Metroid Prime 3 försenas?

Robot
Inaktiv
Metroid Prime 3 försenas?

Synd men bra på samma gång, då vet man att dem vill göra spelet ännu bättre.


signatur

sleeplezz

Medlem

Kom inte längre än till rubriken på nyheten innan jag ylade "Neeeein!"

Medlem

Har ändå aldrig riktigt tyckt om Metroid Prime, lirade första på Gamecube och de va en bland dom sämsta FPS spelen jag lirat på konsoll, förstår ärligt talat inte varför de är sån hysteri på detta spel, jamena de har ju inget speciellt.

Inaktiv

Uppskattade man 2D spelen kommer man nog uppskatta 3D spelen. Gillade Metroid Prime. Det är lite mycket springa hit och dit, ta den powerupen men äventryskänslan är bra och Metroid Prime är inte ett tradionellt FPS utan mer ett äventyrs FPS.

Medlem
Skrivet av Therradon:

Uppskattade man 2D spelen kommer man nog uppskatta 3D spelen. Gillade Metroid Prime. Det är lite mycket springa hit och dit, ta den powerupen men äventryskänslan är bra och Metroid Prime är inte ett tradionellt FPS utan mer ett äventyrs FPS.

Det är ju två helt olika spel enligt mig, det är som att jämföra Sonic 1 med de nyaste Sonic. Metroid 1&2 va hur bra som helst men Prime är katastrofalt dåligt.

Prime är inte ett FPS. Det ska heller inte spelas som ett, eller förväntas vara ett. Det är ett äventyrsspel, med fokus på utforskande. Inget mer. Prime 2 blev mer FPS och därför sämre än ettan (även om det fortfarande var bra), men trean verkar ta det ännu längre. Förvisso med en ny, mer FPS-anpassad kontroll, men jag är lite skeptisk.

Medlem

Ja vad ska man säga, älskade Metroid Prime 1 & 2 och ser spänt fram emot 3an. Hoppas de tar tiden til vara.

1
Skriv svar