Unreal Tournament 3 moddbart även på konsol

Robot
Unreal Tournament 3 moddbart även på konsol
Medlem
Unreal Tournament 3 moddbart även på konsol

Epic är väldigt bra på att ge support


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Yess Riktigt nice !

Medlem

WHATWHATWHAT?

Medlem
Inaktiv
Medlem

Gott. Inte för att jag har konsol, men för att det finns utvecklare som vill och kan göra ngt kreativt. Bra jobbat


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Flakmonkey

Hoppas det får till det till 360 också, men låter trevligt att modskapare kan få en summa för sina modar på PS3 iaf...

Medlem

Go Epic, you can do it!!!!!! Härligt med moddsupport till konsoll.

Inaktiv

Borde ju vara enklare på 360 än PS3an va?

Fan va gött, bra gjort Epic igen hoppas andra följer med.

Medlem

Ja hur utökar man spelmarknaden mer om inte på det här viset.

Skrivet av Dogge:

Borde ju vara enklare på 360 än PS3an va?

Fan va gött, bra gjort Epic igen hoppas andra följer med.

Varför det? Moddning är inte spelutveckling...

Flakmonkey
Skrivet av Dogge:

Borde ju vara enklare på 360 än PS3an va?

Fan va gött, bra gjort Epic igen hoppas andra följer med.

Problemet är ju att Microsoft styr Xbox Live med järnhand, de måste godkänna allt som händer där... till PS3 är det mer PC-likt och en utvecklare sätter upp sina egna onlinetjänster å liknande... både positivt och negativt...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Moddning är inte spelutveckling...

Vad är mods om inte spel? :S

Medlem

Mods e en ombyggnad av spelen då det kallas "total conversion"

Mods, kan även vara omskinna vapnen, nya banor, ljud etc...

Helt enkelt, en "MOD"ifiering av original spelet. Oftast gjort av spelare.


signatur

Nämen!

Medlem

mm men det är ändå spel...

Skrivet av Nic2:

mm men det är ändå spel...

Jo, men moddning innebär inte samma svårigheter som spelutveckling, och därför behöver det inte vara någon direkt skillnad mellan att göra mods till PC, 360 eller PS3...

Inaktiv

Joo tänkte bara att 360n är ju mer lik PCn än PS3an är lik PCn så moddare borde enklare känna igen sig etc.

Missade det där med Xbox live, förklarade saken.

Skrivet av Dogge:

Joo tänkte bara att 360n är ju mer lik PCn än PS3an är lik PCn så moddare borde enklare känna igen sig etc.

Missade det där med Xbox live, förklarade saken.

...Men eftersom moddning oftast enbart innebär skapandet av nytt content och scripting i spelmotorns egna verktyg så skiljer sig det inte från plattform till plattform.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Nic2:

mm men det är ändå spel...

Jo, men moddning innebär inte samma svårigheter som spelutveckling, och därför behöver det inte vara någon direkt skillnad mellan att göra mods till PC, 360 eller PS3...

Precis, inte samma svårigheter, men däremot större svårigheter eftersom man ofta inte har tillgång till samma verktyg och expertis som utvecklarna av motorn har.

Annars skulle jag nog vilja påstå att moddare är precis lika mycket spelutvecklare som t.ex. grabbarna på Relic, eller Raven, som använder en tredjepartsmotor och modifierer den efter behov, och göra nytt innehåll

Största skillnaden är erfarenhet, och att de inte får betalt för mödan.

Medlem

Moddning till UT3 kommer ske precis som till UT2004, genom UnrealScripts alltså kommer det inte vara svårare till någon specifik konsol...det svåra blir att det behövs olika installationsprogram, vilket kan vara svårt till konsolerna om inte Sony och Microsoft hjälper till.

Det är iaf så jag har fattat det hela ^^


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

1
Skriv svar