Nya Silent Hill inte till konsol

Robot
Medlem
Nya Silent Hill inte till konsol

Arkadhallar? Det kryllar ju inte direkt av sådana utanför vissa delar av Asien nuförtiden.

Medlem

dåligt jävla fult var det också :x

Medlem

Men det här är ju bara nåt de slängt ihop lite snabbt för att tjäna lite snabba stålar i Asien.

Inaktiv

lol idioter.....silent hill till nextgen.....WTF kom igen


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Tror faktiskt att detta kan bli helt ok, har inte spelat ett enda dåligt arkad-FPS, ska väl kanske vara första Time Crisis men även de är spelbart

Medlem

House of the Dead anyone? Går ju inte direkt göra ett skräck spel ala Silent Hill för arkad hallar.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Passa era munnar...

Arkadspeladet har i Sverige dött på grund av avgifter och en dum jävla regering som hellre vill ha in kulor via statliga Jack Vegas maskiner och inget annat.

Sverige är ett jävla u-land vad gäller nöjesmaskiner och det är vår regerings fel.

Kom ihåg det glada 80'talet när man kunde pynta i en femma för en credit och få spela lite, det existerar inte idag, idag får man förlora sina pengar på Jack Vegas för ingen glädjes skull alls.

Arkad gjorde mig glad !


signatur
Medlem
Skrivet av Lith:

Passa era munnar...

Arkadspeladet har i Sverige dött på grund av avgifter och en dum jävla regering som hellre vill ha in kulor via statliga Jack Vegas maskiner och inget annat.

Sverige är ett jävla u-land vad gäller nöjesmaskiner och det är vår regerings fel.

Kom ihåg det glada 80'talet när man kunde pynta i en femma för en credit och få spela lite, det existerar inte idag, idag får man förlora sina pengar på Jack Vegas för ingen glädjes skull alls.

Arkad gjorde mig glad !

Hela världen är ett jävla u-land när det gäller nöjesmaskiner, förutom asien, eller åtminstonde Japan.

Medlem

man kan ju undra vad poängen med detta är


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Grejen med arkadspel förr var ju att de kunde erbjuda något man inte kunde få hemma. Allt eftersom konsoller och datorer blivit mer kraftfulla så har detta försprång försvunnit.

Den enda fördelen som finns nu är spel med med stora specialbyggda kabinett (t.ex musik- och bilspel). Dessa är dock så dyra att marknaden blir väldigt liten ändå.

Medlem

Dom måste fanimej skämta!:evil: Silent Hill är ett konsolspel ENDAST och så ska det förbli tycker jag!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Av bilderna att döma så gör det inte mig något att det itne kommer till console. Däremot så får jag hoppas att dom börjar utveckla ett riktigt Silent Hill snart, till PS3an!

Cash-in, spin-off. Ge oss en riktig uppföljare istället.

Medlem

Silent hill aracade style house of the dead = MJÖLK.

Medlem

Är det en uppföljare då?, det är inte bara ett så kallat Filler spel. Där spelet bara heter silent hill, men har inget med själv orginal handligen att göra.

Det hoppas jag på!

Medlem

Har bara spelat på ett arkad ställe en gång (när jag var till stockholm - gröna lund).
Jag har aldrig fatta vad poängen är med långa spel på arkad ställen.

Hur ska man lyckas klara ut ett spel som silent hill på ett arkad ställe? ska man stå där och spela i 10 timmar i sträck?

Eller är alla spel på arkad ställen förkortade så att det inte tar mer än 30 minuter att klara ut dem?

PS. Fan va jag diggade det där spelet i gröna lund när man höll i en SMG (tror jag) och kunde skjuta sönder precis ALLT i hela banan/banor


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Nej, detta kan man knappast kalla för uppföljare. Det verkar snarare som om man haft några minuter över på kafferasten när man slängt ihop detta. Det kan ju dock bli roligt men jag vill hellre se en "riktig" uppföljare.

Medlem

Arkad maskiner i Japan är intressanta. Det finns kort man kan spara sina framgångar på (Minneskort som till konsoler). Inget jag sett på arkad i Sverige eller norden för den delen.

Vilket gör att man kan spela, spara och sedan komma tebax en annan dag. Även intressant om man vill ha turneringar mot olika personer i arkaden.
Då maskinerna är ihopkopplade på arkader i japan, så erbjuder spel multiplay av olika slag. Allt från Fotboll till Virtua Fighter.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

men blä fan ska dom överge konsoller nu när 360 och ps3 kan göra sån fin grafik hade ju varit guld värt med ett next gen silen hill.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Dom måste fanimej skämta!:evil: Silent Hill är ett konsolspel ENDAST och så ska det förbli tycker jag!

Finns ett par silent hill spel på pc också.

Sen är ju detta inte en uppföljare, utan mer en spinoff dom gjort, precis som det dåliga Resident evil Dead aim var.
Silent hill 5 är fortfarande på gång vad man hört ryktes vägen och blir troligen till ps3 eller xbox360.

Medlem

Meeeeeeen


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Kleptomaniac:

Dom måste fanimej skämta!:evil: Silent Hill är ett konsolspel ENDAST och så ska det förbli tycker jag!

Finns ett par silent hill spel på pc också.

Sen är ju detta inte en uppföljare, utan mer en spinoff dom gjort, precis som det dåliga Resident evil Dead aim var.
Silent hill 5 är fortfarande på gång vad man hört ryktes vägen och blir troligen till ps3 eller xbox360.

Så sant, men det enda spelet som verkligen var bra till pc var 2:an. I tredje delen började det gå utför när det gällde styrning och vid fjärde delen så var botten nådd, imo.

Skrivet av Lith:

Passa era munnar...

Arkadspeladet har i Sverige dött på grund av avgifter och en dum jävla regering som hellre vill ha in kulor via statliga Jack Vegas maskiner och inget annat.

Sverige är ett jävla u-land vad gäller nöjesmaskiner och det är vår regerings fel.

Kom ihåg det glada 80'talet när man kunde pynta i en femma för en credit och få spela lite, det existerar inte idag, idag får man förlora sina pengar på Jack Vegas för ingen glädjes skull alls.

Arkad gjorde mig glad !

Håller med, jag tycker vi stormar riksdagen och tvingar dem bygga arkadhallar i alla storstäder.


signatur
1
Skriv svar