning till UT3 kommer ske precis som till UT2004, genom UnrealScripts alltså kommer det inte vara svårare till någon specifik konsol...det svåra blir att det behövs olika installationsprogram, vilket kan vara svårt till konsolerna om inte Sony och Microsoft hjälper till.
Det är iaf så jag har fattat det hela ^^
"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."