Twinkle Star Sprites is all about kicking ass and taking names

Medlem
Twinkle Star Sprites is all about kicking ass and taking names

Neo Geo är en grym konsol. Den har dundertitlar som Metal Slug, King of Fighters (99) och Samurai Showdown, spel som kan få vilken pixel-junkie som helst att gråta av lycka.

Och så har den Twinkle Star Sprites.

Pusselspel. Shooter. Sailor Moon-parodi. Helt jäkla galet. Och utmattande underbart.

Twinkle Star Sprites fungerar som en vertikal-scrollande shooter. Skärmen är dock delad på mitten och på andra sidan slåss din antagonist, datastyrd eller kompisstyrd. Spelet går ut på att man ska försöka förinta de inkommande dammbollarna, gulliga kvalstren eller söta små monstren och länka samman dem i kedjor, skapa combos på combos. Då kastar man över diverse eldbollar och attackhundar mot antagonisten. Det tar inte många minuter förrän tempot är helt absurt och skärmen är helt proppfylld med vansinne.

Färgglatt, käckt och ondskefullt! Men självklart helt oemotståndligt.

I desperata stunder kan man bränna av en av sina två megabomber. De mosar allt på skärmen och ger dig tillfällig odödlighet men ger inga attacker på motståndaren. Bara en sekunds lugn och ro ungefär. Något som snabbt blir minst lika viktigt.

Tillsammans med en kompis och två arkadstickor är Twinkle Star Sprites något av det absolut roligaste man kan sysselsätta sig själv med.

Med tanke på att priset på spelet till Neo Geo är astronomiskt är det kanske inget man provar på i första hand. Som tur är finns det även till Dreamcast och Playstation 2.

Får du tag på det kan du skatta dig lycklig.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/omczIBZiE0M&hl=en"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/omczIBZiE0M&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Visst finns det ett storymode med hemsk "engrish" och apfula karaktärer. Mumma för barnen alltså!

#blogg

Medlem
Twinkle Star Sprites is all about kicking ass and taking names

Meneh... Neo Geo? Då finns det väl en chans att det dyker upp på Virtual Console? =P


signatur

Vincere vel mori.

Yesh! Man kan alltid hoppas!


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Ta-dah! Twinkle till Dreamcast

Eller, om man är lagd åt ett annat håll: Twinkle till Saturn

Då får jag väl ta och köpa det någon vacker dag. Så fort jag ser att ett spel rekommenderas så nappar jag.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Just det! Självklart glömde jag Sega-konsolerna. Pardon!

Gillar du arkadaction, pussel-element, bångstyrig Mario Kart-fientlig gentemot polarna och ös i tvåhundra knyck så är Twinkle givet!


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar