EA lägger vantarna på 2K Games?

Robot
Medlem
EA lägger vantarna på 2K Games?

när bli coca-cola uppköpta av EA tror ni?

Medlem

LÄGG NER EA!!!


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Another one bites the dust!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

2k Games, ger inte de ut Firaxis spel? Nooooooooo!

Inaktiv

2k Games som ger ut Bioshock, så där gick det i stöpet.

Medlem

Usch, kommer Civ och de andra Sid licencerna i EAs händer så kommer de aldrig därifrån i fall inte typ alla på EA dör. That's no good man... no good. Det är klart, Sim City har ju inte direkt blivit sämmre sedan EA akviserade Maxis, så det behöver ju inte bli sämmre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FZ:

...det skulle ge dem monopol inom spelmarknaderna för amerikansk fotboll, basket, baseball och hockey.

Tur att man inte spelar amerikansk fotboll, basket, baseball eller hockey då. De spelen kommer att sjunka i kvalle efter detta. Nu kan dom bara göra två spel som spelarna måste välja mellan eller låta bli...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Detta är inte bra! EA får inte bli för stora. Jag är rädd för att kvaliten sjunkar i spelen.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem

FIRE ZE NUKEZ COMMANDER !


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

FIRE ZE NUKEZ COMMANDER !

But im le tierd...

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:
Skrivet av KlosterKatten:

FIRE ZE NUKEZ COMMANDER !

But im le tierd...

well have a nap THEN FIRE THE MISILES


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

EA hade jag alldrig sålt till dom hur dålig ekonomin än var om jag hade ägt ett spelutvecklingsbolag


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Fan vad alla ska trampa ner på EA hela tiden, blir fan galen. EA är enligt mig ett bland dom bästa bolagen i branschen, dom ger ut massa roliga spel och snart släpper dom Crysis. 2K Games får skylla sig själv som klantar sig med ekonomin, dom förtjänar att bli uppköpta.

Medlem

det enda jag har emot ea är att deras support är usel om ens existerar och de köper upp och lägger ner andra företag som har bra speltitlar å kör sönder spelen med en massa halvkassa expansioner och uppföljare


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Orsaken till att man trampar ner på EA är av olika orsaker.
För min del är det pga att dom behandlar sina anställda som skit och ger i princip obefintlig support för spelen dom släpper.

Visst släpper dom bra spel imellanåt, men begrunda på hur många dussinspel det kommer ett bra ifrån EA.

Det EA vill ha ifrån 2k games är inte anställda eller kompetens.
Dom vill ha licencerna till spelen som produceras.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

nej nej nej. inte bra för utveckligen på nått sätt

Medlem
Skrivet av krukan6:

Detta är inte bra! EA får inte bli för stora. Jag är rädd för att kvaliten sjunkar i spelen.

Ja usch det vore undregången, hatar EA:down:


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem

Go EA! Yay!

pff..


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Flakmonkey

Trist, inte för att det är EA, utan för att konkurrens alltid är något positivt

Medlem
Skrivet av Mahone:

Fan vad alla ska trampa ner på EA hela tiden, blir fan galen. EA är enligt mig ett bland dom bästa bolagen i branschen, dom ger ut massa roliga spel och snart släpper dom Crysis. 2K Games får skylla sig själv som klantar sig med ekonomin, dom förtjänar att bli uppköpta.

Ja, för det är ju verkligen dom som utvecklar Crysis


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Smart och strategist val av EA.
Företag vill tjäna pengar, så jag förstår dom.

Medlem

Vilket annat spelföretag som helst hade gjort samma sak som EA om de haft samma resurser. Företag är till för att skapa värde till ägarna.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Fan vad alla ska trampa ner på EA hela tiden, blir fan galen. EA är enligt mig ett bland dom bästa bolagen i branschen, dom ger ut massa roliga spel och snart släpper dom Crysis. 2K Games får skylla sig själv som klantar sig med ekonomin, dom förtjänar att bli uppköpta.

tycker synd om dig. Ju färre bolag ju sämre konkurans och kvalité blir det. btw. Det är CRYTEK som utvecklar spelet som TUR ÄR....

Alla spel som EA släpper nu för tiden är fullt av buggar, framskyndade och saknar spelkänsla samt behandlar sina anställda som skit och köper upp allt som går att köpas. Det är därför många avskyr EA och inget annat.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:

Fan vad alla ska trampa ner på EA hela tiden, blir fan galen. EA är enligt mig ett bland dom bästa bolagen i branschen, dom ger ut massa roliga spel och snart släpper dom Crysis. 2K Games får skylla sig själv som klantar sig med ekonomin, dom förtjänar att bli uppköpta.

tycker synd om dig. Ju färre bolag ju sämre konkurans och kvalité blir det. btw. Det är CRYTEK som utvecklar spelet som TUR ÄR....

... i partnerskap med EA.
Källa: http://pc.ign.com/articles/532/532930p1.html


signatur

You! Yes, me. Me, me, me. Me too. Hemsida

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:

Fan vad alla ska trampa ner på EA hela tiden, blir fan galen. EA är enligt mig ett bland dom bästa bolagen i branschen, dom ger ut massa roliga spel och snart släpper dom Crysis. 2K Games får skylla sig själv som klantar sig med ekonomin, dom förtjänar att bli uppköpta.

tycker synd om dig. Ju färre bolag ju sämre konkurans och kvalité blir det. btw. Det är CRYTEK som utvecklar spelet som TUR ÄR....

Alla spel som EA släpper nu för tiden är fullt av buggar, framskyndade och saknar spelkänsla samt behandlar sina anställda som skit och köper upp allt som går att köpas. Det är därför många avskyr EA och inget annat.

Det enda EA utvecklar själva är sportspel och NFS, resten står andra företag för (t.ex. Dice, Crytek och Maxis) som antingen sammarbetar eller ägs av EA, så varför ska man egentligen klanka ner på EA? Enligt mig så är det inte EA man ska höra av sig till när man har problem, de är tillverkarna själva för EA vet säkert lika mycket om spelet som du vet. Och jag har aldrig haft problem med deras support, när mitt BF2 inte funkade helt korrekt så skrev jag bara till dom också fick jag en lösning som löste problemet. Sen att dom mjölkar är väl egentligen konsumenternas fel, klart som fan att man släpper en expansion varannan månad då den kommer sälja lika bra som själva spelet, annars är man ju bara dum och ska inte driva ett spelföretag, för EAs uppgift och ALLA företags uppgift är ju att TJÄNA pengar, vilket 2K Games inte lyckats med tydligen, klart att man släpper 10 expansioner om året till The Sims då kostnaderna för att tillverka dom är minimala och intäkterna är skyhöga. Sen är ju 2K Games precis som EA en utgivare, dom tillverkar alltså inte sina egna spel (förutom sportspelen då) utan dom gör så att du får dom i handen, detta har alltså ingen direkt stor påverkan på spelmarknaden, det hade varit värre om t.ex. BioWare hade blivit uppköpta för dom tillverkar spel. Vi kommer ju ändå få spel som Bioshock och The Darkness, bara det att EAs logga kommer stå med istället för 2K Games

Medlem
Skrivet av NinZine:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:

Fan vad alla ska trampa ner på EA hela tiden, blir fan galen. EA är enligt mig ett bland dom bästa bolagen i branschen, dom ger ut massa roliga spel och snart släpper dom Crysis. 2K Games får skylla sig själv som klantar sig med ekonomin, dom förtjänar att bli uppköpta.

tycker synd om dig. Ju färre bolag ju sämre konkurans och kvalité blir det. btw. Det är CRYTEK som utvecklar spelet som TUR ÄR....

... i partnerskap med EA.
Källa: http://pc.ign.com/articles/532/532930p1.html

"together with EA's production support, marketing and sales"

Utvecklingen sköts alltså utav Crytek, inte EA

Medlem

They can take our games, but they cant take our.... oh wait they can take our freedom....theyll just buy it.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:

Fan vad alla ska trampa ner på EA hela tiden, blir fan galen. EA är enligt mig ett bland dom bästa bolagen i branschen, dom ger ut massa roliga spel och snart släpper dom Crysis. 2K Games får skylla sig själv som klantar sig med ekonomin, dom förtjänar att bli uppköpta.

tycker synd om dig. Ju färre bolag ju sämre konkurans och kvalité blir det. btw. Det är CRYTEK som utvecklar spelet som TUR ÄR....

Alla spel som EA släpper nu för tiden är fullt av buggar, framskyndade och saknar spelkänsla samt behandlar sina anställda som skit och köper upp allt som går att köpas. Det är därför många avskyr EA och inget annat.

Vi kommer ju ändå få spel som Bioshock och The Darkness, bara det att EAs logga kommer stå med istället för 2K Games

Om det nu hade varit så enkelt hade jag aldrig klankat ned på EA, men nu är det så att EA är så dumma och lägger sig i vad spelutvecklarna gör och stressar dem att nå en omöjlig deadline som resulterar i mycket dålig kvalité på slut produkten.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av NinZine:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:

Fan vad alla ska trampa ner på EA hela tiden, blir fan galen. EA är enligt mig ett bland dom bästa bolagen i branschen, dom ger ut massa roliga spel och snart släpper dom Crysis. 2K Games får skylla sig själv som klantar sig med ekonomin, dom förtjänar att bli uppköpta.

tycker synd om dig. Ju färre bolag ju sämre konkurans och kvalité blir det. btw. Det är CRYTEK som utvecklar spelet som TUR ÄR....

... i partnerskap med EA.
Källa: http://pc.ign.com/articles/532/532930p1.html

"together with EA's production support, marketing and sales"

Utvecklingen sköts alltså utav Crytek, inte EA

Att det utvecklas av Crytek är ingen nyhet men EA ger ut de, och va så säker på att om de blir dåligt så är de EA som får ta smällen och om de blir bra så blir EA osyndlig tack vare folkets syn på EA. Att spel blir buggiga och framrusade beror helt och hållet på utvecklarna och inte på EA. Utgivare sätter ett datum på när de ska vara klart sen är det upp till utvecklarna att hålla de datumet, sitter dom och slöar och spelar en massa andra spel så är de väl klart att spelet blir halvfärdigt då det släpps. Vi kan ta Splinter Cell som ett jävligt bra exempel, 1an och 3an utvecklades av Ubisoft Montreal och 2an och 4an utvecklades av Ubisoft Shanghai, alla spelen utvecklades av Ubisoft men bara 1an och 3an vart en riktig succe, så nu kanske du förstår att de beror mest på utvecklarna och inte på utgivarna. Varför EA ses som den största syndabocken i spelvärlden vet jag fan inte, finns ingen anledning att hata dom, det är ungefär lika dumt som att hata Sony för att PS3 är för dyr. Och support EA verkligen inte sämst på, Ubisoft är fan sämst på den delen, hade problem med både Splinter Cell 3 och 4 men inte fan fick jag nån hjälp, men ändå verkar folk tycka om dom mer än EA, varför? Jag tror fan att de har med The Sims att göra, att dom släpper så många expansioner som trycker ner WoW från första platsen på topplistan.

12
Skriv svar