Supreme Commander

Robot
Supreme Commander

Äntligen kan jag säga äntligen. Realtidsstrategispelet jag väntat på ända sedan jag spelade sönder Total Annihilation landade häromdagen i mitt brevinkast. Så, kan Chris Taylors senaste skapelse leva upp till mina stratosfärhöga förväntningar?


Medlem
Supreme Commander - årets strategispel?

Visst är det bra, men att redan i februari skriva "årets strategispel" är fel. Man kan åtminstone vänta tills sommaren är över. Vem har sagt att de hemlighetsfulla utvecklarna på Blizzard inte kommer ut med StarCraft 2 i slutet av året? Det vet man inte, dom har hållt tyst länge förr.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tyckte det var ganska segt men visst ganska schysst om man gilla total annihilation när det kom ut annars lär väll C&C 3 bli en ganska stor hit.

Inaktiv

synd att det kräver en apa till dator för att spela


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

trevlig recension supcom är i princip det enda RTS:et jag klarat av att lira 'lite mer', är FPS-människa förövrigt.. så nått måste de ha lyckats med ;P

Medlem

Command and Conquer 3 hoppas jag blir årets strategispel
(Alltså, att det är bra nog att bli det)

Medlem

Jag provspelade demot. Verkade helt klart skoj men min dator hade ingen chans att orka driva det i en spelbar hastighet.
De hade gärna kunna dragit ner på effekterna och polygonerna och fått spelet körbart på flera datorer.

Medlem

Jodå det här spelet lär man nog knarka. Ska bara köpa en ny burk först.

Medlem

blev inte impad av demot alls, har större förväntningar på C&C 3, så att ropa ut årets någonting under februari är lite väl överdrivet

Medlem

Helt rätt betyg om jag ska döma utifrån betan, mitt exemplar lär tyvärr inte nå fram förrän på tisdag

Spelet är väldigt krävande när det gäller CPU, men skaffar man bara en dual core så flyter det på fint
Själv uppgraderade jag från en Athlon 64 3000+ till en Athlon 64 x2 3800+ och det blev en enorm skillnad

Inaktiv

Jag köpte spelet idag och jag håller helt med recensionen! Mycket bra spel, men datorn får jobba hårt. FZ's testrigg var väl inte helt tillräcklig.

Om ni vill släppa lite oskyldig insiderinfo: Har ni klarat någon av kampanjerna än?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

C&C3 kommer förhoppningsvis ha en bättre story.


signatur
Medlem

Årets strategispel heter:
Europa Universalis III. Ingenting annat!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Inköpt en till 19" skärm och väntar bara på 8600 Ultra så blir det en ny dator. Blir kul att testa det på två skärmar då dom ska ha lagt in ett schysst stöd för det.

Medlem

Helt ok spel, inte värt fullt betyg dock imo, jag skulle satt 3.5-4.
Tycker enheterna ser tråkiga ut och har ingen karaktär, lagen har för många likheter också och ibland känns det som man bara spammar units.

Medlem

Kan tänka mig att det blir jäkligt sega och långa matcher på de större kartorna eftersom man omöjligt kan harassa någon från början för att sabba eras ekonomi osv. Tyckte skirmish-kartan i demot var nog så jäkla seg och den har jag för mig var en liten karta?

Medlem

Körde demot i några minuter. Inget som föll mig i smak. Fattade inte hur jag skulle göra, men tänker köra tutorial nu någon gång i helgen så kanske man fattar lite mer.[skryt]Dock var spelet väldigt snyggt på högsta och fin fps fick man med.[/skryt]


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Gamereactor sparar på krutet.
http://www.gamereactor.se/recensioner/9679/Supreme+Commander/

<i>Årets strategispel heter:
Europa Universalis III. Ingenting annat! </i> Hyllat och sågat spel. Måste man vara en inbiten strategispelare för att uppskata spelet.

Medlem
Skrivet av jingai:

Kan tänka mig att det blir jäkligt sega och långa matcher på de större kartorna eftersom man omöjligt kan harassa någon från början för att sabba eras ekonomi osv. Tyckte skirmish-kartan i demot var nog så jäkla seg och den har jag för mig var en liten karta?

Jag vet inte vad du klassar som långdragna men jag har spelat ca 40 matcher online och det är sällan att matcherna tar längre än en timme.
Iofs har jag inte spelat på dom absolut största kartorna än men med hjälp av transport systemet kan man nog klara av att harassa ordentligt då också.

Tack vare artilleri och experimentals blir matcherna sällan riktigt utdragna, om nu inte alla spelar väldigt defensivt och dåligt.

Inaktiv

det är ett spel för de som redan gillar serien inte för den normala konsollnörden (läs GR)

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Om ni vill släppa lite oskyldig insiderinfo: Har ni klarat någon av kampanjerna än?

Klarade UEFs precis. Lite korta kampanjer men rätt knepigt på hard ändå.

Välförtjänt betyg för övrigt.

Medlem

Mycket bra och djupt spel men onödigt krävande, vilket leder till att jag inte kommer köpa det

Medlem

Detta spel är så grymt

Medlem

Supreme Commander är strålande! Precis som TA


signatur

Meep!

Medlem

HUDen förstörde ju spelet helt, nätack det här kan dom lika gärna göra om.

Inaktiv

Själv tyckte jag det var segt som fan. Slutade med att jag byggde en arme med 200 bomplan och sen körde över motståndaren med förluster upp över öronen men jag vann i alla fall efter anfall 3 eller så.

Att spelet skulle hacka var inget jag kände av med en liknande rig som testriggen. AMD 64 X2 4400+, 3GB ram 7800 GTX.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

HUDen förstörde ju spelet helt, nätack det här kan dom lika gärna göra om.

så sant, så sant. synd...:(


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av SWEBarb:

HUDen förstörde ju spelet helt, nätack det här kan dom lika gärna göra om.

så sant, så sant. synd...:(

Shift + Piltagenterna. Flyttar UI'n och kan tom fixa den gamla TA vänster eller högersido stilen.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Nej det här spelet var alltför opersonligt. Ingen känsla alls och alla robotar? OOH PLZ! Hoppas på C&C 3!


signatur
Medlem

många verkar gnälla över att det är mkt unitspam i supcom.. well.. supcom släpar iväg oss till en ny nivå när det gäller gigantiska skalor i rts, både geografiskt och när det gäller enheter (både mängd och storlek tom.), å såklart att det MÅSTE vara unitspam om spelidén halvt går ut på att få till så stora och maffiga strider som möjligt?

123
Skriv svar