Bethesda om Oblivion till Playstation 3 och Fallout 3

Robot
Medlem
Bethesda om Oblivion till Playstation 3 och Fallout 3

Uhm. länken funkade inte för mig.

http://spong.com/feature/10109516

Iafall en fungerande.

Edit: Uhm. den fungerade inte att klicka på =D nått med siten spong kanske? vad vet jag.. funkar iafall att kopiera/klistra in...


signatur

Bara gör det.

Medlem

"Yeah, but again, what Fallout 3 does in terms of theme and tone and setting is very different"

Fuck it.

Medlem

Ummm de menar alltså det enda "roliga" i Fallout var att spränga folk i småbitar? Är ju fan katastrof... Skämt funkar utmärkt i spel, speciellt lite härlig mörk humor som Fallout hadde, samt skumma referenser till andra spel osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

hela grejen med Fallout var ju alla fräcka vapen och mörka ton. Skippar man det så blir det ju inte mkt kvar... jaja hoppas de löser det ändå.


signatur

Spelar just nu: Burnout Pradise, Ratchet & Clank: ToD
PSN: Stenbaeck

Medlem

Antar att man får helt enkelt ta och spela Fallout 3 som om det vore en helt ny spel franchise och inte en uppföljare på 1 och 2, annars lär man ju bli rätt besviken.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av PsyX:

"Yeah, but again, what Fallout 3 does in terms of theme and tone and setting is very different"

Fuck it.

Han jämför med Bioshock här, inte F1/F2.

Skrivet av Wardancer:

Ummm de menar alltså det enda "roliga" i Fallout var att spränga folk i småbitar? Är ju fan katastrof... Skämt funkar utmärkt i spel, speciellt lite härlig mörk humor som Fallout hadde, samt skumma referenser till andra spel osv.

Skrivet av emartin:

hela grejen med Fallout var ju alla fräcka vapen och mörka ton. Skippar man det så blir det ju inte mkt kvar... jaja hoppas de löser det ändå.

Läste ni en annan artikel än jag? Han talar ju för att behålla humorn i F1/F2 (dyster värld, gladda gubbar i interfacet).

Inaktiv

Väldigt korkat att köpa Fallout-licensen om man inte ska använda den.

Medlem
Skrivet av MagerValp:

Läste ni en annan artikel än jag? Han talar ju för att behålla humorn i F1/F2 (dyster värld, gladda gubbar i interfacet).

Precis så läste jag också det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Antar att vissa inte hängde med i engelskan, jag var också lite inne på deras spår innan ajg skärpte till mig.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Luktar stor flopp. Om de fuckar upp Fallout 3 så mycket som jag antar så ska jag fan be till gud varje dag att de ska få sitt rättmätiga straff.

Inaktiv

gaah att folk orkar whina så mycket "buhuu beth kommer förstöra allt ;__; *whine"

Ja, jag vet att det kaaan finnas en risk att det inte blir lika bra som föregångarna men allt whine hjälper föga

Ge dom en fair chance helt enkelt.. Vi har inte ens sett 1 ingame-pic lr 1sek film från F3

QRT
Medlem

umm.. hittade inget negativt i den intervjun. Förutom bristen på information om spelet (fallout 3).

Inaktiv

Förstår inte riktigt varför folk tycker att humorn i Fallout 2 är så viktig. Var det något som tog mig ur spelkänslan i Fallout 2 så var det självmedvetenheten i spelet, med alla vinkningar direkt till spelaren. Speciellt skämtet i Vault City när man frågar om varför det inte finns några barn i staden: "Oh, and here I thought I was playing the European version!" fick mig visserligen att skratta, men det var en allt för direkt påminnelse om att till och med spelet självt känner till att det inte är "på riktigt".

Så på så sätt är jag glad att Bethesda väljer att strunta i skämt.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Förstår inte riktigt varför folk tycker att humorn i Fallout 2 är så viktig. Var det något som tog mig ur spelkänslan i Fallout 2 så var det självmedvetenheten i spelet, med alla vinkningar direkt till spelaren. Speciellt skämtet i Vault City när man frågar om varför det inte finns några barn i staden: "Oh, and here I thought I was playing the European version!" fick mig visserligen att skratta, men det var en allt för direkt påminnelse om att till och med spelet självt känner till att det inte är "på riktigt".

...Å andra sidan satsade Fallout ABSOLUT INTE på realism. Referens-skämten och så vidare dyker upp på vissa ställen, men hör man någonsin storyline karaktärer säga sånt? Nej, just det.

Skrivet av KazikluBey:

Så på så sätt är jag glad att Bethesda väljer att strunta i skämt.

Det var det vi konstaterade att dom INTE gjorde.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag tror Bethesda kan göra något riktigt bra med Fallout 3. De första spelen var ju sinnessjukt jävla bra, och jag tror de är tillräckligt intelligenta och erfarna att se vilka manorismer som gjorde de tidigare spelen så bra.

Kolla bara på Oblivion, spelet är ju sanslöst bra!

Medlem

Kan inte hålla med dig om att spelet är sanslöst bra. Det är sanslöst snyggt och har en härligt stor värld. Men världen känns tom och meningslös. Sina handlingar i världen känns som det är sak samma vad man gör. Så upplevde jag Oblivion efter att första charmningen skakat av sig.

Medlem

Cedric indeed, Oblivion var ganska fattigt som RPG. Man behövde igentligen aldrig välja. Rollspel behöver val, val som påverkar hur din karaktär utvecklas. Man ska inte kunna vara allt, Mage Guild ledare, Fighers Guild ledare, Thieves guild ledare osv osv. Samt att hela skräpet med att allt levlade med dig var ju faktiskt det tråkigaste och dummaste som någonsin gjorts i ett RPG.

Men som jag sa ovan så kan nog spelet bli bra endå så länge man inte sitter och tänker på att det är fallout 3 hela tiden utan tar det för vad det är. Ett helt nytt RPG, inte ett uppföljare på något som i princip inte går att överträffa. Annars blir man förmodligen besviken.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

...Å andra sidan satsade Fallout ABSOLUT INTE på realism. Referens-skämten och så vidare dyker upp på vissa ställen, men hör man någonsin storyline karaktärer säga sånt? Nej, just det.

Och vad har realism med saken att göra? Ett rollspel bör ta sig självt på någorlunda allvar (Fallout), så länge inte själva poängen med spelet är att det ska vara roligt genom vinkningar till spelaren (något som det blev för mycket av i Fallout 2).

Skrivet av KazikluBey:

Så på så sätt är jag glad att Bethesda väljer att strunta i skämt.

Skrivet av SgtKelly:

Det var det vi konstaterade att dom INTE gjorde.

Skrivet av Pete Hines:

Well, Todd Howard (Executive Producer at Bethesda) has talked a little about this. We're not big fans of jokes... developers that try to tell jokes, it tends not to work very well. You know, the humour in Fallout 3 is that you can get a weapon and blow a guy to a bloody mess, then when you pull up your interface, you see a little smiling cartoon character holding his thumb up. Like that's funny... funny not in terms of jokes or winks at the camera and such...

Läste du intervjun eller?

Skrivet av Mysli:

Kolla bara på Oblivion, spelet är ju sanslöst bra!

Oblivion saknar i mitt och andras tycke i princip allt som gjorde Fallout bra, vilket är anledningen till att folk är oroliga för Fallout 3.

1
Skriv svar