Electronic Arts historia

Robot
Medlem
Electronic Arts historia

"Hawkins also wanted to properly credit and compensate the talent that produced games..."

Typ han själv, eller?

Inaktiv

25 years of EVIL!

Medlem

Kudos till de som starta något och lyckas.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av FZ:

Hans vision gick också rakt emot mot vad många anser om EA idag - ett företag som köper upp utvecklare för att suga ut all kreativitet i jakt på snabba pengar.

Anser å anser, skulle väl nästan kunna kalla det fakta?

Medlem

EA släppte ju riktiga guldkorn under 80 och början av 90-talet. Och inte bara spel, utan kreativa program så som Deluxe Paint och Deluxe Music osv.

Synd bara att den årliga sportutgivningen tog fart. Kanske fel av mig att gnälla på det, men det känns som om det är en av de stora anledningarna om varför EA utvecklades åt fel håll. Fast å andra sidan så har de ju tjänat bra mycket pengar på det, så från en företagssyn så har de gjort helt rätt. Uppenbarligen så finns det många människor som inte har något emot att köpa samma spel varenda år.

Medlem

VHEA!*

*Våga hata Electronic Arts!

( Hoppas jag inte gör någon upprörd ;D )


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Inaktiv

"Efter att ha blivit rik på Apples snabba framgång"
Vad syftar ni på?
EA tjänar fett med stålar. Då gör dom säkert bra spel också som uppskattas av spelarna.
EA sports. Its in the game.

Inaktiv
Skrivet av Therradon:

Då gör dom säkert bra spel också som uppskattas av spelarna.

... Jag vet inte vad jag ska säga.

Medlem

Fan, jag läste fel från början och blev så jävla glad.

"Electronic Arts ÄR historia"

...önsketänkande...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Metric:

VHEA!*

*Våga hata Electronic Arts!

( Hoppas jag inte gör någon upprörd ;D )

Hehe, borde snarare vara våga älska EA då alla tycks hata dem av olika anledningar.

Medlem

Jag tänker både en och två ggr innan jag köper ngt som det står EA på.

Ser fram emot The Sims 2: Game Developers där man skall bli landets bästa utgivare där man säljer en massa miniexpansioner till överpris.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Sämst presenterade nyheten någonsin här eller? Borde inte den som presenterar nyheterna iaf låtsas vara neutral?

Jag går direkt emot utalandet om att EA köper andra företag för att göra "snabba pengar", det går ju helt emot sig själv att säga så. Snabba pengar gör man via day-trading eller typ om man vinner på keno.

Jag bryr mig inte om det står EA på ett spel jag köper, jag bryr mig om vad det är för spel, det är flera EA spel jag planerar köpa. Det är knappast bara EA som släpper spel för snabbt, köper andra utvecklare etc, skillnaden är bara att EA är störst, därför gör de det mest.

Folk kommer ju köpa Crysis, det kommer ju stå EA på det - då är det ingen som klagar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Med tanke på hur många (få) andra spelföretag som existerat i 25 år så måste de gjort något rätt.

Jag blir nästan lite förvånad när jag inser hur många av mina gamla favoritspel de publicerat. Archon, Bard's Tale, Populous, Wasteland, M.U.L.E, FA-18 Interceptor, Neuromancer, Battlefield, Racing Destruction Set med flera. Tyvärr släpper de inte lika många godbitar nu som förr (men det tycker jag iofs gäller hela spelbranschen).

Flakmonkey
Skrivet av Margy:

Med tanke på hur många (få) andra spelföretag som existerat i 25 år så måste de gjort något rätt.

Jag blir nästan lite förvånad när jag inser hur många av mina gamla favoritspel de publicerat. Archon, Bard's Tale, Populous, Wasteland, M.U.L.E, FA-18 Interceptor, Neuromancer, Battlefield, Racing Destruction Set med flera. Tyvärr släpper de inte lika många godbitar nu som förr (men det tycker jag iofs gäller hela spelbranschen).

Mjo, många glömmer att även EA har varit uppstickaren som vågade satsa på annorlunda spel. Men men, de har helt enkelt blivit för stora, då ska man tryckas ner...

Medlem

EA är för stora, de förstör den naturliga konkurransen på marknaden.

Medlem

inställningen till EA är kluven, man vet att man spelat bra spel från EA både för länge sen och inte så länge sen och nyligen, men samtidigt har man spelar riktigt bottenapp till spel och riktigt uttjatade speciellt dom senare åren.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Bazil:

25 years of EVIL!

Snarare de senaste 5 åren eller så. För 15 år sedan hade de gudastatus i mina ögon


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

EA släppte ju riktiga guldkorn under 80 och början av 90-talet. Och inte bara spel, utan kreativa program så som Deluxe Paint och Deluxe Music osv.

Synd bara att den årliga sportutgivningen tog fart. Kanske fel av mig att gnälla på det, men det känns som om det är en av de stora anledningarna om varför EA utvecklades åt fel håll. Fast å andra sidan så har de ju tjänat bra mycket pengar på det, så från en företagssyn så har de gjort helt rätt. Uppenbarligen så finns det många människor som inte har något emot att köpa samma spel varenda år.

Anledningen till att de släpps nya sportspel årligen är pga klubbflyttningar och bättre grafik och fysik. FIFA 07 har enligt mig ingenting gemensamt med föregångarna, bollen har t.ex. fått ett riktigt liv. Madden 07 har också fått stora förändringar jämfört med 06, nu kontrollerar du endast din egna karaktär då du spelar, vilket är både gått och ont iofs. Tycker det är förändringar i varje utgåva, det är alltid nånting, det kanske inte är så märkvärt alla gånger dock.

25år är det inte många spelföretag som klarat sig, är bara LucasArts jag kan komma på. Grattis EA!!!

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Fan, jag läste fel från början och blev så jävla glad.

"Electronic Arts ÄR historia"

...önsketänkande...

Hahaha precis samma här ;P

Medlem
Skrivet av Mahone:

25år är det inte många spelföretag som klarat sig, är bara LucasArts jag kan komma på. Grattis EA!!!

Jag tror att EA till och med publicerade LucasArts tidiga spel (fast de hette nog Lucasfilm Games då tror jag).

Inaktiv

[quote=Mahone]

Skrivet av Kazutoyo:

25år är det inte många spelföretag som klarat sig, är bara LucasArts jag kan komma på. Grattis EA!!!

Nja, det vet vi ju inte än. Det är ju inte så många år sedan spelandet slog igenom på allvar.

Jag vill ha tillbaka bullfrog nu! Vill ha ny populous dungeon keeper ett bra theme park spel, ett bra magic carpet spel och syndicate.
Lionhead gör inte alls samma slags spel.

Desutom kommer jag ihåg eniginer från gene wars på svenska, Han sa alltid: Omedelbums!

Medlem
Skrivet av Bazil:
Skrivet av Therradon:

Då gör dom säkert bra spel också som uppskattas av spelarna.

... Jag vet inte vad jag ska säga.

Snälla, säg bara ja!


signatur

Nämen!

Inaktiv

Alla nötter som kommenterar den här tråden med tuffa slagord om hur mycket dom hatar ea får mig att tro att det inte finns någon nedre gräns för mänsklig dumhet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Sämst presenterade nyheten någonsin här eller? Borde inte den som presenterar nyheterna iaf låtsas vara neutral?

Jag går direkt emot utalandet om att EA köper andra företag för att göra "snabba pengar", det går ju helt emot sig själv att säga så. Snabba pengar gör man via day-trading eller typ om man vinner på keno.

Jag bryr mig inte om det står EA på ett spel jag köper, jag bryr mig om vad det är för spel, det är flera EA spel jag planerar köpa. Det är knappast bara EA som släpper spel för snabbt, köper andra utvecklare etc, skillnaden är bara att EA är störst, därför gör de det mest.

Folk kommer ju köpa Crysis, det kommer ju stå EA på det - då är det ingen som klagar.

Det var märkligt, jag tyckte den var hyfsat balanserad. Personligen har jag inget emot EA, de skule som få skit även om de botade cancer. De negativa åsikterna i nyheten var tänkta att avspegla vad många faktiskt tycker.


signatur
Medlem

EA gör mycket skitspel, men även endel bra spel som alla andra företag, jag gillar dock inte deras enorma monopol dom har på marknaden. Men eftersom dom existerat i 25 år måste dom gjort endel bra val framför allt :). Sen alla spel som det står EA på har EA inte gjort utan mer bara varit utgivare för det spelet.

Medlem

Jag gillade EA som fan framtill ungefär nhl2002 eller 2003 då dom helt plötsligt började försämra serien. Va sur på dom innan pga det dåliga stödet till MOHAA och den dåliga supporten som följde. Har inte köpt ett EA spel sen dess och kommer med största särkerhet aldrig göra det heller.

Medlem

synd att EA gick från bra till dåligt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Night Hawk: Precis! De hade kunnat producera bra, fantasifulla, underbara, fantasktiska, beundransvärda och magiska spel.
Istället gick EA på linjen: Massproducera spel oavsett hur dåliga eller oklara de än är. Men framför allt så gör de spel utan den minsta gnutta kärlek, och det märks!

Jag har slutat räkna hur många spel som jag slängt i soptunnan eller sålt iväg för en femtilapp som kommer ifrån EA. Men sedan hösten -05 bojkottar jag dem, och köper inte en pinal från dem. Kan uppfattas som fjantigt, men ack så viktigt för mig.

Sen det faktum att EA köper upp små spelföretag som skulle kunna ha en lysande framtid och släppa många bra spel. Men när EA står där och viftar med en gigantisk summa pengar så kan jag förstå de små spelföretagen som tyvärr säljer sig själva allt för lätt.

Undrar hur spelvärlden hade sett ut, utan EA på marknaden?!
En sak är då säker: Det hade inte funnits lika många patchar eller oklara spel på marknaden.


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

12
Skriv svar