Virtual Console utökas med fyra titlar

Medlem
Virtual Console utökas med fyra titlar

R-Type III: The Third Lightning... Nostalgi:heart:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

alla spel dom vet är bra kostar bara liiiiite mer än vanligt


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Kirby's Adventure är ju ett av de bästa spelen till NES.

Medlem

NES (500 Wii Points)
Excitebike
Kirby's Adventure

Grymma spel


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Känns som jag måste skaffa internet till min wii snart... KIRBY :D.

Man måste ha classic controller för virtual console spelen va?

Biblioteket växer. Keep it up!

(*Väntar på F3D som kommer in och skriker om Nintendos originalitet, eller rättare sagt bristen på den.*)

Medlem
Skrivet av forzo:

Känns som jag måste skaffa internet till min wii snart... KIRBY :D.

Man måste ha classic controller för virtual console spelen va?

Eller en Gamecube-kontroller, funkar inte till alla VC-spel, men nästan.

Inaktiv
Skrivet av forzo:

Känns som jag måste skaffa internet till min wii snart... KIRBY :D.

Man måste ha classic controller för virtual console spelen va?

Bara för SNES och N64.

Men då de flesta bra spelen finns på dessa två plattformar (speciellt SNES) är ett inköp av en classic-kontroll att föredra.

Medlem

Ok då får det bli att skaffa en sån snart då :). Tack för svaren

Nintendo snålar som fan på kontrollbiten, tyvärr. Varför kan man inte spela GC-spel med Classic Controller, när den har alla nödvändiga knappar? Sedan att man måste koppla in en vanlig kontroll i den förstår jag, men jag skulle gärna se en trådlös modell komma också någon gång. Annars är den bra.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

(*Väntar på F3D som kommer in och skriker om Nintendos originalitet, eller rättare sagt bristen på den.*)

MARIO!!!

:down::$

Medlem

ska de släppa några nya spel ? eller kör de bara på gamla klassiker ?

Inaktiv
Skrivet av skalmania:

ska de släppa några nya spel ? eller kör de bara på gamla klassiker ?

Göra nya NES-spel? det skulle jag inte tro...

NES (800 Wii Points)
R-Type III: The Third Lightning

Ska väl ändå stå SNES istället för NES?
Jag hoppas då på fler N64-spel, Majora's Mask speciellt

Inaktiv

Håller med dig Explosivo..... hoppas

Medlem

Köpa Wii för massa pengar och sen spela Virtual Console alltså. Ska man skratta eller gråta? :evil:

Medlem
Skrivet av Explosivo:
Skrivet av skalmania:

ska de släppa några nya spel ? eller kör de bara på gamla klassiker ?

Göra nya NES-spel? det skulle jag inte tro...

NES (800 Wii Points)
R-Type III: The Third Lightning

Ska väl ändå stå SNES istället för NES?
Jag hoppas då på fler N64-spel, Majora's Mask speciellt

Är du verkligen så enveten att du tror jag menar nya snes/nes/n64 spel.

Jag pratar självklart om nya Wii spel, det är ju rent utsagt patetiskt att de slänger ut 10+år gamla spel istället för att fokusera på att göra nya spel till en NY konsoll.

Skrivet av skalmania:

Är du verkligen så enveten att du tror jag menar nya snes/nes/n64 spel.

Jag pratar självklart om nya Wii spel, det är ju rent utsagt patetiskt att de slänger ut 10+år gamla spel istället för att fokusera på att göra nya spel till en NY konsoll.

Excite Trucks släpptes i fredags. Wario Ware: Smooth Moves för en månad sedan. Var det några fler hundra procent ogrundade kommentarer du hade eller?

Medlem

Ibland undrar man ju vad folk tänker när dem säger saker som:

"Jag pratar självklart om nya Wii spel, det är ju rent utsagt patetiskt att de slänger ut 10+år gamla spel istället för att fokusera på att göra nya spel till en NY konsoll."

En av de stora sakerna med Wii var just möjligheten att köpa äldre spel online. Dessutom är det knappast deras spelutvecklare som sitter och fixar detta utan det är annat folk. Dessa spelen är inget de slänger ut bara för att det ska se ut som dem släpper spel. Tänk efter...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Februari var ju en ganska "slow" månad vad gäller Wii-spel tycker jag. Å andra sidan kom schyssta VC-spel som exempelvis Super Mario World (SNES) som ju är ett måste i 100% i alla Wiis.
Har inte testat Kirby på NES själv men e litet intresserad. GameSpot (som med andra sidor faktiskt recenserar även VC-spel) gav det hyfsat betyg med den största nackdelen att det är kort och relativt enkelt.
Vidare har det väl sagts att det kommer att släppas exklusiva VC-titlar också, med andra ord inte enbart portningar. Har inte källan i huvudet, men det har säkert någon annan.

Det är lite roligt med mängden troll och Wii-bashers som hela tiden dyker på Wiin om att den inte är next-gen eller revolutionerande. Är spelen roliga och bra så bryr jag mig inte om ovanstående argument. Hatar man verkligen allt som gjorts till äldre Nintendo-konsoler, Sega Megadrive etc. så förstår jag inte vitsen med att uttrycka det i varenda tråd i ämnet.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar